Førstegangs stereo. Tips til meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå syntes jeg det var på tide med en liten oppdatering her.
    Jeg har nå vært litt rundt og hørt på forskjellige ting. Rørforsterker var ikke noe for meg i denne prisklassen. Jeg syntes rett og slett den ble litt for..kjedelig på favorittmusikken. Som tidligere nevnt i tråden, rør passer ikke metal veldig bra. Ikke i min prisklasse. Det var i alle fall min opplevelse av det.
    Nå skal det være sagt at jeg har aldri hatt så lyst til å selge bilen for å få noe annet. Spesielt må vel dette sies å være sant med tanke på de Rotel forsterkerene jeg lyttet til. Men desverre falt dette litt utenfor budsjettet.
    På forsterkersiden ligger jeg nå mellom NAD og H/K. Jeg likte lyden i begge disse, merker vel helt ærlig ikke den største forskjellen på de to, men det kan være mine utrente ører også.

På høytaler siden ligger Dali fremdeles godt ann. Det meldte seg derimot en annen høytaler som jeg også likte, PSB. Med begge av disse kommer jeg ned på en pris jeg ser meg råd til. Har klart å få arrangert så jeg får testet alt dette hjemme hos meg, så det blir siste steget før jeg bestemmer meg.
    Med bruktkjøp ligger det samtidig ann til at jeg kan kjøpe meg en sub i tillegg.

Så hva tror dere om sub?
    Hvor stor bør den være?
    XTZ 99 W8/10/12 eller Cerwin Vega CLS 28SX/12SX/15SX?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vang1
    Nå syntes jeg det var på tide med en liten oppdatering her.
    Jeg har nå vært litt rundt og hørt på forskjellige ting. Rørforsterker var ikke noe for meg i denne prisklassen. Jeg syntes rett og slett den ble litt for..kjedelig på favorittmusikken. Som tidligere nevnt i tråden, rør passer ikke metal veldig bra. Ikke i min prisklasse. Det var i alle fall min opplevelse av det.
    Nå skal det være sagt at jeg har aldri hatt så lyst til å selge bilen for å få noe annet. Spesielt må vel dette sies å være sant med tanke på de Rotel forsterkerene jeg lyttet til. Men desverre falt dette litt utenfor budsjettet.
    På forsterkersiden ligger jeg nå mellom NAD og H/K. Jeg likte lyden i begge disse, merker vel helt ærlig ikke den største forskjellen på de to, men det kan være mine utrente ører også.

På høytaler siden ligger Dali fremdeles godt ann. Det meldte seg derimot en annen høytaler som jeg også likte, PSB. Med begge av disse kommer jeg ned på en pris jeg ser meg råd til. Har klart å få arrangert så jeg får testet alt dette hjemme hos meg, så det blir siste steget før jeg bestemmer meg.
    Med bruktkjøp ligger det samtidig ann til at jeg kan kjøpe meg en sub i tillegg.

Så hva tror dere om sub?
    Hvor stor bør den være?
    XTZ 99 W8/10/12 eller Cerwin Vega CLS 28SX/12SX/15SX?
    XTZ 99 W12

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun Stereo som interesserer deg, eller planlegger du hjemmekino? Er det musikk som er i høysetet så anbefaler jeg SVS PB10. Meget bra 10" til musikk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er musikk som er viktigst. Jeg ser film en gang inniblant, men det er ikke det jeg kjøper høytalere til. Om det fungerer bra til film er jo seff ett pluss, men musikken er viktigst. SVS, har du link til noen butikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound - SVS PB10-NSD

SVS vil du finne enorme mengder info om her på forumet også. Her får du virkelig mye for pengene. Bruker selv 2 stk av disse med B&W CM7 som er en vanvittig nydelig høyttaler. Hadde mine lytterunder før jeg hørte disse og så var jeg solgt på 1 minutt . Subbene leste jeg meg til her på forumet. Kjøpte de og har aldri angret

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her nsd 10" L-Sound - SVS PB10-NSD

Leste en plass at sylinder formede var mer for musikk hos SVS, er jo ikke mye dyrere... L-Sound - SVS PCi 25-31

Men vist budsjettet sprenges er xtz en veldig god kandidat!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 10" som er verdt mest her, eller kan det være verdt pengene å gå for 12"? De sprenger egentlig budsjettet litt, men hvis de er verdt det i forhold til XTZ, så får jeg ta en tur på gata å se om jeg ikke kan fikse siste rest... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok absolutt gått for 10" til musikk. Det er vel kanskje en regel at
    disse er strammere eller mer kontante enn 12". Og det passer jo bra til musikk skulle jeg tro.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Ville nok absolutt gått for 10" til musikk. Det er vel kanskje en regel at
    disse er strammere eller mer kontante enn 12". Og det passer jo bra til musikk skulle jeg tro.

Det er ikke en regel i det hele tatt. Direkte feil. Har en 18" sub som er meget god på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter jo nå å leser på sidene til L-Sound. Kan noen av dere forklare meg den store forskjellen på box og rørwooferene der?`For mitt budsjett er det de firkanta kassene som er mest passende (helt ærlig syntes jeg de er penere også), kan noen forklare meg forskjellen på PB12-NSD, SB12-Plus og PB12-Plus? Er det verdt de ekstra pengene å gå fra PB10-NSD til Px12-XXX? Og hva er forskjellen på de forskjellige 12'erene?

Må jo legge til at etter å ha lest litt av "Den store SVS tråden" her på forumet, så er jeg nesten solgt allerede :P

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bombe sikker selv, men leste en plass at sylinder formede er best på musikk, mens "klossene" er best på film...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen i nærheten som hadde PB12-NSD av SVS, og er solgt. Selv om det rett nok vil ta meg en ekstra lønning før den er hjemme hos meg, så SKAL jeg ha en slik en

Jeg er fremdeles litt usikker på forsterker. HK980 og NAD C372 har begge vært til test, og de er gode forsterkere begge. NAD virker noe kraftigere og kvalitetsmessig bedre, er dette bare ett inntrykk, eller har NAD god kvalitet?
    Tar gjerne imot innspill for og imot NAD og H/K.

MVH
    Kenneth Myrvang

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •