Håper på råd angående nytt anlegg :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Har sett de ganske så ofte helt nedi 6k. Er jo mye høytaler får pengene da!

EDIT: Slipper også da den helv... lange innspillingstiden.
    Joda, det er selvsagt en innspillingstid på nye høyttalere. Men viktigst når man handler brukt er selvsagt prisen. Som regel får man også skikkelig vare (Med noen få, men katastrofale unntak som jeg vil tro hører sjeldenheten til. I hvert fall om man handler av brukere her inne som har litt fartstid).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    For Onkyo, sjekk denne f.eks:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Er ikke AVshop her en god del billigere? Eller er de kjent for å gå en del ned i pris?

Eksempelvis: SR876, AVshop 9999,-
    mens oslohifi 14995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er stort sett seriøse folk her, så er ikke så bekymret for avtorget, og det er jo en bra ting

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Er ikke AVshop her en god del billigere? Eller er de kjent for å gå en del ned i pris?
    Er vel generelt billigere.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Joda, det er selvsagt en innspillingstid på nye høyttalere. Men viktigst når man handler brukt er selvsagt prisen. Som regel får man også skikkelig vare (Med noen få, men katastrofale unntak som jeg vil tro hører sjeldenheten til. I hvert fall om man handler av brukere her inne som har litt fartstid).
    Må si meg enig der. Har inntrykk av at de fleste her inne selger meget "god vare", til en finfin pris. Er som oftest MYYYE penger og spare kontra nytt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Virker som det er stort sett seriøse folk her, så er ikke så bekymret for avtorget, og det er jo en bra ting
    Har handlet noe og solgt MYE på torget. Meget skjeldent det det er tullbll ved kjøp iallefall.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksempelvis: SR876, AVshop 9999,-
    mens oslohifi 14995,-
    Jo, ser at 906 går for omkring 14000,- mens den på mono er vel 15000,- så du har nok rett.

Se for øvrig AVtorget annonse med link under, der selges riktignok 905. Burde være mulig å prute litt slik at budsjettet holder. Men skal jeg være ærlig så tror jeg at jeg ville valgt en av de helt nye Onkyo modellene. Men jeg har ikke satt meg særlig inn i forskjellene mellom 905 og 906 da..

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=38395&cat=all

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er endel prisforskjeller rundt omkring ja.

AVshop.no / ONKYO TX-SR876 Black 7.1 AV-receiver

og

AVshop.no / Klipsch RF82 Black Floorstanding speakers (par)

Burde være en bra start?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er endel prisforskjeller rundt omkring ja.

AVshop.no / ONKYO TX-SR876 Black 7.1 AV-receiver

og

AVshop.no / Klipsch RF82 Black Floorstanding speakers (par)

Burde være en bra start?
    Jepp. En meget bra start. Onkyo`n har en varm og fin klangbalanse og vil passe Klipsch veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja... Får titte litt på det, gikk jo som vanlig way over mitt utgangspunkt, men er jo sånn det er. Men takk for alle fine svar. Men sånn til slutt dere mener Klipsch RF82> B&W 600 serien?

Gjemmer meg og håper ikke spørsmålene blir for gjentagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette kan bli en kjempe kombo! Gleder med til å høre hva du syns om kombinasjonen klipsch ok onkyo:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette kan bli en kjempe kombo! Gleder med til å høre hva du syns om kombinasjonen klipsch ok onkyo:-D

Har ihvertfall på følelsen at du liker det godt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja... Får titte litt på det, gikk jo som vanlig way over mitt utgangspunkt, men er jo sånn det er. Men takk for alle fine svar. Men sånn til slutt dere mener Klipsch RF82> B&W 600 serien?

Har du mulighet til å besøke hifi klubben, så ville jeg ha gjort det. Men er ikke i tvil om at du kommer til å bli fornøyd med det du har kommet frem til her!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig synes jeg 683 er noen hakk over RF-82 på musikksiden. Mellomtonen er meget bra. Lydbildet er mer detaljert enn på RF-82. Hadde valgt 683. Har slevsagt noe å gjøre med plassering og resten av elektronikken som skal brukes med. Ikke meningen å gjøre det vanskelig for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ihvertfall på følelsen at du liker det godt
    Hehe, jeg har ikke onkyo elektronikk men Pioneer.. Derfor er jeg litt interessert i hvordan du liker Onkyo på Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe liker det litt vanskelig, er litt moro å dvele over mange sider av en sak. Og greit å gjøre det når man skal legge endel penger i det. Skal ta meg en tur på HIFI klubben jeg. Kanskje åpent i morgen. Reiser en tur offshore snart, så da får jeg nok tid til å tenke ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe liker det litt vanskelig, er litt moro å dvele over mange sider av en sak. Og greit å gjøre det når man skal legge endel penger i det. Skal ta meg en tur på HIFI klubben jeg. Kanskje åpent i morgen. Reiser en tur offshore snart, så da får jeg nok tid til å tenke ihvertfall
    Gjør du helt rett i! Mens du er der kan du jo også se på Denon! F.eks 2809 eller 3808..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Personlig synes jeg 683 er noen hakk over RF-82 på musikksiden. Mellomtonen er meget bra. Lydbildet er mer detaljert enn på RF-82. Hadde valgt 683. Har slevsagt noe å gjøre med plassering og resten av elektronikken som skal brukes med. Ikke meningen å gjøre det vanskelig for deg
    Men hadde du da valgt Onkyo? Til 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør du helt rett i! Mens du er der kan du jo også se på Denon! F.eks 2809 eller 3808..

Hehe..Kommer til å våkne i natt og rable om alle mulige fabrikater, samboeren blir sikkert imponert haha...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil få svææært mye glede for en eventuell investering opp mot 20k slik som skisseres her. Det er klart man vil komme i mål med 15k ved å nedjustere ovennevnte modeller. Når det er sagt så er nok de ekstra 5k "spesielt" verdifulle fordi man da plutselig havner i en helt annen dimensjon. I et 15 kvm rom vil denne løsningen simpelthen regjere!.

Om du velger onkyo eller yamaha vil du helt sikkert få skikkelige saker. Valget mellom disse er derimot noe jeg ikke kan uttale meg om. Jeg har selv hørt Yamaha RX-1800 og selvsagt min egen DSP-Z11. Begge er i virkelig toppklasse og jeg ville ikke nøle med å velge Yamaha RX-1900 dersom jeg var i markedet for denne type reciever. Onkyo kan selvsagt være like bra (eller bede?) men det vet jeg lite om. Når folk gir deg anbefalinger er det viktig at de har førstehåndserfaring. (men Onkyo får mye skryt, så det må jo ligge noe i dèt).

Yamaha sine recievere spiller varmt og dynamisk i mine ører. DSP-Z11 er jo foregangsmodellen for utviklingen av f.eks. RX-1900, som er en oppgradering av den fantastiske RX-1800. Jeg har hørt 1800, som spiller fantastisk i et oppsett med SVS-høyttalere (som også leveres av lsound). SVS er allikevel best anerkjent for sine makeløse sub'er.

Som sagt vet jeg mindre om Onkyo "first hand".

Yamaha er uansett skikkelig på "hugget" for tiden og leverer noe av det beste man kan forvente av recievere i toppklassen.

Vil uansett anbefale deg å investere "mer enn budsjettert" i første rekke på en reciever. Den skal styre alt av lyd og bilde forhåpentlig i mange år fremover.

Men det blir jo et uungåelig spørsmål opp i det hele: Har du tenkt deg å utvide til 5.1 eller 7.1 innen de neste 3-4 år? Hvis du helt sikkert svarer nei, så kan det tenkes at du er bedre tjent med en ren stereoforsterker i første omgang. Kan være det skjer mye i multikanals-segmentet innen den tid..

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •