Problemer med bassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bassen

Fra venstre siden av rommet til nesten midten er det bass men så forsvinner den jo mer til høyre man beveger seg.
    Har prøvd å flytte subben fra venstre side til høyre side foran uten at det hjalp.

Front og høyre vegg er av betong kledd med huntonitt, di andre veggene er vanlige skillevegger med isolasjon og huntonitt. Taket er ren betong og gulvet er betong med teppe.

Kan en til sub plassert bak sofaen forbedre dette? Se kino linken min så kan dere se hvordan det ser ut.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å justere fase på subben?

Jeg opplevde ujevn bassrespons i rommet mitt og i mitt rom fungerte det med en sub til. Det er ikke sikkert det er det som skal til i ditt rom, men det vil gi noe jevnere bassrespons i rommet.

Du kan og eksperimentere med å flytte subben bakover i rommet for å se om problemet da flytter seg. Det er ikke alltid lett å vite om det er rommet som er problemet, eller om det er plasseringen av subben. Ved 25hz er feks bølgelengden nærmere 14 meter. I et relativt lite rom kan dette by på vanskeligheter.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det egentlig den fasevendingen gjør med subben? Jeg kjører med lukket bassport siden systemaudio anbefaler det hvis rommet er under 20 kvadrat. Rommet mitt er vel ca. 4x4,5 meter.
    Kan ikke flytte subben noe spesielt mye bakover, så den må stå enten foran (ca 30 - 40 cm fra frontvegg) Eller en plass bak sofaen som står 1 meter fra bakvegg.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På baksiden av suben, er der sansynligvis et skru-potmeter merket Phase 0-180 grader. Juster denne til du mener lyden er korrekt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    På baksiden av suben, er der sansynligvis et skru-potmeter merket Phase 0-180 grader. Juster denne til du mener lyden er korrekt.
    Er en knapp så enten er det 0 eller 180. Men hva gjør den fasen, slår elementet innover istede for utover?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde, men like lite bass på høyre side. Må nok invistere i en ekstra sub å plassere den bak i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •