Internettradio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Internettradio

Hvordan er det lettest fro meg og få internettradio på anlegget mitt?Har Yamaha rxv1800 og PS3.Letteste er sikkert med en squeezebox men finnes det andre metoder?
    Fant en USB nettradio men den fungerer nok kun på pc og ikke PS3 så det ut som.
    Alle tips er hjertelig velkommne!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jo en del muligheter, du kan kjøpe en vanlig dab tuner (ikke internett jo) og koble den til, eller du kan kjøpe en wifi radio. Har du router fungerer denne selvom din pc er slått av.
    Med Squeezebox er det samme, den fungerer også via routeren når pc´en er slått av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på DAb tuner men det er så få kanaler at det hopper jeg nok over.Wifi radio er kansje tingen, skal sjekke litt rundt det.Du har ingen link til noe?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noen link, men se på Elkjøp, Expert osv., men, du skal nok lete lenge etter bedre sak enn Squeezeboksen.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg kjører et oppsett med en Squeezebox Transporter mot hjemmekinoanlegget, en Squeezebox Classic mot musikkanlegget og en Pinell nettradio på soverommet.
    Pinellen har vel så bra nettradiodel som Squeezeboxene, i tillegg har den DAB og FM, og så har den muligheten til å spille av musikk fra musikkserveren din, eller delte musikkfoldere på PC og Mac. Den jobber helt uavhengig av PC/Mac på radiodelen. Den er feks helt rå til å finne og spille av podcaster, så nå hører jeg på PILS og andre gode program når jeg vil. Den har desverre ikke linjeutgang, men den har en minijack for hodetelefoner, den kan med forsiktighet brukes som linjeutgang mot et musikkanlegg, eller du kan bruke den innebyggde forsterkeren, men desverre bare i mono....

Sjekk den ut, kan være det du leter etter.

TEST: Genial nettradio
    Pinell Supersound iRadio

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre!Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt også med Pinell radioen at den er greit integrert med web på en slik måte at man kan registrere seg på en webside og bla seg rolig frem til sine favorittstasjoner og legge dem inn som på egen favorittliste...som da umiddelbart blir tilgjengelig på radioen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •