VGA Til Phono. Noen ideer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation VGA Til Phono. Noen ideer?

Tittelen sier

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vga til composite (gul phono kontakt) du tenker på?
    Eller er det vga til RGBHV (5 phono kontakter) du tenker på?

Hva er det du skal koble?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger å koble en subb som har vga inngang til receiveren min phono. Den linken funker egentlig men helst uten bilde kabelen da.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StriferNet
    Jeg trenger å koble en subb som har vga inngang til receiveren min phono. Den linken funker egentlig men helst uten bilde kabelen da.
    En sub som har VGA input? Jeg tror du tar feil... Det er mulig at subwooferen har en DB9 (9pins) kontakt, men jeg har aldri sett en sub med HD15 (15pins/VGA).

VGA har egentlig ikke noe med den pluggen å gjøre. D-sub finnes i "ørten" forskjellige formater.

Hvis du sier litt mere om hvilket utstyr du faktisk vil koble sammen så er det litt enklere å svare. Du kunne forresten ikke tatt mere feil i første post i denne tråden... Tittelen sier faktisk ingenting. Nada. Zip. :wink:

DrE

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk sant. Men det er ikke hifi da det er bare fille sub til logitech anlegg til 800 kroner. Subben koster sikkert bare 250 kroner. Lol. Men jeg har lyst til å prøve for det. Den har sånn unik liksom bass men som er litt kul og er logitech. Så hva skjer i den såkalte ''oppskaleringen'' men skikkelig receiver enn pc og høyre høytaler med innebyggd forsterker med volum knapp? Lol trenger fortsatt hjelp til å finne det.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at logitec bruker "DB15" (VGA plugg som de fleste vil kalle det ja) som "plugg" opp til konsollet som styrer volum , inngangsvalg osv. Det du tenker på går nok desverre ikke, uten å få en elektronikk-kyndig til å gjøre innhugg i elektrnonikken til subben. Men umulig er det ikke. Men noen plugg som passer uten å lage noe selv vil du aldri finne.

Det enkelste du kan gjøre for å teste er å sette på en "Minijack til RCA adapter" på 3,5 minijacken (den som egentlig skal inn i pcen og kommer fra enten den ene høyttaleren eller "styringsboksen) og sette den i subwooferutgangen på recieveren, la være å koble til de små høyttalerene , å prøve deg frem slik. Børde fønke "greit nok"

Sikkert endel enklere å forstå om du kutter ned "lol" 'ene dine. Ble greit forvirra av de - Smilefjes er også lettere å tyde. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •