Demo-runde på Gjøvik? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer davalex sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Da bodde jeg like ved deg, på hybel!
    For ca 20 år siden :-D

Bor bare en snau halvtimes kjøring unna nå også, så en invitasjon til demo tar jeg gjerne imot. Men det er en del styr nå før jul, så jeg vet ikke hvor gode muligheter jeg har.

Så på anlegget ditt og har et par spørsmål med det samme.
    Hva er årsaken til at du bruker Duet til streaming av musikk når du har PS3 stående?
    Og stemmer det at det er (eksakt) samme Dac i Cambridge som i Duet?
    Hehe, tror dette har vært et lite hybelstrøk! Mange jeg møter som har bodd på hybel her! Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til en demo!

Det å bruke en PS3 som hovedkilde til streaming av musikk ville være passe tungvindt, man måtte hatt på tven for å browse musikksamlingen, pluss at den ikke støtter flac. Ved å bruke dueten har man alt man trenger i en fjernkontroll. Fungerer utmerket! Veldig greit for dama også, så slipper hun å tulle med for mye kontroller og slik!

Det stemmer nok at det sitter samme DAC i både squeezeboxen og i cambridgen, men det sitter en upsamplings enhet i cambridgen som skal være veldig bra. Viser det seg at det ikke fungerer spesiellt bra med cambridgen kan jeg bare selge den igjen og kjøpe en annen! Har ennå ikke fått den, de har vel litt leveringsproblemer på hifi-klubben.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davalex
    Det å bruke en PS3 som hovedkilde til streaming av musikk ville være passe tungvindt, man måtte hatt på tven for å browse musikksamlingen, pluss at den ikke støtter flac. Ved å bruke dueten har man alt man trenger i en fjernkontroll. Fungerer utmerket! Veldig greit for dama også, så slipper hun å tulle med for mye kontroller og slik!
    "Ville være passe tungvint" du liksom!
    Jeg streamer musikk via PS3, og ja TVen må stå på, men med AV-fjernkontrollen til PS3 og streaming av Flac via TVercity ser jeg ikke problemet.
    Vurderer dog både dedikert Blueray-spiller og Duet e.l., men det er for å få Guitar Hero World Tour (og barna) ut av stua! :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ville være passe tungvint" du liksom!
    Jeg streamer musikk via PS3, og ja TVen må stå på, men med AV-fjernkontrollen til PS3 og streaming av Flac via TVercity ser jeg ikke problemet.
    Vurderer dog både dedikert Blueray-spiller og Duet e.l., men det er for å få Guitar Hero World Tour (og barna) ut av stua! :-D
    Haha ;-) ja, det er mange måter å gjøre dette på! :P Selv så falt jeg helt for dueten, så den blir stående! Bruker du ekstern DAC eller dacen i en hjemmekino forsterker? Eller bruker du de lakrissnørne som følger med? Selv bruker jeg lakrissnørne og kvaliteten på disse er vel diskutabel.
    Bruker så og si aldri cdspilleren lengre, kun når jeg MÅ høre på en cd før jeg har fått rippet den til flac.

TVersity fungerer vel heller ikke på linux. Vet det finnes mange alternativer som mediatomb, men jeg har en såå gammel server at transcoding ikke fungerte særlig bra, iallefall ikke på hd-matereale.

Bruker selv PS3'en som et slags mediacenter. HD-filer "streames" fra server i vindfangen uten upnp. Slipper å transcode når filmene konverteres til m2ts, så da går det kun på overføringshastighet!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dacen i Denon 3806, noe bedre enn dacen i PS3 men ekstern dac har vært i tankene. Har en eldre dac/pre combo fra Denon som også har fått prøvd seg, men regner med det har skjedd forbedringer på det området på 15 år :-D
    Uansett er den digitale volumkontrollen i surround receivere en flaskehals, og vet ikke hvor stor forbedring dac kan gjøre alene.

Oppsettet er PS3 (Cambridge C640 V2 nettopp solgt pga lite bruk!), Denon AVR 3806, 2x Denon POA 2800, DIY Seas 3-veis biampet med aktiv deling til bass. Senter og surr er foreløpig Epos, men DIY er på tur.
    Bildet tar Sony 40W4000 og Benq W10000 seg av.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dacen i Denon 3806, noe bedre enn dacen i PS3 men ekstern dac har vært i tankene. Har en eldre dac/pre combo fra Denon som også har fått prøvd seg, men regner med det har skjedd forbedringer på det området på 15 år :-D
    Uansett er den digitale volumkontrollen i surround receivere en flaskehals, og vet ikke hvor stor forbedring dac kan gjøre alene.

Oppsettet er PS3 (Cambridge C640 V2 nettopp solgt pga lite bruk!), Denon AVR 3806, 2x Denon POA 2800, DIY Seas 3-veis biampet med aktiv deling til bass. Senter og surr er foreløpig Epos, men DIY er på tur.
    Bildet tar Sony 40W4000 og Benq W10000 seg av.
    Høres spennende ut! Neste demorunde hos deg? :P DIY er alltid morsomt!

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bra tiltak, og skal ikke kuppe tråden, men vil bare minne om demorunde på Hadeland 10.januar for de som kan. Mere info her :

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ig-snacks.html

Mvh Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skal ta utgangspunkt i den digitale volumkontrollen i min Yamaha RX-V1800 holder den faktisk ganske høy standard i pure direct modus. Det er ingen tvil om at forbedringen er stor når jeg kjører Transporteren som DAC analogt inn i receiveren i forhold til å bruke receiverens DAC. Jeg har også testet å kjøre Transporter rett inn i AW400 og selv om man såvidt kan merke at Yamahaen er der, er forskjellen forsvinnende liten. Faktisk ikke særlig større enn det jeg opplevde med den dedikerte dual mono fullbalanserte forforsterkeren EC 4.8, selv om forskjellene utarter seg litt annerledes.

Poenget er i hvertfall at en oppgradering på DAC-siden i kilden definitivt har noe for seg med en av dagens middelklassereceivere.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut! Neste demorunde hos deg? :P DIY er alltid morsomt!
    Beklager. Huset er under renovering av det tunge slaget. Pdd er innvendig vegger og bjelkelag revet i halve huset, noe som man trygt kan si skaper kaos i resten. Og iom jeg gjør alt selv (DIY!) vil dette ta laaaaang tid!

Spør om et par år! :roll:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dersom jeg skal ta utgangspunkt i den digitale volumkontrollen i min Yamaha RX-V1800 holder den faktisk ganske høy standard i pure direct modus. Det er ingen tvil om at forbedringen er stor når jeg kjører Transporteren som DAC analogt inn i receiveren i forhold til å bruke receiverens DAC. Jeg har også testet å kjøre Transporter rett inn i AW400 og selv om man såvidt kan merke at Yamahaen er der, er forskjellen forsvinnende liten. Faktisk ikke særlig større enn det jeg opplevde med den dedikerte dual mono fullbalanserte forforsterkeren EC 4.8, selv om forskjellene utarter seg litt annerledes.

Poenget er i hvertfall at en oppgradering på DAC-siden i kilden definitivt har noe for seg med en av dagens middelklassereceivere.
    Det er godt å høre! Selv om andre mener noe annet (som vanlig).
    Skal nok teste ut ekstern dac etterhvert selv, men har for mye baller i luften for tiden.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette er det jo bare å bruke øra og si hva man selv synes.
    Jeg føler i hvertfall ikke at lyden blir sløret på noe som helst vis

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ante ikke at det var så mange Lillehammergutter her!

Jeg kan gjerne invitere til en liten demo (på stereoen) utpå nyåret hvis det er ønsker om det

Harald

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hagr:
    Er med jeg!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja! Ser ut til at det blir en del folk som har lyst til å komme!

Kommer tilbake med en data rett over nyttår, ble plutselig litt stress før jul alikevell!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv en utflytter fra området, men er oppover i julen og et stykke utpå nyåret tenker jeg.
    Da hadde det jo vert hyggelig å møte noen med felles interesser og kanskje plukke opp noen ideer og ønsker som kan realiseres på kommende Hifi messe i slutten av februar.

Har jo da beklagelig nok ikke noe lydutstyr å visefrem der oppe, men kanskje noen har lyst på en visit i oslo når jeg får inn de nye høytalerene i ny leilighet møt slutten av januar...

Se her ja! Ser ut til at det blir en del folk som har lyst til å komme!

Kommer tilbake med en data rett over nyttår, ble plutselig litt stress før jul alikevell!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må vi prøve å få til det, AjSelj!

Jeg er i Oslo minst en gang i uke, så hadde vært morsomt å komme innom å kikke på nye høytalere! Åssen høytalere er det snakk om?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre desverre har jeg ikke ubegrensede midler til disposisjon, men det skal ikke hindre meg fra å oppgradere vesentlig.
    Optimalt sett så dreier det seg om Swans F1.1 som med sine 116kg per side må regnes som en enorm oppgradering.

Om det skal vise seg at jeg må være mer nøktern på penge siden så er Klipsch og JBL gode kandidater, Sett på Zu Druid og XTZ også men likte veldig godt demoen på JBL LS 80 som jeg fikk på torsdag og Klipsch er jo tøft.

Vurderer kontinuerlig en ny preamp, men kan nok hende jeg tester Jungson som pre på Midgard Oberon effekt som et utgangspunkt uansett hvilke høytaler jeg kjøper.

Da må vi prøve å få til det, AjSelj!

Jeg er i Oslo minst en gang i uke, så hadde vært morsomt å komme innom å kikke på nye høytalere! Åssen høytalere er det snakk om?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det disse du tenker på? Soundwave as

Har ikke hørt Swans tidligere, så det kunne vært spennende hørt disse. Skal de brukes i hjemmekino oppsett eller rent HiFi oppsett?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, er dem jeg tenker på, jeg vet det kan låte kult selvom det ikke er den letteste høytaleren å få til.

Hvis det blir swans så tror jeg det dreier seg om en dedikert stereo, det av den enkle grunn at å kjøpe en orntlig god surround som matcher dem blir litt for dyrt.
    Blir det swans så kan det hende de Patos Basicene jeg kjøpte billig blir en 5.2 sammen med DIY subbene mine.

Om det blir rimligere høytalere er det nok mulig det blir eksempelvis en full Klipsch surround, men akkurat nå er det en oppgradering av stereoen som kommer først. Skal se om jeg ikke får litt proff hjelp til å få frontene til å spille bra med Subbene også.

Er det disse du tenker på? Soundwave as

Har ikke hørt Swans tidligere, så det kunne vært spennende hørt disse. Skal de brukes i hjemmekino oppsett eller rent HiFi oppsett?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil spennende! Swans er for meg et ukjent merke og har ikke hørt noe fra disse før. Så da ber jeg meg selv på en demo hos deg hvis du får dem på plass!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 2008 rundet av og 2009 i gang. Dermed på tide at jeg ber inn til en liten demo som jeg lovet rett før jul.

Jeg har sett for meg å gjøre dette nå på onsdag, altså den 14. Januar hvis dette passer for noen. Er denne datoen litt for nært, kan vi godt ta det noen dager senere, men det passer utentvil best å gjøre dette på en hverdag for meg.

Er det noen som har mulighet / lyst til å komme på en liten demo nå på onsdag?
    Utstyret som det vil bli spilt på kan dere se på http://avforum.no/minhifi/show.php/davalex

Musikken som vil bli spilt er variert og det er fint om dere kan ta med egen musikk også. Jeg har en OK cd-spiller stående som kan brukes, hvis du ikke har mulighet til å ta med musikken i digitalt-format!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •