"Multi-benk"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: "Multi-benk"

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Multi-benk"

Har laget er tegning av noe som passer meg ypperlig, da jeg har noe ekstrem plass-mangel.

Hvis av-komponenter og sub fikk stå under samme benk, med tv oppå, og da ikke ta opp mer plass enn de gjør tilsammen, stående hver for seg, kan jeg da få et bredere stereo-perspektiv, da høytalerene kan stå bredere, og med lik avstand fra sjefs-tv'en..

Finnes en slik benk?? Og vil de fungere å ha en sub under der?? (Da forutsatt at den selvfølgelig IKKE kommer i kontkt med benken, og har noe rom rundt seg)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viberasjoner vil kunne være et problem, men er du nødt til å ha suben midt foran da?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med plass på studenthybler ja. Har sett etter noe slikt jeg også, men det er dessverre ikke lett å skaffe. Får finne fram stikksag og finér.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du har mulighet til å lage et bord som bringer DVD og PS", og kanskje Reciever over TV-en?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bassrefleksport på suben din, evt hver er den (under, bak, foran..)? Blir det f eks mye avstand bak, hvis porten er der? I utgangspunket er jeg skeptisk til å plassere suben så innestengt som det virker som den blir.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis plassmangelen bare er semi-ekstrem, så kan du jo vurdere å bygge en subwoofer kamuflert som et salongbord. Det er jo en løsning som flere har forsøkt med hell.

Ser av bildene i utstyrstråden din at du har et hvitt stålrørsbord stående. Hva med å ha subben under det?

Hvis du lager en skisse over rommet ditt med eksisterende møblering, så kanskje vi kan skissere den perfekte møblering av studenthybelen for hjemmekino. Må f.eks. pulten stå der den står? 17 m2 er jo ikke SÅ lite.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med salongbordsub er jo om det er en optimal plassering av subben da.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Problemet med salongbordsub er jo om det er en optimal plassering av subben da.
    Sant nok, men sammenlignet med subwoofer-"hulen" som er skissert i tegningen lenger opp så tror jeg ikke det blir så mye verre. Ofte er vel optimal plassering ikke tilgjengelig uansett (fordi det er så upraktisk å snuble i subben hele tiden), så det er jo uansett fort gjort å teste med den eksisterende subben om salongbord-plassering er en god eller dårlig løsning...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke slik at en "innestengt" sub automatisk låter dårlig. Det er mange faktorer som kan gjøre at det fungerer helt utmerket. På den annen side er det heller ikke noe som heter at en sub MÅ stå gulvet. Hva med helt oppunder taket?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre som mange før deg og lage det hele av leca og hobbyplank el.
    Det blir jo både hybelbudsjett og plass vennligt. og du kan utforme det akkurat som du vil.
    Skal det være enda mer macho kan du jo bruke porbetong.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en kraftig vegghylle til TVen?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at problemet er det samme som hos meg. Henger du noe på veggen i en studenthybel kommer en eller annen organisasjon og tar hodet ditt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg regner med at problemet er det samme som hos meg. Henger du noe på veggen i en studenthybel kommer en eller annen organisasjon og tar hodet ditt.
    Men har de først gjort det en gang, så er det jo fritt fram etterpå...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på en studenthybel i Trondheim og har hengt både prosjektor i taket og større hyller på veggene. Det fine er at både vegger og tak består av gipsvegger, slik at når en først må lage hull må en borre dem opp i gigantiske dimensjoner for å få plass til kraftige nok plugger. Er vel egentlig ikke lov å engang henge opp et bilde, men lever etter regelen "den tid, den sorg", dvs problemene kommer først når en flytter ut.. Har jo ikke skadet hittil.. 8)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Er det bassrefleksport på suben din, evt hver er den (under, bak, foran..)? Blir det f eks mye avstand bak, hvis porten er der? I utgangspunket er jeg skeptisk til å plassere suben så innestengt som det virker som den blir.
    Lukket sub

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Bor på en studenthybel i Trondheim og har hengt både prosjektor i taket og større hyller på veggene. Det fine er at både vegger og tak består av gipsvegger, slik at når en først må lage hull må en borre dem opp i gigantiske dimensjoner for å få plass til kraftige nok plugger. Er vel egentlig ikke lov å engang henge opp et bilde, men lever etter regelen "den tid, den sorg", dvs problemene kommer først når en flytter ut.. Har jo ikke skadet hittil.. 8)
    Hvem som setter disse reglene da?
    Er jo ganske idioti.
    Skal ikke en stakkar hybelbeboer få ha noe på veggene da?
    Hva med lamper etc?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    SLik er det her også.

Og om man så gjør det, så tar de sjekk av rommet når man flytter ut, og da må man betale da... Derfor gidder jeg ikke engang begynne...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hvem som setter disse reglene da?
    Er jo ganske idioti.
    Skal ikke en stakkar hybelbeboer få ha noe på veggene da?
    Hva med lamper etc?
    Man har en list på hver vegg, som man kan henge på. Jeg har festet spotlights på denne, og bilder på veggene henger via tråder fra samme list.. Derfor må også evnt bakhøytalere henges fra samme list også..

Men det gi jo bare noen utfordringer man må mestre etterhvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Man har en list på hver vegg, som man kan henge på. Jeg har festet spotlights på denne, og bilder på veggene henger via tråder fra samme list.. Derfor må også evnt bakhøytalere henges fra samme list også..
    Ganske like forhold på de fleste studenthybler ser jeg.. Men som nevnt tidligere, regler er til for å brytes. Huseierloven setter dessuten retningslinjer for hvor mye huseier kan kreve i erstatning pr hull i veggen den dager leietakeren flytter ut, tror det er noe sånt som 20 kr. Ikke all verden med andre ord.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Ganske like forhold på de fleste studenthybler ser jeg.. Men som nevnt tidligere, regler er til for å brytes. Huseierloven setter dessuten retningslinjer for hvor mye huseier kan kreve i erstatning pr hull i veggen den dager leietakeren flytter ut, tror det er noe sånt som 20 kr. Ikke all verden med andre ord.
    50 kr hullet her. Men er hvite vegger, så kan evnt kjøpe en slags sparkel og fylle høla sjøl..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •