Beste Samung anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Samung anlegg

Skal kjøpe Samsung TX-BD2, HT-TXQ120R eller HT-TX500 men klarer rett og slett ikke bestemme meg... Trenger hjelp fra noen som har fått vurdert anleggene opp mot hverandre.

Hvis vi begynner med TXQ120R:
    Anlegget har ikke innebygd blu-ray, men HAR hdmi inn, så det kan kobles til ekstern blu-ray. Dette anlegget er jo veldig pent utseendemessig, og er vel det samboer liker best. Jeg er allikevel litt redd for at det allerede er "utdatert" da det ikke støtter hd lyd, og for at den innebygde dvd'en visstnok skal være i dårligste laget. Dette anlegget må kobles opp til ekstern blu-ray, og jeg vurderer sterkt PS3. Alternativet er å holde seg til samsung sine BD spillere, da jeg ikke vil mikse så mye merker.. Hvordan fungerer PS3 som blu-ray spiller? Har bare hørt at den skal ha en av markedets korteste oppstartstider.... Har ikke hørt så mye om kvalitet på lyd/bilde osv..

HT-TX500
    Dette anlegget skal visstnok være etterfølgeren til TXQ120R. Men anlegget har ikke innebygd bluray, støtter ikke SACD lyd, og har ikke HDMI inn. Virker for meg som ett ribbet TXQ120R? Klarer iallfall ikke finne noe bedre med det anlegget, annet enn prisen som er ca 1000 kr lavere...

HT-BD2
    Dette anlegget er ett 7-1 anlegg med innebygd blu-ray.
    Men...... blu-ray 1.0.... Dette er vel litt uheldig? Er ikke det allerede utdatert? Hvordan blir det med støtte for nye filmer osv? Lurer også på oppstartstid, følsomhet på riper osv på denne spilleren, samt kvalitet på lyd/bilde.
    Hvordan blir dette anlegget dersom man fjerner to av bakhøytalerne? Har egentlig ikke plass til ett komplett 7-1 anlegg der jeg bor for øyeblikket. Vil ett av de andre anleggene spille bedre enn dette dersom man bare bruker det i 5-1? Dette anlegget er jo det eneste med støtte for hd-lyd...

Og ikke minst, hvordan er lyden på de forskjellige anleggene i forhold til hverandre? Ser at TXQ120R har den største og tyngste sub'en ihht spec iallefall...Men om det betyr mer lyd vites ikke...

HJELP!!!!!!

Jeg vet at man kan bygge et bedre komponent anlegg osv til samme pris, men det er ikke interessant. Skal kjøre Samsung tv OG anlegg

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hadde gått for HT-BD2. Ellers så mener jeg Samsung har et 5.1 Blu-Ray anlegg også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •