Bruker dere blurayspilleren til CD avspilling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruker dere blurayspilleren til CD avspilling?

Hei,og godt nytt år alle sammen!:-D
    Har fått oppgradert meg en del på Hi-fi fronten nå(fått litt dilla,hehe)
    Det jeg lurer på,er hvor mange bruker bluray spilleren til cd avspilling,eller har dere egne cd spillere til sånt? Å i så fall hvor mye må en opp i pris på en sånn,for at den skal spille merkbart bedre enn en blurayspiller?
    Jeg har en samsung bd-1500!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk herinne kjøper lett dedikerte CD spillere til 10000kr +
    Hvilket anlegg har du nå?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg går det nå kun i streaming Alle CD'er er rippet til FLAC og befinner seg nå nedpakket i esker.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei,og godt nytt år alle sammen!:-D
    Har fått oppgradert meg en del på Hi-fi fronten nå(fått litt dilla,hehe)
    Det jeg lurer på,er hvor mange bruker bluray spilleren til cd avspilling,eller har dere egne cd spillere til sånt? Å i så fall hvor mye må en opp i pris på en sånn,for at den skal spille merkbart bedre enn en blurayspiller?
    Jeg har en samsung bd-1500!
    Det kommer helt an på om du skal bruke analoge utganger eller digitale.
    Bruker du digital utgang fra spilleren, er det forsterkeren din som står for lyden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Folk herinne kjøper lett dedikerte CD spillere til 10000kr +
    Hvilket anlegg har du nå?
    Se signatur for hvilket anlegg jeg har nå! Ellers har jeg en dreambox med harddisk som jeg spiller mye musikk fra,men syns det er litt lavt lydnivå ut fra dreambox
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hos meg går det nå kun i streaming Alle CD'er er rippet til FLAC og befinner seg nå nedpakket i esker.
    Unnskyld min uvitenhet,men hva er FLAC?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld min uvitenhet,men hva er FLAC?
    FLAC - Free Lossless Audio Codec
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hører på cd bruker jeg blurayspilleren min ( pioneer bdp-51fd) så bruker jeg rca og ikke hdmi på musikk, hdmi bruker jeg på film Synst det funker KNALL!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at analoge rca er bedre enn hdmi? Jeg bruker da hdmi,har ikke prøvd rca en gang,trodde digital overføring var bedre jeg men.....?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at analoge rca er bedre enn hdmi? Jeg bruker da hdmi,har ikke prøvd rca en gang,trodde digital overføring var bedre jeg men.....?
    Bruker du analog RCA er det BD-spilleren din som omformer signalet fra digitalt til analogt. Bruker du digital er det forsterkeren som gjør dette. Derfor mener jeg du må godt opp i pris for å finne en BD-spiller som låter like bra som en CD-spiller til samme pris, da CD-spillere somregel har lagt langt mere i akkurat dette. Hvis man bruker RCA, altså.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Bruker du analog RCA er det BD-spilleren din som omformer signalet fra digitalt til analogt. Bruker du digital er det forsterkeren som gjør dette. Derfor mener jeg du må godt opp i pris for å finne en BD-spiller som låter like bra som en CD-spiller til samme pris, da CD-spillere somregel har lagt langt mere i akkurat dette. Hvis man bruker RCA, altså.
    Ok,skjønner - men hvis man bruker hdmi eller optisk da - da har det ikke så store forskjellen fra en blyray til en cd spiller? Optisk el hdmi er vel hips om haps er det ikke?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,skjønner - men hvis man bruker hdmi eller optisk da - da har det ikke så store forskjellen fra en blyray til en cd spiller? Optisk el hdmi er vel hips om haps er det ikke?
    Både HDMI og optisk er jo digitalt, så jeg vil påstå at det ikke er rare forskjellene, hvis noen i det hele tatt.
    Bruker du optisk, vil du ikke få utnyttet HD-lyden i BD-spilleren, det er kun HDMI som kan sende den.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det at kun hdmi sender hd lyd har jeg fått med meg!
    Så konklusjonen er at: så lenge man kjører digital overføring,så gjør en bluray spiller en like god jobb som en cd spiller ved avspilling av cd?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at: så lenge man kjører digital overføring,så gjør en bluray spiller en like god jobb som en cd spiller ved avspilling av cd?
    Jeg mener det er noenlunde slik. Forskjellen ligger i drivverket og chassiet på spilleren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre: Støtter deg der...

Har testa endel og lavest kommer ren DVD for min egen del.
    Beste til CD-avspilling er uten tvil CD-drev+DAC

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du skal ikke mye opp i pris på en cd spiller som kommer til å gi mye bedre lyd via analog rca. Dette avhenger mye av recieveren din.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på dette når det gjelder Squeezebox duet. Vil det være bedre å bruke RCA kabler fra denne til min Onkyo 875, eller burde jeg bruke optisk kabel og la receiveren gjøre jobben?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker diktert CD spiller fra Cambridge for all musikk. BD spiller er kun til film. Har ikke prøvd å spille CD av på BDspiller og det kommer vell ikke til skjer heller

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har blueray men hører på cd er med seperat cd spiller

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg PS3 til musikk og skal etterhvert kjøpe meg en god DAC.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •