Hvilken DVD-spiller skal jeg velge for god stereolyd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Når det kommer til problematikken rundt det som har med avspilling av cd'er så er det ingenting (til nå) som har slått ett dedikert cd-drivverk! Hadde ett 10 år gammel drivverk og der var det i forhold til den relativt nye dvd'n som var kobla til sammel dac'en mindre "grums" i lydbildet. Dybden i lydbildet var også atskellig mere merkbar.
    Jeg kan jo ikke bestride at andre har hørt forskjell på drivverk, for det er flere som sier det samme som deg.

Men vi er kanskje enige om at forskjellen mellom lydkvaliteten fra ulike kilder blir vesentlig mindre om en kjører dem gjennom en DAC enn om en ikke gjør det?

En DAC kan derfor være et godt alternativ til den som ønsker å bruke flere avspillingsmåter; cd, dvd, blueray, hard-disc, internettradio osv...

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Abrahamsen V1.0 som brukes til å spille av cd'er, men problemet er at jeg hører endel musikk-dvd, derfor prøver jeg å finne rimeligste måte å få go-lyd på disse, men ettersom jeg skal koble pc til anlegget etterhvært, må jeg jo sikkert ha en Dac uansett. da tenker jeg at det kanskje ikke er så mye vits i å kjøpe en dvd spiller som er påkostet så mye på analogdelen. rett meg hvis jeg tar feil. har som sagt ikke vært borti dac før.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har fortsatt denne stående. Masse utganger,både bilde og lyd, meget bra lyd men ikke HDMI. Kan høres på Gran hvis ønskelig.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=20728

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en pioneer dv-610. vet ikke hvordan denne spiller, men jeg får den billig, derfor jeg går for denne.

Noen som har hørt den, eller har erfaringer med pioneer dvd?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •