Håper på råd angående nytt anlegg :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 99 av 99
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hi-Fi kjedene merker helt sikkert effekter av finanskrisen. Nettopp denne type produkter får oftest svi når pengesekken strammes inn i de tusen hjem. Det burde derfor være et godt utgangspunkt for å få litt skikkelige rabatter. Så krev intet mindre enn litt velvilje fra selger når du skal slå til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 2809 en for liten forsterker? Huff da.. Den var meget bra til de og bla bla mente han... Hehe...

Sant som du sier angående finanskrisen, han mente prisene kom til å gå opp pga økende euroverdi, men kan jo umulig øke prisen når folk ikke handler.

Angående 683, så må 8000Kr være en god pris for de? Hvor høyt, eller hvor stor forsterker bør jeg ha da? For å drive de, og samtidig vite at jeg skal utvide til 5.1 når det samler seg litt mer kroner på kontoen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Er 2809 en for liten forsterker? Huff da.. Den var meget bra til de og bla bla mente han... Hehe...
    Ja, 2809 er nok en god reciever. Og den vil sikkert duge til 683 frontene i utgangspunktet. Men når du eventuelt bygger ut til 5.1 så vil jo forsterkeren få mer å jobbe med, og da kan du jo vurdere å supplere med en effektforsterker til dine fronter. Da får du i hvert fall den styrken du trenger til ren stereo-spilling, samtidig som kino-fremvisning går som en lek, i og med at din 2809 vil kunne konsentrere seg om de øvrige høyttalerne i et sådant oppsett.

Selv fikk jeg erfare at flaggskipet Yamaha DSP-Z11 ikke klarte å drive mine fronter (N803) på en tilstrekkelig måte. Da satte jeg inn et effekt-trinn som gjorde skikkelig vei i vellinga. Men for all del, du vil i utgangspunktet få en ordentlig lyd-opplevelse med 2809 (som yter 115W i hver kanal) helt fra starten av. Det er viktig å ha noe å drømme om av oppgraderinger senere også

Sant som du sier angående finanskrisen, han mente prisene kom til å gå opp pga økende euroverdi, men kan jo umulig øke prisen når folk ikke handler.
    Klart selgere i dag vet å finne sine argumenter for fortsatt "innbringende" pris. Ville allikevel presse så mye som det lar seg gjøre. Du vet først hvilken "tålegrense" en selger har på pris når de sier nei! Og da er det jo bare å akseptere det laveste de kan tilby. Men ikke virk desperat, gi heller selger noe tid til å bestemme seg for hvor langt ned han kan gå. Da skjønner også han at du ikke er desperat..

Angående 683, så må 8000Kr være en god pris for de? Hvor høyt, eller hvor stor forsterker bør jeg ha da? For å drive de, og samtidig vite at jeg skal utvide til 5.1 når det samler seg litt mer kroner på kontoen.
    8000,- høres jo jammen ikke verst ut. På HiFiklubben er listepris ca 11k.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON AVR-3808A koster jo 14k og gir deg 130W i hver kanal. Da hadde jeg faktisk heller valgt 2809 og satt av litt penger til effekt-trinn senere..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt våken ja Joda, jeg tror overhodet jeg ikke virker desperat hos selgerne, kanskje for mye av det motsatte. Galt det og... Men som du sier den klarer vel kanskje å dra de sånn tålig i stereo, og når man skal utvide til 5.1 kan man jo kjøpe noe mer kraft.

Men ærlig talt så er egentlig ikke Denon drømme reciver`n, har ikke noe grunnlag for å si det, men.. Er det lov å si man ikke helt liker designet hehe...

Hifiklubben skal selge et parti med 683 i cherry for 7996kroner fra 5 januar. Og kunne inngå avtale nå om jeg ville ha de. Det må jo være et bra kjøp. Om de så får stå i eske til jeg finner en forsterker som kan hamle opp med de

Har egentlig falt helt for de, så er nok nødt til å kjøpe de. Liker design og lyd bedre enn Klipsch, og føler de passer min stil bedre, ifht bruken...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg B&W og jeg har hørt flere av modellene. De leverer virkelig skikkelig lyd! (alt er jo smak og behag, men dersom du ønsker noe av den filosofien de fører i Abbey Road studios i England, som jo har levert innspillinger av Beatles og svært mange andre av de beste musikkartister's drømmelyd, ja da liker du B&W. 683 får MYE skryt over hele linjen)

Tror jeg selv ville gått for Yamaha RX-V1900 (som veiledende ligger på 11k, men du får GARANTERT denne til lavere pris, Welcome to L-Sound! har disse)

Har ikke hørt denon sine nye recievere, men har god erfaring med Yamaha, da jeg har både 663 og Z11.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et konkret svar. Kan jo alltids be om et tilbud fra de, kanskje de går ned litt.

Denne vil hamle opp med 683?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne vil hamle opp med 683?
    Ja det er jeg rimelig overbevist om. Du får mer "watt" enn fra Denon, som jo sannsynligvis koster "litt" mer nettopp pga sitt langvarige image.

Yamaha har dog kommet opp i tet-sjiktet den senere tid, men det er klart det tar litt tid for folk som før assosierte yamaha med noe litt middelmådig.

Uansett vil du her få en av de nyere recieverne (oppfølgeren til RX-V1800 som holdt koken opp til inneværende år så vidt jeg kan huske). RX-v1800 har jeg hørt hos en god venn, og den er virkelig bra! Så 1900 må jo være snadder!

Og JA jeg holder koken. Trives med å sitte oppe litt og pløye forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja helt enig. Fant denne butikken, vært noe borti den? Rimeligere her ihvertfall, men som du sier, kan jo være man får bedre tilbud om man tar kontakt.

BM Audio

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja helt enig. Fant denne butikken, vært noe borti den? Rimeligere her ihvertfall, men som du sier, kan jo være man får bedre tilbud om man tar kontakt.

BM Audio
    Har ikke vært borti den butikken, men uansett så gjelder jo alle garantier. I Oslo er det et eget Yamaha service-verksted i Griniveien der de gir deg god service om uhellet skulle være ute.

At de har lavere utsalgspris gir deg kanskje en liten fordel når det gjelder pruting. Vil tippe Lsound er mer innarbeidet og kommersielt eksponert, slik at de kan tillate seg å holde en noe høyere pris. Men pruting bør du få til uansett vil jeg tro.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er fra Halden, men men. Yamaha har service uavhengig av hvor du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Godt man har tid. Er jo fort gjort å bli litt utålmodig men... Bestemt meg for å bruke tid på dette, og kanskje samle opp litt mer kroner før jeg kjøper noe. Jo mer man har, jo mer moro er det når man først kjøper noe også.
    Og så sinnsykt mange butikker det finnes online. Bare å be om tilbd i øst og vest hehe..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gjør nettopp dèt! Få inn tilbud fra flest mulig.

Må også nevne at jeg før var en skikkelig Denon fan, mest fordi Denon var på folkemunne "det beste" man kunne skaffe i min ungdomstid. Men nå er det jo så mye å velge mellom. Jeg leser dog flere steder at mange mener Denon har tapt seg litt. At de har latt seg friste litt av "rimeligere" kvalitetsløsninger i de nyere modellene, kanskje pga et så sterkt merkenavn. Men les mer om dette rundt på forumet, for det lønner seg å høre hva flere mener.

Jeg hadde toppmodellen til Denon "back in the day" AVC-A1SE tror jeg den het. Den var rimelig heftig (men altså til 35k). Jeg synes uansett at Yamaha leverer mer varme i lyden enn hva Denon kan tilby. Slik det var for min del byttet jeg altså ut toppmodellen til Denon med toppmodellen til Yamaha. Lydmessig (stereo) skulle det da være duket for en god sammelikning selv om min Denon reciever var 5 år gammel. Oppgraderingene de siste årene har mest vært på format-siden. Så lyden var like mye i toppklasse den gang som nå for ren stereo-avspilling. Og Yamaha var et seriøst løft slik sett.

Uansett leverer alle de nye modellene i dag fra Denon og Yamaha (i din prisklasse) alt du trenger av støtte til lyd og bilde-format.

Må også si at B&W i utgangspunktet er rimelig "nøytrale" høyttalere. Dvs at man bør satse på en litt "varmere" forsterker-lyd dersom man ønsker skikkelig trykk i bassen. Yamaha er nok litt varmere enn Denon, og således tør jeg si at dette merket matcher noe bedre til B&W dersom du ønsker å briljere i bass-segmentet også. Er vel knapt noen høyttaler i dette segmentet som kan matche den fantastiske lyden i diskant og mellomtone som B&W klarer.

Men be gjerne om demo hos forhandlerne så kan du erfare på egenhånd

Fortsatt god jul! og dersom du også er våken litt til så kommenter gjerne videre i din tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja, 2809 er nok en god reciever. Og den vil sikkert duge til 683 frontene i utgangspunktet. Men når du eventuelt bygger ut til 5.1 så vil jo forsterkeren få mer å jobbe med, og da kan du jo vurdere å supplere med en effektforsterker til dine fronter. Da får du i hvert fall den styrken du trenger til ren stereo-spilling, samtidig som kino-fremvisning går som en lek, i og med at din 2809 vil kunne konsentrere seg om de øvrige høyttalerne i et sådant oppsett.

Selv fikk jeg erfare at flaggskipet Yamaha DSP-Z11 ikke klarte å drive mine fronter (N803) på en tilstrekkelig måte. Da satte jeg inn et effekt-trinn som gjorde skikkelig vei i vellinga. Men for all del, du vil i utgangspunktet få en ordentlig lyd-opplevelse med 2809 (som yter 115W i hver kanal) helt fra starten av. Det er viktig å ha noe å drømme om av oppgraderinger senere også

Klart selgere i dag vet å finne sine argumenter for fortsatt "innbringende" pris. Ville allikevel presse så mye som det lar seg gjøre. Du vet først hvilken "tålegrense" en selger har på pris når de sier nei! Og da er det jo bare å akseptere det laveste de kan tilby. Men ikke virk desperat, gi heller selger noe tid til å bestemme seg for hvor langt ned han kan gå. Da skjønner også han at du ikke er desperat..

8000,- høres jo jammen ikke verst ut. På HiFiklubben er listepris ca 11k.
    2809 er alt for strømsvak for DM683. Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 115 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)
    Med en slik impedansekurve som 683 har, så skal det ikke mye til før 2809 gir seg. 683 raser ned mot 3ohm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv Yamaha RXV-1800. Den fungerer utmerket på 683. Jeg valgte selv CM7. Syntes disse låter enda mer detaljerte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    2809 er alt for strømsvak for DM683. Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 115 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)
    Med en slik impedansekurve som 683 har, så skal det ikke mye til før 2809 gir seg. 683 raser ned mot 3ohm.
    Må bare støtte opp om dette. 683 Krever MYE "watt", og jeg har mine tvil om at den Yamaha receiveren ikke vil strekke til den heller. Jeg har selv prøvd disse på en Denon 4306, noe som ikke var helt optimal. De kom ikke til liv før jeg satte opp Oberon 6.1, da først kom potensiale ut av høyttaleren. 683 er en Veldig god høyttaler, men den krever masse kraft for å levere det den er ment til å levere.

Ang. Klubben, så har jeg svært dårlig erfaring med pruting der.. Men kanskje de er litt mer velvillige i disse dager! 8K for 683 er i allefall en god pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Før jeg bytta til Yamaha så hadde jeg DEnon 2806. Denne klarte absolutt ikke å trekke rundt B&Wene. Måtte selv koble til ett effektrinn. Med Yamahan var ikke dette nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Kanskje Pioneeren blir bytta ut med noe fra Yamaha med tid og stunder

Blir det da krise etterhvert som du utvider med 5.1, 7.1 (11.2) eller hva du nå måtte velge, så har du jo muligheten til å slenge på noe ekstra effekt med f.eks oberon monoblokker e.l. Disse har ikke noen avskrekkende pris i forhold til hva de leverer!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Jeg kjører selv Yamaha RXV-1800. Den fungerer utmerket på 683. Jeg valgte selv CM7. Syntes disse låter enda mer detaljerte.
    Dytt på et sluttrinn du, da skal du se de får et nytt liv

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •