trenger noen synspunkter angående salg av CD spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil ikke starte en stor diskusjon om dette og nei, det er ikke meg som har kjøpt denne spilleren.

Men snu litt på det, tenk "djevelens advokat": DU kjøper en vare av en privatperson og dere har en grei dialog, varen fungerer bra osv osv.
    Så oppdager DU at varen kostet kr 500 mindre for en stund siden - da tror jeg alle herinne ville synes det var helt greit om DU stilte spørsmål til selgeren om grunnen til at varen hadde blitt dyrere - den er jo blitt eldre

Hadde det vært et antikvitet eller en årgangsvin, så hadde jeg skjønt at varen ble dyrere jo eldre den ble, men dette er en CD spiller.

Å komme trekkende med advokat-trusler er tull&tøys, men kjøper har vel egentlig sin fulle rett til å stille ?? ved at varen kostet mindre før?

btw: godt nytt år!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du snur det på hode, så selvsagt litt kipt for meg, og oppdage at jeg kansje kunne fått denne spilleren 500kr billigere, og jeg hadde kansje spurt om grunn for dette her. men samtidig så hadde meg og selger blitt enige om en pris, og ikke snakk om at jeg hadde satt i gang noe apparat og begynt å sutre over stakkarslig 500kr, som egentlig i den store sammenheng ikke er stort i det hele tatt å gnåle om. da er det mye kipere at jeg kjøpte min tda ny for 26k, og oppdaget den på bruktbørsen 2 mnd senere for 19k og på den måten tapte 7k, som faktisk er en god del penger for meg. vet det ikke er helt sammenlignbart men det er jo en del livet, og nesten alltid kunne se produkter du har kjøpt, selges billigere på feks torget, senere
    PS: godt nytt år til dere alle sammen

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg prøver meg på noen "kritiske" spørsmål her:

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    vi ble enige om at hvis han var veldig missfornøyd med spilleren så skulle han få oppheve kjøpet
    Dette syns jeg i utgangspunktet er en litt diffus avtale. Det sies heller ikke noe om tidsperspektiv på avtalen. Må vel likevel kunne tolkes som at du har gitt han en mulighet til å returnere varen, og om den egentlige årsaken er at han syns den er for dyr eller om han er misfornøyd skulle ikke spille noen stor rolle da dette er vanskelig å etterprøve.

har snakket med ham siden og han sier at han er overaskende fornøyd og syntes han har fått en godt overforventet bra spiller.
    Slik du fremstiller det her, så burde jo dette kunne tolkes som en bekreftelse på at han ikke kom til å bruke "retur-retten" sin. Da kan han jo heller ikke forvente at du har pengene i reserve og holder muligheten for retur åpen på ubestemt tid videre!

Den kritiske siden: Nøkkelspørsmålet er jo bare om det er åpenbart at både kjøper og selger har oppfattet den opprinnelige avtalen og denne "bekreftelsen" på samme måte? To personer kan fort oppfatte en og samme samtale ganske forskjellig.

Hvis det likevel er helt åpenbart at han har bekreftet at han ikke ville bruke retur-retten, så er jeg enig i at du bare kan glemme fyren!

men så får han plutselig se en eldre anonse jeg har av spilleren hvor jeg skrev 9500kr, og ringer meg og sier at han fortsatt er fornøyd med spilleren men pga annonsen hvor jeg har satt spilleren til 9500kr så sier han at han vil oppheve kjøpet, og at han plutselig er missfornøyd med spilleren!!!!
    Nei, hvis han allerede har bekreftet at han er fornøyd og vil beholde spilleren, så har han etter min dømmekraft ingen rett til å heve kjøpet eller kreve prisavslag.

Fikk du noe inntrykk av hva han egentlig ville da han ringte? Var det retur av varen eller prisavslag som var målet hans?

Hvis dere på dette tidspunktet hadde utført en handel der han aksepterte prisen og den såkalte "retur-avtalen" ikke lenger gjaldt, så spiller det ingen rolle om du på et annet tidspunkt eller i et annet medium har annonsert spilleren til en annen pris.

Hvis du både har prøvd å se hele prosessen også fra den andre parten sin side og har prøvd så godt du kan å kjenne på hva magen sier, så har du helt sikkert rett i din vurdering! Og ut fra din fremstilling av det, så tenker jeg likt som deg.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til første spørsmål, er helt enig i at det er litt diffus avtale, men vi ble enige om at han kunne få teste spilleren rundt 1-2 uker ca, for å teste den skikkelig. både for å teste at den fungerte skikkelig, men primært for å finne ut om den matchet resten av anlegget hans skikkelig.
    som sagt ble vi enige om at om han ikke syntes spilleren matchet anlegget, eller av en eller annen grunn ikke likte lyden i spilleren skulle han få oppheve kjøpet, derfor regnet jeg som at alt var i orden og han ikke på noen måte ville komme til å oppheve kjøpet når jeg etter et par dager snakket med ham på telefon og han sa han var svært positivt overrasket over lyden i spilleren, og likte den meget godt. med den samtalen så lukket han muligheten for å få oppheve kjøpet etter min mening, med å si at han var fornøyd med spilleren.
    er jo selvsagt en mulighet for at han kan ha missforstått ett eller annet, men når vi blir enige om at han kan få oppheve kjøpet "hvis han er missfornøyd med spilleren", vet ikke hvordan han kan greie å misstolke dette da, men uansett sa han at han var fornøyd med spilleren, og av den grunn ikke kan lengre benytte seg av avtalen vi hadde om at han kunne få oppheve kjøpet.

om jeg fikk noe intrykk av hva han ville når han ringte i går?? begge de to annonsene jeg hadde var ganske gamle, så mener nå å huske at det var den nyeste jeg hadde satt til 9500, og den eldste til 10000, som var den eneste han hadde sett. men ihvertfall så trur jeg han hadde blitt skikkelig sur fordi han for et par dager siden så annonsen hvor den stod til 9500, og han så at det var samme spiller. derfor ringte han meg og startet samtalen med å si at han var fortsatt fornøyd med spilleren, og fortsatte med en lang utspørring om hvorfor han måtte betale 10k når jeg hadde en annonse ute til 9500.
    deretter begynte han å gnåle om at han ville oppheve kjøpet, noe jeg sa tvert nei til, på bakgrunn av at han hadde sagt han var fornøyd med spilleren.
    da sa han plutselig at han var svært missfornøyd med spilleren, og at han hadde mista "eiergleden" fordi jeg hadde "lurt" 500kr ekstra ut av ham, og det var ikke måte på hvordan han skjelte meg ut, og i tillegg trakk den her advokaten inn i bildet, og han skulle trekke meg inn for retten osv.
    litt underlig, for han virket svært så hyggelig tidligere når jeg har snakket med ham, og han sier han har et et bra anlegg til ca 150000kr. er langt utenforbi min fatte evne da hvordan en voksen man kan begynne å sutre å grine over stakarslig 500kr da, og rett og slett være så gnien. nå syntes jeg bare synd på mannen og håper at jeg ikke får høre mere fra ham

jeg har vell hatt totalt 4-5 annonser på denne spilleren ute til litt forskjellige priser. når han ringte første gang og ønsket å kjøpe spilleren, så oppgav jeg første pris på 10k, som han godtok tvert uten å prøve å prute i det hele tatt, hvor han 2 dager senere kom på døra mi og hentet spilleren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes de som er så sparsommelig at hvis de ser 500 fly ut vinduet så gjør de alt de kan for å få tak i de..

Han er sikkert kjempefornøyd med produktet, men interessant at han har sjekka ut på nettet og i tillegg har klart å funnet din "gamle" annonse.

Kan vel være greit for deg å spesifisere at du satte opp prisen fordi du mente den var for lav?
    Man skulle vel tro at vedkommende syntes prisen var grei siden han kjøpte den? Synes personen er utrolig infantil som kjøper produktet og er fornøyd, og så vil ha pengene igjen fordi han tilfeldigvis har sett deg ha lagt den ut for 500kr lavere...

Vedkommende burde forstå at denne garantien kun gjaldt hvis det skulle bli feil med produktet, og ikke hvis han tilfeldigvis skulle finne ut at prisen var feil....

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner faktisk at jeg blir irritert bare av å lese om denne kjøperen! Og at han liksom skal trekke deg for retten for lusne 500kr, er langt utenfor min fatte evne. Er nok bare nissetøys! Hvis han også har mistet eiergleden, kan jo det umulig være det eneste denne klovnen har mistet. Uff, mangen galne mennesker ute....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Det er gjerne slike ekstremister som også er gniene på slike småpenger.

Nå har den jo for øvrig også gått opp til 14.948,- på Hi-Fi Klubben...
    Sånn sett sparte han jo på å kjøpe den av deg før nyttår... :-D

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaja. Det er gjerne slike ekstremister som også er gniene på slike småpenger.

Nå har den jo for øvrig også gått opp til 14.498,- på Hi-Fi Klubben...
    Sånn sett sparte han jo på å kjøpe den av deg før nyttår... :-D
    Hehe, ja nå kan goldeneagle ringe han kjøpern og si at han skylder penger!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den koster 13k ny. Men enig med deg å de andre her. Hva får folk til å styre med slikt. 500,-???????? Latterlig.
    Nå koster den 14.948,00 ny!

Pga den siste prisstigningen så hadde jeg sakt at jeg egentlig ville ha 10500 for den, og sakt at han heller burde betale 500,-...

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -At han har kjøpt den for prisen i den eldste annonsen din, er han sitt problem.Du kunne selvsagt sagt pruta NED ditt produkt til din nyeste annonse pris, men klandrer deg ikke for og ikke gjøre det :-)
    Men er kanskje,KANSKJE, diskuterbart til en senere anledning akkurat det punktet der.

-Når han sier seg meget fornøyd med spilleren til deg over tlf, er salget avsluttet etter mitt syn.

- La han komme med advokat, som han neppe gjør, han har en meget dårlig sak.

Solgte en bil en gang, hvor jeg også var snill(og bittelitt dum), da jeg lovte å skulle dekke utbedringer over den summen som jeg visste det måtte kostes på.
    En slags garanti på at det ikke ble så mye mer påkost for kjøper enn det jeg visste og fortalte om ved handelen.

Etter ca 15 dager fikk jeg verksted overslag på 66 000,- fra den lokale Naf stasjonen på alt mulig rart som måtte byttes. Mannen truet også med advokat .
    Ble meget ubehagelig for meg en stund,med mye krangling, trusler og dritt, før vi fant ut at Naf papirene var falske,selvfølgelig ingen advokat og han hadde kontaktet meg rett etter angrefristen var utløpt.
    Mye idioter der ute, så anbefaler å selge ting uten spesialavtaler, da det kan lede til mye rot samme hvordan folk det er!

Min gamlebil sto forøvrig i VG noen mnd senere, da eieren hadde prøvd å fake en krasj for å få ut forsikringspenger. Bare så synd han krasjet for "dårlig" mot en kompis av seg som også trengte penger, og begge ble tatt . Bot +fengsel=Sant

Lykke til!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe likte denne siste historien, jeg jobber i bilbransjen som biloppretter og ser ofte menn mellom 20-40 som har gått løs med slegge på bilen etter dem har blitt påkjørt slik at taksten skal bli dyrere å at de skal få igjen mer forsikringspenger. men synd at det vises så godt. en telefon til forsikringselskap og vips neste dag er takstmann,forsikringsselskaps avd.ansvarlig og politibetjent til stede får å se på bilen:-D

kjøperen av cd spilleren kommer ingen vei, er han ikke høflig neste gang du snakker med han hadde jeg ikke tatt telefonen når du ser han ringer i senere anledning.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •