Oppgradere Nad c340, B&W602 S2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere Nad c340, B&W602 S2

Hei !

Sitter med mitt gamle HIFI klubb anlegg, som forsåvidt gjøre jobben. Har alikevel lekt med tanken på å oppgradere en stund. Hvilken komponent vil jeg være mest tjent med å bytte ut ?

Høytalere BW602 S2 eller forsterker NAD C340 ?

Vil jeg få noen gevinst med å bruke 5000,- kr (maks) ?

Spiller mest musikk, Mark Knopler, syngedamer som Marit Larsen, tenåringen i huset spiller hiphop,rap (dunk-dunk-dunk....) 8)

Målet er å få fram flere nyanser i lyden, trenger ikke spille høyere. Kanskje litt mer markert bass....

Ser noe film hvor jeg tar lyden ut på stereoen også. Lite TV-lyd til stereoen, men har HD CD dekoder. Blir nok en blueray spiller utpå ettervinteren en gang, men ikke sorround.

Noen innspill på hvor det er enklest å skape forbedring ? Tar gjerne imot konkrete forslag på utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje ny forsterker er tingen?602 er vel i stand til og levere fin lyd i mange år enda, har. selv 602 s1 og er storfornøyd med dem!

Hørte på Ett par nye Denon stereoforsterkere på HFK er om dagen og de spilte veldig bra sammen med b&w dm685 hvertfall.Var vel 3000,- for den ene og ca 5 for den andre.Husker ikke hva de heter dessverre

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er budsjettet 5k i tillegg til eventuelt salg av NAD og 602, eller totalt uavhengig av salg? På brukten får man mye bra, og jeg ville byttet ht først. Jeg har hatt 602 selv og det er en veldig god stativhøyttaler. Vil du helst ha stativht igjen, eller vurderer du gulv?

Matching er viktig, men min erfaring er at størst forskjell får du ved å bytte høyttalere.

Kan jeg spørre om 602-ene står på stativ, eller i en bokhylle eller lignende...?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

De står på stativ, rent praktisk passer det best. Ved eventuell bytte av høytaler ønsker jeg ca samme fysisk størrelse. Tanken var å bruke 5000,- på enten forsterker eller høytaler, og selge det som erstattes i etterkant. Prøver å komme under 5000,-.

Har hørt lite forskjellig annet utstyr og er skikkelig novise i HIFI verdenen. Håper noen kan tipse om hvilke merker/modeller som er mest fornuftig å kikke på.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du motforestillinger mot å kjøpe brukt?

Edit: ser du etterlyser mer markant bass. Har du jobbet med plassering? Det er mye å hente på det. 602-ene er jo ikke akkurat blandt de minste stativhøyttalerne, og riktig plassert overrasket de meg mye når det kom til bass.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt:

Lektor 1 fra Klubben. Godt under budsjett, men Lektor-serien har fått mye skryt i internasjonal presse.

"Nye" versjonen av de du har. DM 685. Omtrent på budsjett, og masse skryt.

Dynaudio Audience 52SE hos Soundgarden.

XTZ har flere modeller. De som har kommet best ut av tester ligger litt over busjett. 99.26 feks.

Dette er bare toppen av isfjellet. Det finnes masse snadder. Spesielt på brukten som sagt.

Glem ikke at det finnes maaange andre butikker enn Klubben og Soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erdet en ny forsterker du ser etter,kan harman/kardon sin nye stereoreciver 3490 være verdt å sjekke ut.Denne koster rett under 5000 og selges bla av Soundgarden.Er ikke sikker på hvordan denne matcher b&w,men soundgarden er en seriøs butikk,så det bør være mulig med hjemlån.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Takker for innspill. Kan vurdere bruktmarkedet også. Bare jeg klarer å finne ut hva jeg ønsker og en selger som virker ok.

Har såvidt kikket på Dali som et alternativ. Tar nok en tur til Oslo på lørdag og hører litt tenkter jeg. Blir nok en tur på Stereofil også.

Kan være interesent å optimalisere plassering etc. Har ikke så mye å jobbe med der, de står allerede litt fra veggen. Skal lese meg opp på det.

Snakket med en kamerat idag og vi kom inn på at kanskje cd spilleren ikke var helt topp heller. Bruker en Pioner DVD-525 idag. Trodde ikke den i samme grad ville være avgjørende. Må passe budsjettet her, hadde planlagt blueray utpå ettervinteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er et svært interessant alternativ på høytalersiden.At hifiklubben også selger NAD gjør det jo ekstra enkelt å få sjekket ut om kombinasjonen av de to merkene tilfredstiller dine krav til lydgjengjivelse.
    Vær bare oppmerksom på at,særlig når det gjelder høytalere,at romakustikk som jo vil være forskjellig fra hifikklubben sine demolokaler til ditt lytterom kan utgjøre betydelige forskjeller.
    Så hvis det er mulig ,vil hjemlån før kjøp være greit.8)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo litt smak og behag av hva man liker best og vil bytte... B&W eller Nad? Selv liker jeg ikke Nad spesielt godt, dog aldri hørt C340. Men jeg liker B&W, og har hatt 602s3 og syns de var knall! Selv om de bare er et par stativht, så liker de ganske bra med effekt.
    JEG ville ha prøvd en annen forsterker Beste transistor jeg prøvde på de var EC.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat tilbake etter å ha hørt noen høytalere. Det var omternt så vanskelig som ventet...

Hørte noen B&W CM1 som hørtes fint ut. Hadde med cd'en som jeg spiller mest og "kjenner" best. Nå er jo lokaler og forsterker forksjellig, men jeg klartet ikke å høre veldig forskjell.

Der hvor jeg virkelig hørte forskjell var med Dali Mentor 1, dobbelt av budsjett. Både den og B&W spilte vi med en NAD C315 som vel er det nærmeste vi kommer min gamle C340.

Nå er det jo mine ører som avgjør, men er NAD og Dali kjent som en grei kombinasjon ?

Blir nok å "fordøye" inntrykkene og høre mer over nyttår.

Må gi kingkong rett, mye god lyd igjen i B&W'ene. Var ikke sååå stor forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •