HDMI via Reciver dårlig løsning???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI via Reciver dårlig løsning???

Har kjøpt meg PS3 og selvsagt koblet denn til min PV60 skjerm med HDMI.
    Lyden er koblet til min Onkyo SR705 med optisk kabel.
    Aldri vært helt fornøydmed optisk, mens coax altid fungerer opptimalt, funker ikke optisk. har stilt PS3`en til og sende lyd ut via optisk, DD5.1 og 7.1
    Men verken film eller spill går i DD-modus. slik som det gjør ved bruka av coax.
    tenkte litt og kutte ut Marantz spilleren, men dersom eg skal bruke den mangler eg en HDMI inngang på tv`en.
    tenkte derfor og gå med HDMI via Reciveren. også kjøre lyd via denne

Lurer da bare på om dette gjør noe med signalet. jo flere ledd jo værre lyd/bilde?

nå står PS3`en til 720p ut, noe som ga vesentligt bedre bilde en Marantz DV4001.
    Er det bare og la PS3`en stå på 720p og reciveren slipper det rett igjenom? (720p inn 720p ut,)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får langt bedre lyd om du kobler PS3 direkte til reciveren med HDMI, og så fra den til TV. HD-yd kan KUN overføres via HDMI. Coax/optisk klarer kun overføre ikke-HD lyd i form at DD og DTS.

Jeg ville kjørt alle HDMI-enhetene mine gjennom reciveren (gitt den holder mål) siden du antagelig ikke ser forskjell på bildet for det kjøres digitalt gjennom. Så slipper du dobbelt-switche hver gang du bytter lyd og bilde-kilder også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •