Små hjemmekino høyttalere, evt anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små hjemmekino høyttalere, evt anlegg.

Vi pusser opp stua, og i den anledning ønsker jeg å gå nedgradere størrelsen på høyttalerene. Tanken var noe liknende Bose lifestyle i størrelse.

Pr i dag har jeg Harman Kardon AVR 240 forsterker, og jeg har vært inne på tanken med å bruke denne videre og kjøpe et kompakt høyttalersett. Men det kan like gjerne bli et komplett "kompaktanlegg"

Jeg er ikke spesielt kresen, men siden dette blir det eneste anlegget i stua ønsker jeg brukbar lyd ved avspilling av musikk også. Rommet er på ca 30 kvadrat.

Har dere noen gode forslag? Prismessig kommer jeg neppe til å gå over de 18 000 Bose lifestyle 18 koster.

Nå har ikke jeg hørt Bose lifestyle ennå, men det er svaret jeg har fått så langt når jeg har lagt frem mine planer :-)

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Gallo

Hei.
    Har hørt en del Bose systemer, men jeg gikk til slutt for et sett med Anthony Gallo Mikro -ti + TR-1 Sub. Dette settet ler bare av Bose Lydmessig og jeg ga 9999 for hele pakka (spurte om jeg kunne få en ok pris og fikk ca 15% rabatt)! Verdt å teste ut i det minste.
    Har også trua på Mirage Omnisat. Har ikke hørt dem, men de ser ut som 1000 dollar!
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: B&W Mini Theatre Høyttalersystem

B&W M-1 høyttalere med AS1 6,5" sub.. Kan med hell byttes ut med PV1!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthony Gallo har jeg ikke hørt, og spørs om jeg får mulighet til det her i nærheten? (Arendal)

B&W kan jeg få sjekket ut hos Hi Fi klubben.

Glemte å nevne at det ikke er noe krav at sub`n er liten. Og selvfølgelig er det hyggelig med lav pris som du nevner med Anthony Gallo ;-) Har du en fantastisk forsterker eller vil disse spille bra med min HK?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKSound MK 750THX er veldig bra, men er ganske dyrt, husker ikke helt prisen for ett komplett 5.1 høyttaler sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det samme du er hos HFK burde du også høre på b&w dm686, noen små tasser som overrasket meg veldig da jeg hørte på dem i går.koster vel 3700 for paret tror jeg det var.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har muligheter så sjekk ut Focal Dome ht fra Hifihuset.no
    Dem har jeg bestilt i hvite.
    Kanonlyd.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, dere må bare bombadere tråden med meninger og erfaringer.

Jeg ønsker selvfølgelig muligheten til å kunne høre anlegget før jeg kjøper det, og her i Arendal er det litt begrenset med muligheter. Er alt Elkjøp og Expert selger dårlig?

Jeg har blant annet kikket på dette: LX03 Pioneer Surround Hjemmekinosystemer - Audio & video

Så var det Bose Lifestyle 18 da, noen med erfaringer der?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med disse?

De spiller kjempebra til prisen.
    De passer jo HK også veldig bra.

Evnt kan kansje SA være noe for deg.

Har du råd så kan jo disseogså være noe for deg. Disse spiller enda bedre, eneste jeg mangler er lommebok til de.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere så er dette det beste kompakte surround settet jeg har hørt
    http://www.mksoundsystem.com/MK%20Le...1207_print.pdf

Når jeg fikk en demo av det hos avarer i sandnes så fikk jeg bakoversveis av det enorme lydbildet og trøkket dette settet ga. Det var forøvrig koblet opp med lexicon preamp og effekttrinn. Det var bare helt rått.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta en tur til Soundplanet!

Du har flere muligheter i Arendal:

Sound Planet Arendal AS
    Åsbieveien 9A

Der har de f.eks. KEF KHT 3005SE, men også andre alternativer...
    Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...

Mvh Riceman

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke ha gulvstående høyttalere. Synes faktisk MkSound også er litt stort i forhold til det jeg ser for meg.

Kjenner til Soundplanet, men liker ikke designet til KEF. Jeg er mer av typen som liker firkantet design. Men lyden er selvfølgelig det viktigste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos

Patos Lyric satelittsystem kan være et alternativ. Disse høyttalerne spiller svært bra til både musikk & film. Jeg regner med du kan få en demo hvis du tar deg en tur til Kr.sand...

Patos - med fokus på lyd: Satellittsystem

Mvh Riceman

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de bildene jeg ser av Patos satelitt, så synes jeg de også er noe store. Jeg hadde tenkt meg mer eller mindre samme størrelse som Bose Lifestyle. Trangt om plassen skjønner dere, unntatt til sub`n :-)

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/k Hs 350

Jeg hjalp naboen med å installere et H/K HS 350 som han hadde gitt under 9 tusen for. Jeg må si jeg ble imponert over dette sette i forhold til prisen. Etter å ha kalibrert anlegget så spilte det faktisk veldig overbevisende.

Ferdig installert så ser dette anlegget veldig pent ut. Vi koblet også en ekstern disk med MP3 filer til og det fungerte også veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det anlegget kan spiller rock/metal brukbart overbevisende i en stue på 30 kvadrat? Tatt i betraktning at det her er snakk om satelitt surround anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT fra Patos er bare 11 x 13 x 20 cm...

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Tror du det anlegget kan spiller rock/metal brukbart overbevisende i en stue på 30 kvadrat? Tatt i betraktning at det her er snakk om satelitt surround anlegg.
    30 kvadrat? Nei det er kanskje litt stort rom for disse høyttalerne, men jeg vil tro at hans sittegruppe dekker ca 15 kvadrat som var innrammet av 5 satelitter og innen dette omeråde så var det faktisk veldig god og åpen lyd med bra tyngde i bassen fra den medfølgende sub'en. Jeg snakker ikke grise høy lyd, men helt grei feste lyd.

Jeg mener på ingen måte at dette er verdens beste anlegg, men i forhold til prisen så må jeg si jeg ble imponert. Mitt eget anlegg spiller fletta av dette, men kostet vel også nesten syv ganger mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Stuen min er på en måte delt inn i to deler pga et tilbygg i enden. Der sofaen er plasser er det kun 3,4 meter bredt, men lyd forplanter seg jo i hele rommet uansett.

Jeg vet godt at jeg neppe vekker naboen med et slikt lite satelittanlegg, men ønsker jo mest mulig lyd likevel. En jeg kjenner hadde hørt Bose, var det mest sinnsyke han hadde hørt sa han. Og hvis jeg kan få noe tilsvarende med forsterkeren jeg allerede har så ønsker jeg jo det.

Tyngde i bassen høres bra ut, er det jeg vil ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har kommet frem til at jeg vil beholde min HK AVR 240 og kjøpe XTZ 99 W12 sub og Bose Lifestyle Jewel Cube høyttalersett på Ebay.

Grunnen er at disse vil gli anonymt inn på hvite vegger.

Men har lest at jeg ved bruk av Bose høyttalerene må dele ved 200hz for å ikke ødelegge de.

Er ikke allverdens kjent med innstillingene på receiveren, så er det noen som vet om jeg kan få stilt inn dette på min AVR 240? Vet der er en innstilling mellom "small/large speakers." Er det en forhåndsinnstilling som kan hjelpe?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •