Surroundanlegg til PS3 og Philips 42PFL5603D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundanlegg til PS3 og Philips 42PFL5603D

Heihei!

Har gått til innkjøp av PS3 og en flatskjerm, så nå er det bare lyden som står igjen. Dessverre er kunnskapene mine om dette svært begrenset. Som for eksempel hvor jeg skal plassere tråden..

Uansett, jeg ønsker å få mer lyd enn det som er fra TVen nå. Men er usikker på hvordan dette fungerer. Kan jeg koble HMDI-kabelen fra PS3 i en forsterker og så en kabel til fra forsterkeren til TVen? Deretter koble høyttalerledningen til sine respektive plasser? Eller må jeg ha en pakke med medfølgende Blu-Ray-spiller? (Siden jeg allerede har PS3 ønsker jeg jo å bruke den)

Noen som har tips til hva jeg skal se etter? (Har ikke så stort rom (13m^2)) Så høyttalerne burde vel kanskje henge på veggen? Jeg hadde tenkt å bruke 4-8000kr på dette, er det mulig å få et greit anlegg til den summen?

Hilsen
    Kristian

Ps; skriver jeg feil om noe koblingsgreier, si ifra så jeg får lært meg..

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du kan koble det slik.
    Når det gjelder anlegg så hadde jeg funnet meg en billig og bra sub. F.eks XTZ: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=40361&cat=12

PS3 har HMDI ver. 1,2 dvs at den kun kan sende HD lyd som PCM (det kommer ikke opp noe DTS-HD e.l. i displayet på recieveren selv om lyden er den samme). Jeg hadde sett etter en med minst HDMI 1,2. Det kan være greit å kjøpe en som har 1.3 hvis du seinere trenger det.

Jeg hadde begynt med sub, reciever og fronthøytalere, da det er bedre å kjøpe disse bra enn å ha alt litt dårligere.

TIl fronter hadde jeg kjøpt dynavoice M 65 fra Surround.no - Høyttaler spesialisten og en onkyo/yamaha/ H/K e.l. til rundt 4-5k. Det beste er å kjøpe alt brukt. Sparer MYE penger.

Til det budsjettet du har så bør du nok leite etter noe brukt. Det finnes greie pakker til den prisen f.eks Yamaha RX-V463 m Dynavoice F-6 EX white 5.1 Men som sagt, ta litt etter litt.

Du trenger ikke BD spiller, da ps3 er mer enn grei nok.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan koble HDMI fra PS3 til Forsterkeren og fra da til TV det går helt fint. Kan anbefaler deg da Yamaha RX-V663 som ikke koster mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •