2.1 hifi til ca 10.000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2.1 hifi til ca 10.000 kr

Hei!

Første post her og greier.

Har lest litt før jeg registrerte meg hva dere mener om diverse utstyr, men fant ut at ikke alle hadde samme prisklasse som meg og eller ønsket ikke det samme oppsettet, osv osv.

Så jeg tenkte at det ble best til å lage en egen tråd for å se hva dere lyd guruer mener.

Så slik ser det ut: rommet er ca 14 m2. Jeg hører mest på rock / metal. Men jeg hører også på rap, hip hop, techno osv osv. Hører på det meste egentlig bortsett fra opera, danseband og country.

Anlegget vil bli brukt til mest musikk, men film og data/ps3 spill vil også bli brukt.

Har egentlig bestemt meg for forsterker, og det er en Denon AVR-1709. Kommer en fin pris på dem til januar og det er kjekt med en hjemmekino forsterker til eventuelle oppgraderinger senere.

Resten av oppsettet tenkte jeg skulle være dette:

Subwoofer: 99 W12 Piano Black
    Høyttalere: 93 WMT Shielded (par)
    Kabler:
    Optisk 2 m Digitalkabel
    Högtalarkabel Classic 4
    XTZ Subkabel 3m - Pearl White

Jeg vil koble forsterkeren til pc'en via den optiske kabelen, anlegget kommer nok til å blir brukt primært som et data anlegg. Derfor har jeg valgt små høyttalere, for disse blir nok plassert på sidene av data skjermen på bord overflaten.

Jeg er vokst opp med Denon DRA-565RD og Dali 104. Denonen til faren min har overlevd flere fester i rundt 12 år. Så Denon har jeg fin erfaring med.

Men dette er da mitt første hifi anlegg, så jeg setter stor pris på alle dere som tar dere tid til å se over utstyret og evt tips til andre produkter som er evt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive at jeg tenkte å bruke Club3D Theatron lydkort på pc'en for å kunne få surround, dolby og DTS. Da burde jeg ha dekket de fleste lydformater i spill/musikk/film? (surround har jeg lite bruk for med det første, men kjekt å ha muligheten)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et helt ok oppsett. Jeg ville gått for Denon 2309 hvis du har muligheten da det er pre-ut på denne, da er det lettere å oppgradere senere ved hjelp av en effektforsterker. Det kan lønne seg hvis du senere vil ha større front høytalere. Ellers er de to recieverne ganske like.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt litt dypere lommebok så hadde jeg nok gått for 2309, men den koster 4000kr mer, noe som sprenger mitt budsjett ganske mye.

Men hvis noen ikke protesterer mot noe av utstyret så tror jeg tar og bestiller om et par dager.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert å kjøpe brukt?
    Veldig begrenset hva man får for 10K...
    Sjekk på Lyd og bilde | FINN.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo har tenkt på det også. Men siden jeg ikke har så stor viten rundt de forskjellige merkene så vet jeg ikke hvilke merker er bra og hvilke som er dårlige.

Men hvis noen hadde giddet å finne en surround forsterker, 2 små/stativ høyttalere og en subwoofer til under 10.000kr som er mye bedre enn det jeg har valgt ovenfor så setter jeg stor pris på det.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dammed
    jo har tenkt på det også. Men siden jeg ikke har så stor viten rundt de forskjellige merkene så vet jeg ikke hvilke merker er bra og hvilke som er dårlige.

Men hvis noen hadde giddet å finne en surround forsterker, 2 små/stativ høyttalere og en subwoofer til under 10.000kr som er mye bedre enn det jeg har valgt ovenfor så setter jeg stor pris på det.
    Høyttaler oppsetet ditt ser flott ut

Som reciever ville jeg ha sett på en yamaha rx-v663 den er testvinner og fikk en 6er i hjemmekino, den er noe kraftigere en denon 1709 og den har også pre-out vist du ønsker og oppgradere med en effektforsterker senere, Jeg har selv hatt den forgje modellen yamaha rx-v661 og var veldig fornøyd med den

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V663

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

jeg ville valgt en reciver med pre out så du får mulighet til å hekte på en eller flere effekt forsterkere etterhvert

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

jeg ville valgt en reciver med pre out så du får mulighet til å hekte på en eller flere effekt forsterkere etterhver.sjekk diverse sider på nett for evnt brukt utstyr.lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den koster 1500kr mer, altså 50% mer. Er den virkelig verdt dette?

Slik jeg ser det så gir den 15W mer per kanal (8ohm) og den har preout. Samtidig så har den 1 mindre hdmi inngang, men den har optisk i fronten.

Men det er vel pre-outen som er hoved grunnen til at den er et bedre valg?

Eller er det noe som jeg har misforstått?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik jeg ser det så gir den 15W mer per kanal (8ohm) og den har preout. Samtidig så har den 1 mindre hdmi inngang, men den har optisk i fronten.

Ikke la deg lure av watene Selv om den bare er oppgitt med 15 mer watt er den vesntlig mer strømsterk en denon recieveren

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den koster 1500,- mer men du sparer i lengden da du slipper å kjøpe ny reciever senere hvis du vil oppgradere og trengere mere krefter.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde selv tabben med å kjøpe forsterker uten pre-out! Det må ikke du gjøre, jeg angrer som bare det:S Tror du blir mest fornøyd med yamahaen som det går ann å få til nærmere 4000-4500kr....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok jeg går for en avr-1709, jeg forstår poenget med yamahaen, men jeg får ikke strukket hifi budsjettet så langt. Det er allerede trukket par tusen mer enn det skulle vært. :/

Men den gangen jeg får lyst å oppgradere så tar jeg å kjøper en ny forsterker.

Takk for hjelpen alle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •