Fjernkontroll Philips Pronto TSU3000 (RU950)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll Philips Pronto TSU3000 (RU950)

Dette er en fjernkontroll som vitterlig skal kunne erstatte alle de man har slenges rundt på bordet. Noen som vet noe om denne? Tenker på pris, brukervennlighet osv.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt sett er philips pronto i den dyrere enden av "multifjernkontroller". Men så er de også veldig godt gjennomført. Jeg har den modellen du sikter til. RU950. Jeg fikk også med meg en dockingstasjon som hele tiden er koblet til strøm og til pcen gjennom usb.

Dette gjør lading og evt omprogramering til en enkel afære. RU950 er i den billigste skalaen av prontoer. Den har noe begrenset innsynsvinkel, og er en bitteliten anelse treg. Jeg må faktisk si meg noe skuffet av selve byggekvaliteten på RU950. Jeg har en betydelig mye billigere sunwave "E-pilot" SRC-9200 som jeg synes har et bedre "ytre" enn den 5-6-7 ganger dyrere prontoen. Derimot har sunwave sin modell i klassen over SRC-9200 enda dårligere byggekvalitet enn RU950. (tror den het SRC-9310)

hvis man skal ha en skikkelig pronto så ville jeg anbefalt RU980. Den har betydelig kjappere prosesssor enn RU950, den har fargeskjerm og bedre innsynsvinkel. Den har også et noe flottere ytre.

Nå har jeg stort sett bare sagt noe om fjernkontrollens ytre, som jeg er noe skuffet over. Derimot er dens egenskaper som kontrollenhet kjempegode! Det faktum at du får RF modul til den er også med å sette en annen standard. Det er forholdsvis lett å bli kjent med programmeringen av knapper og funksjoner (makroer) på RU950 gjennom programmet ProntoEdit. Du bestemmer helt og holdent hvordan du vil at ting skal se ut. Du kan også "jukse litt" ved å laste ned mange ferdigprogramerte layouter fra nett. Det finnes heldigvis et stort miljø for programmering av pronto, marant`en og også crestron, amx og dyre løsninger.

DrE

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en veldig grundig gjennomgang du hadde der. Veldig nyttig var den og. Ble ikke skremt av kritikken heller. Saken er den at jeg har fått et tilbud på denne, helt ny. Vet bare ikke hva som er nypris. Kan du gi et hint?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RU950 ca 3000,-
    RU980 ca 8-9000,-

(dette er veldig "ca" priser, da jeg ikke har noe prisliste forran meg)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen, tusen takk! Hva skulle mange av oss gjort uten dette forumet og sånne folk som deg?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges også noe I-pronto som demo/brukt til omkring 8-9000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •