Gode hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode hodetelefoner

Jeg hadde egentlig planer om et surround-anlegg til rundt 12000-15000, men fant ut av ymse årsaker at det ikke var helt populært å ha i huset. Jeg venter derfor med hjemmekino-drømmene mine til senere, og ser derfor etter alternativet, nemlig noen gode hodetelefoner som kan gi meg en god film- og musikk-opplevelse uten å bli forstyrret av andre.

Jeg har derfor sett på Denon AH-D2000 (Hodetelefoner), og jeg har sett på Argon HA1 som tilleggsutstyr.

Spørsmålene mine er følgende:

1. Er Denon AH-D2000 et godt kjøp, eller er det andre hodetelefoner som heller anbefales i lignende prisklasse? (Regner forøvrig med å prøve hodetelefonene på HiFiKlubben, om mulig, før jeg kjøper dem.)

2. Vil jeg kunne få nytte av Argon HA1 ved å koble den rett i en HDTV (Samsung LE-40M71B), og vil det gi en merkbart bedre opplevelse enn om jeg kun kobler til Denon AH-D2000? Uten Argon HA1 vil jeg antageligvis måtte koble den til via en mini-jack adapter ...

Takker for all hjelp!

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke så mye om de du har hørt på her,men ville bare nevne Goldring DR150 som jeg må si er upåklagelig bra til prisen(1000,-)..Jeg har sett film med bruk av disse ved noen anledninger og det var en kjempeopplevelse.Her går du ikke glipp av noe!

Bare et tips

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her lærte jeg noe nytt. Har aldri hørt om produkter som Argon HA1 før Kunne vært spennende å teste!

Når det gjelder hodetelefoner så har jeg ikke erfaring med Denon, men kan nevne et par andre som jeg selv besitter, begge til ca 3000,- :

Pioneer HDJ-1000 : Disse er kanskje opprinnelig ment for DJ's og leverer en briljant crisp og stram lyd. Passer da muligens best når det er mye støy i bakgrunnen som det jo er på diskoteker etc. Uansett er det denne jeg bruker mest da den virkelig gir en lyd som man kan utholde i timesvis uten å gå lei.

Beats by Dr.Dre : Denne er helt i særklasse når det gjelder spesielt bassfrekvensene som navnet også tilsier. Den er svært god på RnB og Hip Hop eller annet med fokus i bassområdet. Spesielt egnet på flyturer da den har noice-cancelling og en lettvin mute knapp på ene siden når flyvertinnen spør om påfyll

Disse to utfyller hverandre altså på forskjellige områder.

Vil vel tro Denon skulle gi deg det du trenger, men jeg har altså ikke hørt de.

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats by Dr.Dre er tøffe hvis du liker at det er fin farge på lyden. Hvis du vil ha noe som er nøytralt bør du se på beyerdynamic i den aktuele prisklassen.

Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg heller gått for den til 5000 eller vente til den til 7000 kommer for den skal jeg ha

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel gå for en lukket konstruksjon om du ikke vil plage andre/de plage deg? Kan i så tilfelle anbefale beyerdynamic.

Selv har jeg en little dot mkIII på vei og et par grado sr 125 under juletreet. Gleder meg til nyttår for da er det innspillt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •