Nad C355BEE og Lektor 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nad C355BEE og Lektor 6

Hei! Har tenkt til å kjøpe meg et nytt stereo anlegg. Pengene kommer fra min konfirmasjon. Dette blir mitt første, jeg er derfor ikke så erfaren. Jeg tenkte å bruke i underkant av 20 000 kr. Har vært innom HiFi-klubben og fått prøvespilt Nad C355BEE forsterker, NAD C525BEE cd-spiller og Lektor 6 gulvhøyttalere.

Men hvis jeg skulle gått opp et par kroner, burde jeg ha kjøpt den nye Nad cd-spilleren til 5000kr eller gått opp til Dali Ikon 6.

- HN

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hennorma
    Hei! Har tenkt til å kjøpe meg et nytt stereo anlegg. Pengene kommer fra min konfirmasjon. Dette blir mitt første, jeg er derfor ikke så erfaren. Jeg tenkte å bruke i underkant av 20 000 kr. Har vært innom HiFi-klubben og fått prøvespilt Nad C355BEE forsterker, NAD C525BEE cd-spiller og Lektor 6 gulvhøyttalere.

Men hvis jeg skulle gått opp et par kroner, burde jeg ha kjøpt den nye Nad cd-spilleren til 5000kr eller gått opp til Dali Ikon 6.

- HN
    Hei

Jeg tror nok den største forandringen i lyd vil være fra Lektor til Ikon og ikke fra C525-C545-

Ikon har en skaprpere mer fokusert topp enn lektor, men ikke fult så mye "pondus" eller morrofaktor om du vil. Hva med kanskje NadC372 til Lektor6?

=)

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hei

Jeg tror nok den største forandringen i lyd vil være fra Lektor til Ikon og ikke fra C525-C545-

Ikon har en skaprpere mer fokusert topp enn lektor, men ikke fult så mye "pondus" eller morrofaktor om du vil. Hva med kanskje NadC372 til Lektor6?

=)

MVH
    Lars B
    Takker for svaret. Jeg kommer til å spille mest Pop/rock. Og Mercy Beats. Hva tror du ville passe best?

Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor er helt fin i sin egen klasse. Kan ikke skjønne at Ikon skal være noe bedre akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på noe annet enn lektor? Hvis du er innom hifiklubben kan du jo f.eks høre på B&W 684 som ligger i samme prisklasse men har en helt annen lyd, så har du hvertfall noe å sammenligne med, kan fint bruke 355 eller 372 med dem også

Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt Dali Lektor 8 og Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-1500AE Integrert forsterker
    Tror jeg hadde blitt best. Det har seg at Dali og Denon spiller bra sammen og det er jeg vitne til selv. Har selv denon og dali surround. Nad er kraftigere men nødvendigvis ikke spiller bedre enne Denon.

Newcomer Bartholomew sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom musikken går i pop/rock ville jeg utvilsomt gått for B&W DM683 og den nye NAD C375BEE som kommer rett over nyttår. Den har nok litt av kreftene til å dra 683. Lektor tror jeg muligens vil bli litt for puslete for deg, du er ungdom og kommer til å dra på en del, og da er 683 flere hakk over Lektor 6.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •