Hvordan få Rhapsody på Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få Rhapsody på Sonos

Er det noen som vet hvordan en kan få satt opp Rhapsody tjenesten på Sonos i Norge?

Jeg har fått opprettet tjenesten på PC'en gjennom å benytte mitt CC, og med å opprette amerikansk adresse via "Jetcarrier". Har i tillegg fått amerikansk I.P. adresse gjennom programmet "Hotspot Shield". På denne måten har jeg altså Rhapsody abonnementet på PC'en, og det furngerer utmerket.
    Men så kommer utfordringen: Rhapsody kommer ikke opp som et valg i Music Service Setup menyen på Sonos.. (Kun "Last.fm scrobbeling only" som kommer opp som alternativ..) Og jeg får dermed ikke Sonos til å snakke sammen med Rhapsody. Litt rart egentlig, for Sonos burde nå ikke kunne vite at den er utenfor USA.. eller? Har registrert Sonosen med amerikansk adresse også, uten at det hjalp noe til eller fra..

Har dere noen forslag til hvordan skal jeg få opp Rhapsody som et valg i setup menyen?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, men kanskje Google og Dave Taylor gjør det: How can I access Rhapsody with my Sonos Player? :: Free Tech Support from Ask Dave Taylor!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk opp Rhapsody som valg på min ZP90. Trenger ikke amerikansk IP adresse heller. Bare å trykke inn brukernavn og passord, så var sukksessen et faktum.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Hei.

Denne viser hvordan man gjør det dersom man har valget å gjøre det. Det er det som er problemet, får ikke opp valget Rhapsody / Napster etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg fikk opp Rhapsody som valg på min ZP90. Trenger ikke amerikansk IP adresse heller. Bare å trykke inn brukernavn og passord, så var sukksessen et faktum.
    Hei!

Interessant.. Lurer på hvorfor du fikk det valget og ikke jeg..? ZP90..? du mener på controlleren din ikke sant?
    Registrerte du deg med norsk adresse?
    Så du har altså Rhapsody som fungerende tjeneste på Sonosen din nå?

Hvordan er det med andre brukere, får dere opp valgene Rhapsody/Napster etc, bare at dere ikke får logget dere inn, eller får dere ikke opp valgene engang, slik som meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problemet ...

ER det noen som har funnet en løsning her? Får kun opp Deezer, Audible og LastFM som mulige valg når jeg prøver "Add a (Music) service" fra Sonos Desktop Controller. Irriterende ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som hadde samme problemet. Løsningen da var å bruke en zonebridge som aldri hadde vært registrert i norge før. Visstnok...

Hvis zonebridgen har vært i norge 'vet' den at den ikke skal presentere Rhapsody, eller noe. I følge Rhapsody og Sonos support var det slik det skulle være... Ikek vet jeg, jeg registrerte Rhapsody med en gang jeg satte den opp, og det har fungert siden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare forandre landet du hører til i oppsettet på sonosen. Velg USA og alt vil fungere, dersom du har et abbonement.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •