Bi-Amp (igjen)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-Amp (igjen)

Hei,
    Trenger litt hjelp an noen kyndig person.

Har en Denon 2308 og har kommet over et billig effekttrinn (AMC 21500, 5 x 100 w). Tanken er å bruke dette til bi-amping av front og centerhøyttalere.

Spørsmålet er hvordan? Har lest diverse tråder og også googlet så har vel skjønt prinsippet men lurer enda på en ting.

Skal jeg bruke både Denon og AMC på hver høyttalere (leste et eller annet sted at det ikke var mulig/bra å bruke både høyttaler rca ut og høyttalertilkoblingen på recieveren) eller kjøre frontene ut med y-ledd og kjøre to kablesett til hver høyttaler fra AMC (da blir det jo strengt tatt ikke bi-amp i bokstavlig mening)?

Mvh
    Peter

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Hvordan høytalere er det du skal drive???
    Hvordan tilkobling er det på dem???

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier du ikke noe om høyttalerne dine faktisk kan bi-wire kobles, det er jo minst er forutsetning for de planene du beskriver over.
    Ut i fra de fakta jeg har om oppsettet ditt foreløpig, ville jeg nok koblet receiveren sammen med effekt-trinnet (RCA og pre-out for front+center) og latt effekt-trinnet drevet frontene for likest mulig signatur, og deretter latt receiveren drevet bakhøyttalerne (eventuelt sidehøyttalerne).

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Hvordan høytalere er det du skal drive???
    Hvordan tilkobling er det på dem???
    Høyttaler:
    JBL Balboa 30 front og JBL studio LC1 center.

Var nok litt utydelig: Jeg skal drive frontene med effekttrinnet (ikke mulige å bi-ampe, merkelig nok) også skal jeg bi-ampe sentern (som har mulighet for dette). Spørsmålet er allstså om jeg skal kjøre sentern fra både ddenon og amc eller bare amc x 2.

Peter

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke BI-Ampe

Det effekt-trinnet ditt. Holder det med en kanal til hver fronthøytaler da???
    Centeren din har sikkert bare godt av så mye krefter, men som sagt. Hjelper det så mye med dette effekttrinnet til frontene dine da??? Siden du ikke kan bi-ampe.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Høyttaler:
    JBL Balboa 30 front og JBL studio LC1 center.

Var nok litt utydelig: Jeg skal drive frontene med effekttrinnet (ikke mulige å bi-ampe, merkelig nok) også skal jeg bi-ampe sentern (som har mulighet for dette). Spørsmålet er allstså om jeg skal kjøre sentern fra både ddenon og amc eller bare amc x 2.

Peter
    Hvis det er en auto-sensing på RCA-utgangene kan det hende Denon'en ikke vil kjøre på vanlige høyttalerutganger i tillegg, men det burde ikke være noe i veien for det, bortsett fra at effektforsterkeren kan ha en annen gain enn Denon. Det greieste er nok å splitte med et y-ledd og la effekten ta seg av begge på senter.

Husk å ta av koblingen mellom høyttaler-terminalene på senteren!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Det effekt-trinnet ditt. Holder det med en kanal til hver fronthøytaler da???
    Centeren din har sikkert bare godt av så mye krefter, men som sagt. Hjelper det så mye med dette effekttrinnet til frontene dine da??? Siden du ikke kan bi-ampe.
    Nei veit ikke om jeg like gjerne kan kjøre fronten også fra Denon men trudde kansje at et rent effekttrinn på 100 w per kanal kan gi litt mer enn 2308 sine "100 w" per kanal.

Sentern vil nok som du sier må bra av litt ekstra krafter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvis det er en auto-sensing på RCA-utgangene kan det hende Denon'en ikke vil kjøre på vanlige høyttalerutganger i tillegg, men det burde ikke være noe i veien for det, bortsett fra at effektforsterkeren kan ha en annen gain enn Denon. Det greieste er nok å splitte med et y-ledd og la effekten ta seg av begge på senter.

AMC har mulighet for justering av gain per kanal, men jeg heller nok enda åt at la denne ta seg av hele senterhøttaleren (og frontene).

Husk å ta av koblingen mellom høyttaler-terminalene på senteren!
    Will do.

Takk for hjelp

Peter

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

jeg har en denon avr 2307
    og jeg kan i allefall fint bruke rca utgangene og høyttaler utgangene samtidiig

så regner med det går på din å

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •