Nytt anlegg (<4k) - ideer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg (<4k) - ideer?

Vurderer å kjøpe et nytt anlegg; har pr. i dag noe billig (vel, kvalitetsmessig) 5.1 skrot fra Cambridge SoundWorks (fem knøttsmå plastbokser og en 6.5" sub).

Siden jeg svært skjelden ser på filmer i det hele tatt gidder jeg ikke å gå for surround for øyeblikket; tok for moro skyld og koplet ut bakhøyttalerene, og føler egentlig ikke at det er noe problem, bortsett fra at lydbildet blir dratt en del forover. Blir uansett å gå for en surround-receiver, så har man muligheten til å oppgradere senere. Vel, med mindre jeg finner en mye bedre stereo-receiver.

Tenkte på følgende oppsett selv:

* Dynavoice Magic F-6 EX (1490,-)
    * Sony STR-DG520S (1790,-)

(total pris: 3280,-)

Har lest en god del om F-6'ene, men så egentlig ikke noe her på AVforum om Sony-forsterkeren; er klar over at Yamaha er anbefalt for Dynavoice. Sony-en har generelt fått gode omtaler i utlandet, uansett.

Så, har noen noen innspill om dette oppsettet, evt. andre alternativer? Så at Komplett har Patos Basic 410 Mk. II til 1999,-, men vet ikke om det er pr. par eller ikke. Maksgrense er 4000, vil aller helst ikke så høyt heller. Det får komme en annen gang, med bedre økonomi.

Målet er, i alle fall, å få et akseptabelt anlegg for en lav pris. Når små 3" plastbokser spiller helt greit for min del, kan man da vanskelig *nedgradere* noe særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innspill? Er jo også litt usikker på surround.no som butikk - hadde ikke hørt om den før nå nylig.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no er en butikk med mange fornøyde kunder og har mange bra produkter til fine priser.

Men hva er det du liker? Spiller du rock eller danseband osv... Trenger du di nye formatene og HDMI innganger? Vist ikke vil jeg gått for noe brukt, ligger faktisk flere par dynavoice F6 på finn.no til ca 600kr.

Forsterk er det også mye å hente på brukten, jeg kjøpte selv en forsterker som tok 500watt fra strømnettet og hadde masse tilkoblingsmuligheter, den manglet kun HDMI, men hadde jeg ikke brukt for, så da gikk forsterkeren fra 13 000kr(ny pris) til en 1500kr på få år(fjernkontrollen og knappene funka nesten som nye).

Dynavoice F6 | FINN torget

Dynavoice Magic F6 Calvados farv | FINN torget

eller kanskje M65 brukt til samme pris som F6 nye: Div høyttalere / hifi / hjemmekino selges! | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, blir nok en del TV-serier (stereo lyd fra PC). Trenger også HDMI-switch, da TV-en bare har en stk. HDMI-kontakt.
    Heldigvis trenger jeg ikke støtte for dekoding av ditten-og-datten (det er jo alt for mange forskjellige digitale lydformater).

Brukt... veeeel. Foretrekker egentlig nytt utstyr. Blir nok uansett å bestille oppsettet jeg listet, siden det ser helt greit ut - og man har da angrerett. (Når det gjelder forsterker, hvis jeg er misfornøyd stikker jeg bare innom Elkjøp og "låner" en bedre en, for å se om det hjelper).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •