Håper på råd angående nytt anlegg :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Men hadde du da valgt Onkyo? Til 683?
    Ja. Lydmessig er det en god match. Dessuten trenger disse masser av krefter for å få ut potensialt sitt. De har også en impedamsekurve som går langt ned. Onkyo`n har nok krefter til å dra disse meget bra.
    Har selv hørt 875, forgjengeren til 876 på DM683.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å utvide til 5.1 ganske fort. Noen turer offshore burde fikse litt lommepenger. Men tviler på 7.1... Tror ikke jeg har plass, og tror rett og slett ikke det er nødvendig for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stapedius: Hvorfor ikke nevne fordelene med 11.2?
    8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kommer til å utvide til 5.1 ganske fort. Noen turer offshore burde fikse litt lommepenger. Men tviler på 7.1... Tror ikke jeg har plass, og tror rett og slett ikke det er nødvendig for meg
    Har selv et rom på din str og kjører 6.1
    Vil gjerne oppgradere til 7.1 og kommer vel til å gjøre det. Men om du velger Yamaha eller Onkyo så har du iallefall mulighet for å oppgradere fra 5.1 til 7.1 senere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    8)
    :twisted:

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: du sier du liker alt av musikk. Men har du noen forkjærlighet når det gjelder disse stereotypiske alternativene? :

A: Du liker ekstrem nøytral og realistisk gjengivelse i de øvre frekvenser, dvs diskant og mellomtone. Du liker at musikken er uovertruffent "realistisk" og dermed blir lite "slisom" å høre på over tid. Du liker spesielt vokal og harmoniske klassiske instrumenter.

B: Du liker best en høyttaler som takler "alt" og som gir deg litt mer "farge" og punch ved første lytting. "Party-faktor" over hele linjen, samtidig som diskant og mellomtone selvsagt ikke gir deg noen form for utrivelig total-opplevelse.

Sånn gjennomsnittlig sett ville jeg valgt B&W dersom du heller mot A, og Klipsch dersom B synes å passe best.

Mange meninger om dette, men kun ment som en "rough" guide..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    8)
    Vel, hehe. 11.2 er jo fantastisk, jeg kan skrive under på dèt. Men alt må tilpasses behov og budsjett. Jeg er sikker på at du med dette innlegget ønsker å poengtere min skjødesløse fasinasjon og lettpåvirkelige stil ift til "overkill" segmentet, hehe.

11.2 er bra, men selvsagt bruker man mye penger på det lille ekstra. Jeg er den første til å innrømme at man ved et slikt valg er litt spesielt ivrig etter "prikken over i'en" ... (forstå meg rett)

Kanskje er jeg litt for svak for perfeksjon.. (om det er verdt det er en heeelt annen diskusjon)

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt som er nevnt er jo godsaker og på bruktbørsen kan du gjøre noen varp. skal du ha nytt, er det ingen som har nevnt høytalerne fra XTZ, som eks 99.26 til 6500 og 99.36 til 7999.

Mitt tips: Onkyo 606 til 4300 Hjerte
    XTZ 99.36 til 7999 Front
    XTZ 93 WMT 2390 Bak
    Kanskje en Patos Basic 110 mk center til 199 på komplett som midlertidig center til du har råd til 99.25

Uansett så blir det noe kuult!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vel, hehe. 11.2 er jo fantastisk, jeg kan skrive under på dèt. Men alt må tilpasses behov og budsjett. Jeg er sikker på at du med dette innlegget ønsker å poengtere min skjødesløse fasinasjon og lettpåvirkelige stil ift til "overkill" segmentet, hehe.

11.2 er bra, men selvsagt bruker man mye penger på det lille ekstra. Jeg er den første til å innrømme at man ved et slikt valg er litt spesielt ivrig etter "prikken over i'en" ... (forstå meg rett)

Kanskje er jeg litt for svak for perfeksjon.. (om det er verdt det er en heeelt annen diskusjon)
    Ja det kan jeg skrive under på etter å ha sett den sinnsyke kinoen din. Holdt på å miste kaffekoppen i gulvet her. Helt sinnsykt rått! Har du nevnt totalkostnad i byggetråden din noe sted?`Eller er det konfedensielt? Bøyer meg i støvet..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av milan
    Alt som er nevnt er jo godsaker og på bruktbørsen kan du gjøre noen varp. skal du ha nytt, er det ingen som har nevnt høytalerne fra XTZ, som eks 99.26 til 6500 og 99.36 til 7999.

Mitt tips: Onkyo 606 til 4300 Hjerte
    XTZ 99.36 til 7999 Front
    XTZ 93 WMT 2390 Bak
    Kanskje en Patos Basic 110 mk center til 199 på komplett som midlertidig center til du har råd til 99.25

Uansett så blir det noe kuult!
    Må ikke rote mer med hode til trådstarter. Dette er også meget bra produkter

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja det kan jeg skrive under på etter å ha sett den sinnsyke kinoen din. Holdt på å miste kaffekoppen i gulvet her. Helt sinnsykt rått! Har du nevnt totalkostnad i byggetråden din noe sted?`Eller er det konfedensielt? Bøyer meg i støvet..
    Ja, den kino`n er meget bra gjennomført kan man si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips om høyttalere i prisklassen et par tusen over er B&W CM7. Disse koster vel 11 995,- på HFK. Du kommer ikke utenom dem om du skal ha en lytterunde. De kanskje koster et par tusen mer, men ta ihvertfall å lytt på dem før du bestemmer deg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKal lese nøye igjennom tråden igjen, er endel å fordøye, men skal lytte til Klipsch og B&W ihvertfall Det er ihvertfall steder i nærheten jeg kan gjøre dette

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplyst totalkostnadene. Men havner vel lett i den høyeste nåværende kategorien dersom jeg medregner alt, dvs arbeidet med rommet samt dets innhold. Jeg er av den oppfatning at det er mer interessant å oppgi prisklasse dersom man befinner seg i det mer "folkelige" segmentet når det gjelder kinobygging. Jeg ser ikke helt poenget med å oppgi pris dersom denne informasjonen ikke har spesiell betydning for folk flest. Jeg er tilhenger av at dette forumet skal kunne henvende seg til den målgruppen som ønsker sin kinodrøm realisert. Derfor synes jeg det er fint at informasjon om pris oppgis der kinoene er innenfor budsjett-rammer der folk kan se hva de selv kan få ut av sine kalkulerte kostnader. De som seriøst vurderer komponenter i high-end segmentet vet nok at de kan få noe utenom det vanlige.

Håper jeg ikke fremstår som "opphevet" i dette svaret. Jeg er en av dem som finner stor glede i etthvert oppsett som gir inntrykk av refleksjon og gjennomtenkte løsninger. Lenge leve hjemmekino-entusiasmen - uansett kostnad!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja, den kino`n er meget bra gjennomført kan man si.
    Er vel ikke akkurat borte den kinoen din heller... Skjønner dere liker det dere driver med, og det er sikkert en del tid og penger bak slikt som dere har å komme med. Får ikke sånt over nattan. Normale folk ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Har ikke opplyst totalkostnadene. Men havner vel lett i den høyeste nåværende kategorien dersom jeg medregner alt, dvs arbeidet med rommet samt dets innhold. Jeg er av den oppfatning at det er mer interessant å oppgi prisklasse dersom man befinner seg i det mer "folkelige" segmentet når det gjelder kinobygging. Jeg ser ikke helt poenget med å oppgi pris dersom denne informasjonen ikke har spesiell betydning for folk flest. Jeg er tilhenger av at dette forumet skal kunne henvende seg til den målgruppen som ønsker sin kinodrøm realisert. Derfor synes jeg det er fint at informasjon om pris oppgis der kinoene er innenfor budsjett-rammer der folk kan se hva de selv kan få ut av sine kalkulerte kostnader. De som seriøst vurderer komponenter i high-end segmentet vet nok at de kan få noe utenom det vanlige.

Håper jeg ikke fremstår som "opphevet" i dette svaret. Jeg er en av dem som finner stor glede i etthvert oppsett som gir inntrykk av refleksjon og gjennomtenkte løsninger. Lenge leve hjemmekino-entusiasmen - uansett kostnad!!!
    Var ett slikt svar jeg forventet, og virker ikke opphevet i det hele tatt. Er beundringsverdig uansett hva det koster.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, OnkelReisendeMac.

Håper du får noe kjøtt på beinet i denne tråden, for det er nettopp derfor folk som meg og de andre partisipanter i din tråd ønsker å gi råd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er utrolig bra at dere som faktisk har meeeget mye og bra "utstyr" tar dere bryen med å svare "slike" som meg... Da er det bare moro å stille spørsmål. Gleder meg bare til å få satt igang å lytte, lure og lure litt mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen..

Tok meg en liten tur i morges, tvboden, hifiklubben sarpsborg og hifiklubben fredrikstad.

Fikk to tilbud som var i nærheten av det som ble nevnt i tråden her igår.

TvBoden:

Klipsch 682 1 par.
    Onkyo 606(Han i butikken mente denne var mer en god nok til å drive et fullverdig 5.1 som inneholdt Klipsch, litt skeptisk selv men men..)
    Ihvertfall dette skulle han h 14 000 Nkr for.

Hifiklubben: B&W 683 1par Disse koster jo nå 10998kr på hifiklubben, men etterhvert "kom" han på at disse kom på tilbud i Januar, til 8000kr.
    Denon 2809 mente han ville være et godt utgangspunkt. Høres jo ikke så dumt ut.

VAN DEN HUL The CLEARWATER kabler 4x2meter(for biamping(biwire)) med tilhørende plugger.

Dette skulle jeg få for 17 000 tror kanskje det er mulig å få noe bedre rabatt, men ettersom de setter ned høyttalerne såpass er det vel vanskelig.

Noen tanker rundt dette?

De spilte pent ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei igjen..

Tok meg en liten tur i morges, tvboden, hifiklubben sarpsborg og hifiklubben fredrikstad.

Fikk to tilbud som var i nærheten av det som ble nevnt i tråden her igår.

TvBoden:

Klipsch 682 1 par.
    Onkyo 606(Han i butikken mente denne var mer en god nok til å drive et fullverdig 5.1 som inneholdt Klipsch, litt skeptisk selv men men..)
    Ihvertfall dette skulle han h 14 000 Nkr for.

Hifiklubben: B&W 683 1par Disse koster jo nå 10998kr på hifiklubben, men etterhvert "kom" han på at disse kom på tilbud i Januar, til 8000kr.
    Denon 2809 mente han ville være et godt utgangspunkt. Høres jo ikke så dumt ut.

VAN DEN HUL The CLEARWATER kabler 4x2meter(for biamping(biwire)) med tilhørende plugger.

Dette skulle jeg få for 17 000 tror kanskje det er mulig å få noe bedre rabatt, men ettersom de setter ned høyttalerne såpass er det vel vanskelig.

Noen tanker rundt dette?

De spilte pent ihvertfall.
    2809 er alt for liten til å dra 683. Det kan jeg skrive under på. Har testet dette flere ganger. Men dog en bra forsterker om den supleres med et sluttrinn.
    Hadde da ventet med handel til januar om 683 selges med redusert pris.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •