Klipsch HT + Yamaha SSP + Parasound effekt = Hvilken signalkabel ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch HT + Yamaha SSP + Parasound effekt = Hvilken signalkabel ?

Heisann!

Jeg pleier finne svar på det meste her inne med den berømmelige søkefunksjonen , og er en ivrig leser. Derimot er skal jeg nå bevege meg inn et minelagt felt med med bind foran øyene , og kunne godt tenkt meg litt hjelp på veien.

Er veldig klar over det finnes mange meninger om emnet , og at jeg kansje legger lista noe lavere enn de fleste andre ville valgt å gjøre med mitt oppsett. Jeg er egentlig på jakt (som mange andre her inne) etter mye bra lyd for en rimelig penge. Jeg sier ikke billigest , og ikke nødvendigvis nest billigeste , men noe som gir "bra" valuta for pengene. Mye koker ned til det svakeste leddet i kildene mine , nemlig at jeg alt lyd har sitt opphav fra pc'en min. Da stort sett mp3/flac (Kun fra pc, har ikke CD-spiller) og film med DTS/DD 5.1, samt Playstation 3. Foreløpig har jeg en H//K reciever som kun støtter de gamle lydformatene , men en av Yamaha's recievere som takler de nye lydformatene er neste ting på lista. Primært så går det i filmlyd , og musikk som "underholdning" Jeg er ikke typen som setter meg ned å hører på anlegget/musikk med et glass med noe godt i. Derimot så synes jeg jo det er kjekt med god dynamikk og bra lyd når jeg ser film å hører på musikk mens jeg er i stua, hvor jeg oppholder meg 99% av tia mens jeg er våken.

Problemstillingen min nå, er derimot at jeg har en Parasound HCA-2205A på vei fra statene, og at jeg må bevege meg inn på de analoge signalkablene, som jeg har ungått så lenge jeg kan. Det skal sies at jeg kjører biltema høyttalerkabel (etter å ha brukt 3500,- kroner på nordost flatline- kabel uten å høre en pøkk i forskjell), men er inneforstått at det er ikke noe jeg kan gjøre på signalkabel siden, altså mellom reciever og effekttrinn. Stua mi tillater ei heller ikke 7.1 foreløpig, så jeg satser på 5.1 til å begynne med, så det er bare 5 kabler jeg trenger i første omgang.

Oppsettet blir da som følger:
    Yamaha Reciever (Usikker på modell foreløpig)

Parasound HCA-2205

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-62

Er usikker på om HCA'en passer i stereobenken enda , men håper å kunne få plass til den , så er i utgangspunktet på jaktet etter 5 x 1 meter RCA kabel, i en fornuftig prisklasse, da snakker vi vel ca tja . max max 3000,- for komplett sett. Har sett litt på bettercable hos lsound.no , men ville gjerne ha noen inspill fra dere på dette feltet. Hvilke kabler dere bruker i noenlunde lignende oppsett , og om noen kan bruke noen "vanlige" ord for å forklare hvordan de farger lyden... :\

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som du sier selv hører du ikke forskjell på kabler til 3500kr å kabler fra biltema. Så finn di billigste og oppgrader senere vist synes det blir for dårligt.... eventuelt lån med deg noen kabler å sammenlign med billig kabler. Fort gjort å spare 3000kr her

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump ?

Blir dere litt trekte å ikke gidder å svare når jeg sier at jeg ikke hører forskjell på nordost å biltema ? Tror fyren inne på maxwell hifi i stavanger også ble provosert når jeg sa det... :\ Til mitt forsvar så innrømmer jeg jo at jeg vil tro det har mer for seg på signalkabl siden... Men ingen anbefalinger altså ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du i div kabeltråder her inne finner du fort ut at dette spørsmålet ikke vil lede til noe fornuftig svar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Bump ?

Blir dere litt trekte å ikke gidder å svare når jeg sier at jeg ikke hører forskjell på nordost å biltema ? Tror fyren inne på maxwell hifi i stavanger også ble provosert når jeg sa det... :\ Til mitt forsvar så innrømmer jeg jo at jeg vil tro det har mer for seg på signalkabl siden... Men ingen anbefalinger altså ?
    Det med kabler er et ömt tema her inne. Noen mener det er forskjeller andre mener det ikke er. Hörer du ikke forskjell synes jeg ikke det er noe poeng i å legge så mye i kabler for din del.
    Hva med disse?
    AVshop.no / REAL CABLE AVS Audio - 1 meter Stereo Audio kabel RCA Plugger

Jeg bruker selv HDMI-kabler fra Real Cable og er godt fornöyd. RCA-kablene har jeg ikke testet, bare så det er sagt.

Ellers så har man f.eks ViaBlue som er av meget god kvalitet og ikke koster allverdens:

AVshop.no / VIABLUE NF-S1 Quattro Silver RCA Signalkabel, 1,0 m
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Leser du i div kabeltråder her inne finner du fort ut at dette spørsmålet ikke vil lede til noe fornuftig svar
    Ja , kan se at det er i grenseland til "hvor mye veier en fisk" altså. men jeg vet det er folk her inne med parasound og klipsch , men det hadde vært kjekt å få en tilbakemelding bare

Jeg tenkte å bruke i prisklassen 500-1000 kr pr/m per par . Så forbanna surt å bruke penger på noe for å finne ut at hvis jeg hadde brukt litt mere penger så hadde jeg fått akkurat det jeg ville - i stedet for å kjøbe "noe bra" med en gang.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, å sette seg foran anlegget sitt med noe godt i glasset, har ingenting med anlegget å gjøre, men med livskvalitet å gjøre

Anyway, som du sikkert har sett her inne, så finns det en og annen tråd om emnet kabel, og ingen av trådene bruker å ende i særlig hyggelige toner!
    Folk er forskjellige, noen sier de hører forskjell, andre ikke... so what! Jeg dømmer ingen, enten de mener det ene eller det andre da jeg kun kan stole på egne ører. Hva du syns er det viktige her.
    Byttet for litt siden kablene mellom receiver og effektamp'en(Klipsch og Parasound) da de ble litt korte etter en omrokering... gikk fra "vanlige greie analogkabler"(ikke typiske lakrissnorer) kjøpt på Ideel til Monster, og jeg kan ikke høre ett gram forskjell! Men for all del, ser jo selvsagt litt stiligere ut med Monster i racket

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

har denon reciver å 2stk parasound hca power amps ,på den største bruker jeg nordost på den litt mindre bruker jeg monster.nordost kabeln syns jeg er mer detaljert.

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •