Bi-Ampe Dynavoice M-65 og bruke aktivt delefilter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bi-Ampe Dynavoice M-65 og bruke aktivt delefilter?

For det første, så vil jeg vel trenge 3 forsterkere til dette (en til wooferne, en til midrange og en til diskanten)? Alternativet vil være å bare bruke en amp per høyttaler, kun for å få mer power (gjort med Klipsch F2 her: http://6moons.com/audioreviews/trends/ta10_3.html), noe som nok kan være en ide gitt at jeg bruker trends audio TA-10 @ 15W, men aktiv deling + TA-10 i poweramp modus virker potensielt gruelig bra.

Noen som har noen pekere på hvordan jeg kan få kjøpt eller bygd et passende aktivt delefilter? Virker ikke som at noen har gjort dette før med dynavoicen; jeg er villig til å lære-kjøpe måleutstyr osv, men det hadde vært greit å sluppet å bygge selv, og ser at det finnes en del alternativer. Ellers vil det og passe bra da jeg har byttet ut diskanten med en SEAS diskant, om jeg vil få bedre kontroll over den. I så fall ville jeg brukt 3 trends audio ta-10, eller eventuelt en TA-10 og to billigere tilsvarende KIT T-amper.

Linkwitz-Riley Electronic Crossover < info om hvordan bygge en "24 dB/Octave 2/3-Way Linkwitz-Riley Electronic Crossover"

Behringer CX3400 Super-X Pro from zZounds.com! < Behringer CX3400 SuperX Crossover

Bill Gaw: AA Chapter 43 Marchand Electronics XM-44 Active Crossover < Marchand Electronics XM-44 Active Crossover og info om aktive delefilter

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville satset på Behringer DCX2496 aktivt delefilter

Instrumentbutikken.no : Behringer DCX2496 Ultra-Drive Pro [449] - Kr.3.235,-

Til målinger benytter jeg Behringer ECM-8000 målemikrofon tilkoblet et M-Audio Mobile Pre USB lydkort.
    Billig og grei alt i et løsning, idet lydkortet har phantom power og micforsterker innebygget, samtidig som det ikke krever ekstern strømforsyning.
    Arta Software kan anbefales som programvare for målingene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •