Airport Express, trenger jeg en DAC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Airport Express, trenger jeg en DAC?

Har kjøpt meg en Airport Express for å overføre musikk fra mac'en til anlegget. Overfører signalet analogt fra AE til forsterkeren.

Har ikke så voldsomt greie på det, men AE må vel inneholde en form for dac som konverterer data til analoge signaler? Vet ikke hvor god denne dac'en er, men er det noe poeng i å kjøpe en egen dac?

Det siste spørsmålet er særlig satt i sammenheng med at jeg er student, og ikke har råd til noe mer enn en av de billigste av de billigste dac'ene som finnes tilsalgs brukt.

Er det noe å hente på lydkvalitet ved å kjøre signalet igjennom en billig og sliten dac, kontra rett fra AE og til forsterkeren?

(Lommeboka er temmelig støvete etter innkjøp av forsterker, høyttalere og AE.)

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en AE og du vil nok nyte godt av å kjøpe en grei DAC mellom AE og den integrerte stereoforsterkeren din. Cambridge Audio eller en Beresford koster vel ca. 1500 kroner.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen DAC (optisk inngang) i forsterkeren din da?

Jeg kjører all musikk fra iTunes via AE digitalt inn i DAC'en på en Pioneer AX2AV - og er godt fornøyd.

Vil tro nesten en "hvilkensomhelst" dedikert DAC vil gi deg en stor forbedring ifht. å la AE ta seg av konverteringen.

Active HKviking sin avatar