Hvilken DVD-spiller skal jeg velge for god stereolyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken DVD-spiller skal jeg velge for god stereolyd

Hei.

Lurer på hvilken DVD spiller jeg skal velge.
    Kriterier er at den må ha god stereolyd, med tanke på at jeg hører endel konserter. Den skal spille sammen med abrahamsen og Kef XQ40.
    et ønske er også at den ikke bør koste mer enn 2-3000.
    Skjønner at det er begrenset utvalg i denne prisklassen, men ønsker å få en som er så bra som mulig til den prisen.

Takker for svar.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler en brukt Yamaha DVD-S2700. Kjempelyd i stereo! Meget god eller i stereo også.

Har tidligere brukt DAC'en i min Yamaha RX-V1800 som var omtrent like bra som i min gamle DVD-spiller, H/K DVD22. DVD-S2700 overgår disse med stor margin!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=40314&cat=18

Litt over prisen din du forutsetter, men ser ut til å være et meget godt kjøp.

Hadde kjøpt den selv hvis det ikke var for at jeg ikke hadde bestemt meg for å legge cd-samlinga på loftet og spille av fra hard-disc.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips, tar gjerne imot flere.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet min egen Pioneer i stereo, men i følge tester og andres erfaring er den meget bra. Designsmaken er delt, men jeg synes den er veldig bra der. Den ble etterhvert satt ned til 4K (fra 6) ny, så bruktprisen er nok ikke så gal nå. Men det er ikke mange å se..

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=40473&cat=18

Et greit prisforlangende det der, har en slik spiller selv. Bedre enn 2930 som jeg hadde før. Merket ikke store forskjellen fra 3910 på lydsiden, men er meget bra bilde på denne. Anbefales!!!

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si den pioneer-spilleren falt i smak utseende-messig iallefall. passer perfekt til oppsettet mitt. Nå har jeg en Denon DVD-1910, den passer absolutt ikke inn sammen med de andre blank-svarte produktene, pluss at den imponerer ikke akkurat lydmessig for å si det sånn.
    Flere som har gode lytteopplevelser med DV-LX50, brukes som sagt bare i stereo

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde både 1910 og 1920. 1920 gav imponerende bilder! Men du har helt rett om lyden fra 1900-serien. Den var virkelig elendig! Er noe helt annet på 3000-serien, det kan jeg love deg!

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få lyttet til en denon spiller, har hatt endel denon, og egentlig aldri vært helt fornøyd med noe av det, men nå er det de aller billigste produktene jeg har hatt da. men jeg finner ikke 3000 serien på HFK sine nettsider, hvem forhandler disse da.?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1910, 1920, 1930 og nyeste 1940--> 1900-serien.

3910, 3930--> 3000-serien

Var kanskje litt forvirrende det der jeg skrev....hehe

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg skjønnte godt hva du skrev, jeg vet hva 3000-serien er. men jeg finner ingen av de på HFK sine sider, så da tenkte jeg at de kanskje ikke selger disse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hehe...Okei...litt trøtt her. Ja stemmer det! HFK sluttet vel med 3930'n omtrent da 3800 BR kom. Vet ikke om denon's cd-spiller 1500AE kan gi deg en pekepin om hvordan 3930 spiller. Må jo som regel opp i pris for å få dvd-spiller som matcher en dedikert cd-spiller så...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen tanke: Hvis du ikke har behov for HDMI og slikt, er det sikkert mulig å gjøre et kupp på en av de litt eldre toppmodellene til f.eks. Pioneer eller Denon. Kanskje Marantz.
    De blir jo nesten "gitt bort" i disse HD-tider.

Pioneer 8xx ble jo skrytt opp i skyene, som et eksempel.. Men sort farge blir da sikkert verre.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel å få på bruktmarkedet hvis jeg virkelig vil ha en slik, men da blir det plutselig litt vanskeligere å lytte til. får se hva jeg går fot, er jo et hav av spillere og velge mellom, mulig jeg går for en god DAC senere, så da stilles vel ikke like store krav til spilleren, såvidt jeg har forstått det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC er grei mulighet ja! Den nye cambridgen har jo fått gode skussmål til en trivelig pris(nei jeg forsøker virkelig ikke å reklamere for HFK). Men følg litt med på både avtorget og hifisentralen, så dukker godbiter opp rett som det er :-D

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert den cambridgen ja, har også tenkt på abrahamsen DAC'en som kommer i januar. da kan jeg kanskje nøye meg med en dvd spiller rundt 1000-lappen, er ganske grønn på dette med dac, så derfor ønsker jeg synspunkter på dette. skal jo koble pc til anlegget etterhvert også, så da tar jeg kanskje to fluer i en smekk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal lete litt selv fremover. Vil gjerne ha et dac med usb tilkobling for pc-bruk, samt tilkobling for hodetelefon direkte i dac'et.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen har vel USB.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hajo
    Har vurdert den cambridgen ja, har også tenkt på abrahamsen DAC'en som kommer i januar. da kan jeg kanskje nøye meg med en dvd spiller rundt 1000-lappen, er ganske grønn på dette med dac, så derfor ønsker jeg synspunkter på dette. skal jo koble pc til anlegget etterhvert også, så da tar jeg kanskje to fluer i en smekk.
    Mitt synspunkt:

Dette syns jeg høres mye lurere ut enn å lete etter en dyr dvd-spiller! Med en dac kan du jo få godlyd også om du i fremtiden skulle kjøpe andre kilder enn dvd.

High-end-folk ser jeg også er opptatt av at driv-verket skal være toppklasse, men jeg må si at jeg for min del hører veldig liten forskjell på om det er en cd-spiller, en billig dvd-spiller eller pc som er koblet til når jeg bruker DACen. Kommer godlyd ut nærmest uansett!

Den Abrahamsen-dacen som kommer til 2990 (stemmer det?) ville i alle fall jeg ha sjekket ut i dette oppsettet om jeg var deg... Ellers, så dukker jo Electrocompaniet sin DAC opp på bruktmarkedet innimellom, men denne er nok noe dyrere selv brukt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til problematikken rundt det som har med avspilling av cd'er så er det ingenting (til nå) som har slått ett dedikert cd-drivverk! Hadde ett 10 år gammel drivverk og der var det i forhold til den relativt nye dvd'n som var kobla til sammel dac'en mindre "grums" i lydbildet. Dybden i lydbildet var også atskellig mere merkbar.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •