Små hjemmekino høyttalere, evt anlegg. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Tror jeg har kommet frem til at jeg vil beholde min HK AVR 240 og kjøpe XTZ 99 W12 sub og Bose Lifestyle Jewel Cube høyttalersett på Ebay.

Grunnen er at disse vil gli anonymt inn på hvite vegger.

Men har lest at jeg ved bruk av Bose høyttalerene må dele ved 200hz for å ikke ødelegge de.

Er ikke allverdens kjent med innstillingene på receiveren, så er det noen som vet om jeg kan få stilt inn dette på min AVR 240? Vet der er en innstilling mellom "small/large speakers." Er det en forhåndsinnstilling som kan hjelpe?
    Kjøper du med bassmodulen tar jo denne seg av delingen. Vurderer selv en slik løsning som bakhøytalere i mitt oppsett. Damevennlig ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skal ikke ha bassmodulen. Noen som vet om HK AVR 240 kan dele ved 200hz?

Ja, jeg sa det feil. Tanken er faktisk akkurat det du nevner ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant brukermanualen nå. Small/large speakers valget deler ved nettopp 200hz :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser jo du har fått en del tips på Gallo over. Jeg kan bare skrive under på dem hvis du skal ha dem små. Spiller gåsehud langt ned til tærne når de får litt veggklaring til sidene, men de spiller jo null bass da, det skal TR-1 eller oppover gjøre som forøvrig er gode subber.

Monitor Radius 90 er jeg nokså sikker på er knall til den hyggelige prisen, men må du ha de mindre så er det bare sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker ikke designet til Gallo, men lyden er viktigst.

Bruker man Nucleus Micro Ti greit som senter også da?

Uansett er vel receiverer like viktig som høyttalerene. Mulig Milan har knall lyd, men vil det bli bra med min HK AVR 240?

Vil en XTZ 99 W12 sub være et bedre valg enn TR-1?
    XTZ får jo så til de grader skryt her på forumet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo hva du er ute etter, er det mest mulig slam på Open Range så er jo Gallo Micro ti tapt bak en vogn. De sparker ikke så voldsomt, men spiller uhyre åpent og luftig hinsides lydbilde til designen å være.

Gallo-subben spiller strammere enn W12 og går dypere utifra hva jeg har opplevd vet å teste dem mot hverandre, men mangler slam og trøkk i forhold. Gallo til musikk og film, W12 til film. Det kommer jo anpå hvor stort rom du har også.

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor XTZ 70 er aktuelle, mens Radius 90 er for svære, de er da ikke så veldig forskjellige i størrelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kraftig forsterker trenger man til disse Gallo i mikro el a`diva m/sub? Er vel ikke så tungdrevne?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommenterte nok litt fort angående Radius 90, de så bare noe større ut enn det de sikkert er.

Men fant størrelsen på Nucleus Micro Ti, 10 cm er høy waf :-)

Rommet mitt er en slank pølse på ca 10 x 3,4 meter. Takhøyde 2,3 meter. Tv plasseres på langveggen, dermed blir det ca 3,4 meter mellom front og bakhøyttalere.

Kanskje jeg kan gå for begge subene ;-) Anlegget vil bli brukt til både musikk og film/tv.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gallo er virkelig en høytaller man kan ta av seg hatten for. Jeg har hatt den hjemme selv for test og ble ekstremt imponert!!

Det er sant som står lenger opp i tråden at den spiller ikke noe bass, men det kan man legge litt til side... Den har en utrolig behagelig og luftig oppløsning i hele mellomtone område og med at det er et fulltone element så flyter jo lyden behagelig fra høytaleren i hele frekvens område til den.

Nucleus A`Diva har har ennå mere fylde i lydbilde enn hva Nucleus Micro Ti har. Vis du kjører et oppsett med Gallo Sub TR-1 eller TR-2 vil du få et utrolig heftig oppsett der suben forsvinner inn sammen med toppene og du vil ikke ha noe problem med å ha en deling så høyt som 100-150hz.

Jeg vil gå så langt å si at et slik oppsett vil ikke ha noe problem med å stille i konkuranse med gulvstående høytallere til det doble av prisen til et oppsett med 2stk Nucleus Micro Ti + 1stk TR-1... Å dette oppsettet bør man ikke samenligne med Bose,det er en skam for dette spiller HiFi!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett disse?