Pioneer VSX-AX5i-S sammen med XTZ 99.26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-AX5i-S sammen med XTZ 99.26

Tenkte å bruke disse sammen med ev en XTZ sub av et slag
    Tenker da å kjøpe to høyttalere først og sene kompletere med flere, har jo ikke råd til å kjøpe alt på en gang.

Tenker da å kompletere med videre med XTZ, men jeg kan kansje sløyfe bånddiskanten på bakhøyttalerene.

Disse Høyttalerene har jo en impedanse på 4-8 ohm står det beskrevet.
    Jeg har lest at pioneerforsterkeren ikke liker 4 ohm og at den kan stilles inn på 6 ohms høyttalere.

Forsterkeren har jeg allerede kjøpt, så den er låst. ellers liker jeg utseendet og de tester som er gjort på div XTZ høyttalere...
    Trenger innspill hær, Skal brukes mest til film.

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

hei! har hatt førsteutgavene av den høyttaleren på samme forsterker som du har der, og det funket over all forventning det!
    hadde da ikke subben i samme serie,men de spillte godt sammen med den paradigmen jeg hadde da, samt svært godt for seg selv og! jeg Biampet de da, da de er ganske strømtørste igrunn! men Pioneeren dro de svært godt den!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    hei! har hatt førsteutgavene av den høyttaleren på samme forsterker som du har der, og det funket over all forventning det!
    hadde da ikke subben i samme serie,men de spillte godt sammen med den paradigmen jeg hadde da, samt svært godt for seg selv og! jeg Biampet de da, da de er ganske strømtørste igrunn! men Pioneeren dro de svært godt den!
    det høres jo bra ut, Førsteutgaven? hva vil det si? Hva har dem forandret?
    Kjørte du bare 2 eller hadde du flere høyttalere på?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel hva de har forandret vet ikke jeg? prisen har vel gått opp iallefall? mener de ikke kostet mer enn rundt 3 høvdinger når jeg hadde de da? men jeg kjøpte dem brukt igjen. og nei ikke bare de to jeg hadde da, en stor Mirage center samt Boston vrs dipole bakhøyttalere. kjørte og med rearsurround en stund(uten å biampe da dette ikke går) og fungerte også da meget godt syns jeg! sto på hjemmelagete stativ(type leca og plank :-) men tunge og stabile) og fyllte min stue med god lyd iallefall! stue på ca 25kvm. jeg hadde de ikke så lenge siden jeg byttet veldig mye høyttalere på den tiden! men de er ikke solgt ennda, men lånt vekk til en vennine :-) tror ikke jeg får dem igjen med henne da men :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel å bra... Heldig veninnen din da.

Men hva med spørsmålet om jeg trenger bånd diskant på bak høytalerene? Jeg trenger de kansje heller ikke fram heller? De drar jo opp prisen kraftig hvis det er eneste forskjell på XTZ 99.26 og XTZ 93 WMT eller er jeg helt på jordet nå?
    Jeg har ikke hørt bånddiskant før og er heller av typen som liker varm lyd...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja bånddiskant bak er jo kanskje litt overkill? og er vel ikke bare det som er forandret vel? er det ikke annet basselement med da? men det skal jeg ikke si sikkert da? jeg var iallefall meget fornøyd med lyden fra de på pioneeren! min heldige venninne fikk forsovidt også min xtzw12 sub av meg i julepresang! sammen med en kenwood surroundforsterker :-) så ja,hun kvalifiserer til heldig syns jeg! men en må være snill med blondiner som elsker god lyd syns jeg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja bånddiskant bak er jo kanskje litt overkill? og er vel ikke bare det som er forandret vel? er det ikke annet basselement med da? men det skal jeg ikke si sikkert da? jeg var iallefall meget fornøyd med lyden fra de på pioneeren! min heldige venninne fikk forsovidt også min xtzw12 sub av meg i julepresang! sammen med en kenwood surroundforsterker :-) så ja,hun kvalifiserer til heldig syns jeg! men en må være snill med blondiner som elsker god lyd syns jeg :-)

Jeg vet ikke helller men noen vet det nok....

Hvordan passet subben inn i bildet da? Kan jo ikke kaste inn hva som helst sammen med slike gode høyttalere, de er jo temmelig raske i bassen sikkert nok. Klarer xtzw12 å henge med? Kansje bedre med 10 tommer?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel nå vet jeg faktiske hvordan de spiller sammen da? siden hun faktisk også har fått noen DIY søylefronthøyttalere med meg og! så hun har nå xtz'ene på soverommet med en eldre denon stereoforsterker. men jeg har tenkt meg på besøk i løpet av uken og har tenkt å finne ut hvordan det her spiller ilag! da jeg er litt nyskjerrig på det selv!
    men som jeg har lest her på forumet,så er w10 en raskere sub og har sannsynligvis bedre kontroll på elementet da den har samme forsterker som w12. men når det er sagt så spiller w12 imponerende da! i hennes stue(som er større enn min) spillte xtz'en mye bedre enn jeg har fått til!(litt irriterende det faktisk :-) )
    men vil tro de passer godt sammen uansett hvilken størrelse du velger? er jo bare å finne ut med seg selv hva en gjør mest? film eller musikk? og hvis en vil være helt sikker, kjøper man 2 w10 :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel nå vet jeg faktiske hvordan de spiller sammen da? siden hun faktisk også har fått noen DIY søylefronthøyttalere med meg og! så hun har nå xtz'ene på soverommet med en eldre denon stereoforsterker. men jeg har tenkt meg på besøk i løpet av uken og har tenkt å finne ut hvordan det her spiller ilag! da jeg er litt nyskjerrig på det selv!
    men som jeg har lest her på forumet,så er w10 en raskere sub og har sannsynligvis bedre kontroll på elementet da den har samme forsterker som w12. men når det er sagt så spiller w12 imponerende da! i hennes stue(som er større enn min) spillte xtz'en mye bedre enn jeg har fått til!(litt irriterende det faktisk :-) )
    men vil tro de passer godt sammen uansett hvilken størrelse du velger? er jo bare å finne ut med seg selv hva en gjør mest? film eller musikk? og hvis en vil være helt sikker, kjøper man 2 w10 :-)
    Hei!
    Slenger meg inn i denne tråden,da jeg også har bestemt meg for å gå til innkjøp av XTZ sub(er) Men blir ikke helt enig med meg selv om jeg skal ha en 10, en 12, el to10 tommere! Stua mi er ca 25 m2,men det er åpen løsning mot kjøkken! Har en pioneer lx 51,og går å venter på noen patos 410 mkII.(får de vel til uka) Ellers går det vel ca i 50/50 film og musikk!

Ser ovenfor at det sikkreste er å gå for to w10? Må i såfall ha en foran,og en bak. Kan vel bli litt vanskelig å "samkjøre" to kansje?

Noen synspunkter??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei!
    Slenger meg inn i denne tråden,da jeg også har bestemt meg for å gå til innkjøp av XTZ sub(er) Men blir ikke helt enig med meg selv om jeg skal ha en 10, en 12, el to10 tommere! Stua mi er ca 25 m2,men det er åpen løsning mot kjøkken! Har en pioneer lx 51,og går å venter på noen patos 410 mkII.(får de vel til uka) Ellers går det vel ca i 50/50 film og musikk!

Ser ovenfor at det sikkreste er å gå for to w10? Må i såfall ha en foran,og en bak. Kan vel bli litt vanskelig å "samkjøre" to kansje?

Noen synspunkter??
    En i hvert hjørne foran kansje, bare å prøve seg fram.
    Ja jeg også heller mot 2 små kjappe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt snusing på XTZ sine hjemmesider har jeg funnet forskjellen på XTZ 99.26 og XTZ 93 WMT.

93 WMT har foruten en 1” Softdome diskant i silke, SACD/DVD-Audio-klar,
    Lättviktsmembran. så har den et annet basselement. 6,5" ,"coated paper" element, gjuten "high flow"
    elementkorg , kraftig magnet, vikt 1800gram

Her har 99.26 et seas element som er 100 gram tyngre og høyttalerenen tåler mere effekt.

Jeg tror nok 93 WTZ blir ypperlige bakhøyttalere :-))

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maxiice
    En i hvert hjørne foran kansje, bare å prøve seg fram.
    Ja jeg også heller mot 2 små kjappe.
    Takker for svar!
    Men problemet er at jeg ikke har plass til to stk foran dessverre! Skal jeg ha to,må en stå foran,og en i hjønet bak. Under hjørnebordet mellom to og tre seterene! Det er det som gjør at jeg tviler litt om det vil funke med to?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Men problemet er at jeg ikke har plass til to stk foran dessverre! Skal jeg ha to,må en stå foran,og en i hjønet bak. Under hjørnebordet mellom to og tre seterene! Det er det som gjør at jeg tviler litt om det vil funke med to?
    Har du plass til stativer da? Kansje bytte ut stativene med denne? Blir ikke så mye dyrere med tanka på at en slipper å kjøpe stativer. Men man behøver nok et effektrinn da.

Jeg snuser litt på denne løsningen selv, så jeg kjøper ikke stativer i første omgang nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg lest litt i manualen, Bi ampet du med pioneeren på noe tidspungt eller var det Paradigmen du biampet med.?

Leste nettop at man kunne bruke to av surroundutgangene på pioneeren og biampe frontene med og fremdeles ha et 5.1 system, som jeg jo hadde tenkt :-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    Biampet med pioneeren ja. da velger du vekk rearsurround og bruker de i biamp sammen med front utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    Biampet med pioneeren ja. da velger du vekk rearsurround og bruker de i biamp sammen med front utgangene.
    Konge hehe :-)

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Har sett slike løsninger før, så det skal gå bra. Skal vist være lettere og sammkjøre to stk enn en i lag med resten av høytalerene

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Har sett slike løsninger før, så det skal gå bra. Skal vist være lettere og sammkjøre to stk enn en i lag med resten av høytalerene
    Hm,javel,da må jeg si det virkelig frister med to 10 tommere fra xtz
    Man skulle jo tro at det blir vanskeligere å høre hvor bassen kommer fra hvertfall med to subber? Men det er vel viktig å få de til å spille i fase da selvsagt? Men hvis dem står helt likt innstilt,så ordner vel kansje RK til min Pio lx 51 det eller? Avstanden mellom dem blir vel ca 2,3m,i hver sin ende av treseteren! En i hjørnet bak,og en nære venstre fronthøytaler! Alt står langs yttervegg!
    Takker for de innspill som har kommet,og tar gjerne imot flere!
    Angrer virkelig ikke på at jeg registrert meg inne her - mange hjelpsomme sjeler her,og det setter jeg stor pris på! Eneste minuset er at dette forumet begynner å ta mye av tiden min,hehe!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •