Meridian - Offisiell tråd. 09.06.08: Meridian på iPad - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke mye begistring å spore på avsforum om hvordan Meridian har ventet meget lenge med å levere en HDMI/HD lyd løsning til sin 800 serie.
    En ekstern boks sto nok langt nede på de fleste brukere sin ønskeliste, spesielt når Meridian har hypet sin modulære struktur opp i skyene, til og med Theta har klart å oppgradere sin Casablanca til Hd formatene uten å ty til eksterne bokser.
    For meg så ser det litt ut som om lufta har gått ut av high-end HD prosessor markedet.
    De store konument produsentene leverer produkter tidligere, med bedre brukervennlighet og mindre feil.
    Det er åpenbart at utviklingskostnadene er skyhøye i forhold til markedet, jeg tror ikke akurat at finanskrisen har gjort utsiktene noe bedre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig at det er mange som syntes Meridian har ventet alt for lenge. Jeg er en av de.

Jeg snakket med Meridian om dette på CES, og de svarte at de ikke ville forhaste seg inni utviklingen av integrasjon mot et format som de mente ikke var ferdigutviklet. De vil også finne en god løsning som kunne løse problemet med overføring av bilde og lyd via HDMI. Samtidig har Meridian vært inne i en periode der de har blitt kjøpt og de har kjøpt opp andre (Soolos), så det er mye som har foregått i et så lite firma.

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    En ekstern boks sto nok langt nede på de fleste brukere sin ønskeliste, spesielt når Meridian har hypet sin modulære struktur opp i skyene, til og med Theta har klart å oppgradere sin Casablanca til Hd formatene uten å ty til eksterne bokser.
    Hele poenget for Meridian var nettopp å få den ekstern. Å klare å utvikle et HDMI-kort alà det som sitter i en receiver til 3500kr er nok det minste problemet. Meridian har vært svært kritisk til å integrere bilde og lyd i en kabel og en prosessor fra begynnelsen, og mener at i et produkt som er ment å være kompromissløs så er ikke bildeoverføring og behandling ønskelig å blande sammen med lyd.

De utviklet derfor HD621 som har som oppgave å skille fra hverandre bilde og lyd. Lyden blir deretter upsamplet (44.1/48khz eller 88.2/96khz 24-bit), behandlet med Meridian`s apodising system og gjennomgår en reklokking via en FIFO-buffer krets for å fjerne HDMI jitter. Til slutt blir lyden overført til prosessor via Meridian`s egne priopritære SmartLink-system, mens bilde fortsetter til TV/prosjektor via HDMI. På den måten avlastes prosessor for all dekoding og behandling av HDMI-signalet, og kan bruke all sin prosessorkraft til videre reklokking, upsampling, romkorreksjon etc.

Etter min mening er dette helt riktig måte å gjøre ting på, og jeg ser mange på Meridian forumet også er fornøyd til tross for at det tok litt lengre tid. Tror Cary sitt nye system også er designet med tanke på at man kjøper deres videoprosessor som tar ut videosignalet, og kun lyd blir sendt til audioprossesor.

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    De store konument produsentene leverer produkter tidligere, med bedre brukervennlighet og mindre feil.
    Der er jeg ganske uenig.

De første receiver produktene hadde ofte store problemer med deres HDMI-switch, og det er fortsatt produkter på markedet som sliter. Jeg har forresten ikke sett en eneste tråd på Meridian forumet ang. feil/bugs på deres prosessorer (bank i bordet).

Ja, det dumpes ut receivere annenhvert kvartal - men det tilbyr sjeldent annet enn nok en ubrukelig Ipod funksjon, nok en "Hall" eller "disco" funksjon eller kanskje oppgradering fra 2 til 3 HDMI-innganger. Det eneste som begynner å komme seg på de aller nyeste og dyreste receiverne er noenlunde brukbare manuelle EQ-funksjoner (de automatiske er fortsatt ubrukelige IMO). Men det er definitivt ikke brukervennlig, spesielt med tanke på at en bør ha målinger av rommet for hånden.

De dyrere prosessorene er gjerne laget med tanke på at de skal kunne integreres i komplette custom-installasjoner der nettopp brukervennlighet er satt i fokus. En snakker da om 2-veis kommunikasjon via RS-232 (lykke til med å en gang finne kodene for 1-veis kommunikasjon til en receiver) og mer avanserte overføringstandarder (cat-5) til høyttalere og in-wall høyttalere. Jeg har sett eksempel der Crestron touchpanel på veggen kommuniserer med 861, og setter hele systemet opp - hele tiden med tilbakemelding fra prosessor om status. Selv holder jeg på med å få til det samme på en Pronto fjernkontroll.

Litt av poenget med en dyr prosessor er også å få best mulig lyd i 2-kanaler uten å gå inn med en egen forforsterker med prosessor-inngang.

Når det gjelder brukervennlighet, har du sammenlignet fjernkontrollen til en 861 vs en receiver?

Dagens receivere er jo så fulle av totalt ubrukelige funksjoner at fjernkontrollene må gi samme knapp 2 funksjoner, og en 3. knapp brukes for å switche mellom de. Jeg har selv en Yamaha-receiver på soverommet, og kan ikke akkurat si at den med alle sine benevnelser, knapper og funksjoner er spesielt brukervennlig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd621

Dukker stadig opp flere gode tilbakemeldinger om HD621. Spesielt skal det nye apodizing-filteret fungere svært bra, faktisk så bra at folk kjøper konvertere fra COAX til HDMI kun for å kjøre ikke-HDMI kilder (for eks. CD) via HD621. 861 har ikke filteret innebygget, det er forbeholdt Meridian 808i.2 Signature Reference CD-spiller/forforsterker.

John Atkinson gjorde en review på sistnevnte og kjørte labtester på hvordan et apodizing-filter fungerer i praksis:

To examine the behavior of the Meridian's "apodizing" reconstruction filter, I created a 44.1kHz-sampled test signal comprising a pair of positive single-sample pulses spaced approximately 5ms apart. The first pulse of the pair triggered my digital oscilloscope, which I'd set to "one-shot" mode so that the player's reaction to the second pulse appeared in the center of the 'scope's display. (The 'scope lacks an anti-aliasing filter; provided sufficiently fast sampling is used, it accurately displays time-domain data without obscuring those data with its own impulse response.)

Fig.1 shows the impulse response of a conventional finite-impulse-response low-pass filter, that used by the Benchmark DAC1 D/A processor. You can see that there are symmetrical patterns of ringing before and after the peak of the impulse. (I call it "ringing," but, as I'm sure engineer readers will point out, the impulse shape actually maps the values of the digital filter coefficients.) By contrast, fig.2 shows the 808i.2's impulse response. There is no ringing before the main peak, but then about 1.5ms of damped ringing after it. While the absence of pre-ringing very likely contributed to the 808i.2's fine sound, the post-ringing was both higher in amplitude and lasted a little longer than I was expecting.

Fig.1 Benchmark DAC1, response to single sample at 0dBFS, 44.1kHz sampled data (4ms time window).

Fig.2 Meridian 808i.2, response to single sample at 0dBFS, 44.1kHz sampled data (4ms time window).

Stereophile: Meridian 808.2/808i.2 Signature Reference CD player/preamplifier

Apodizing-filteret fjerner altså pre-ekko, men trade-off er høyere post-ekko. Pre-ekko eksisterer ikke i den virkelige verden, men post-ekko gjør. Ergo vil ikke høyere post-ekko oppfattes som unaturlig. CD-spilleren fikk vel ingen dårlig tilbakemelding av Stereophile heller.

Sitat Opprinnelig postet av John Atkinson
    Without any hyperbole, therefore, I can say that the Meridian 808i.2 is the finest-sounding CD player I have yet heard. Yes, it is expensive, even without the preamplifier option, but it will allow its owners to rediscover the joys in their collection of music.
    Det gjøres obs på en del forum at det er vesentlig at HD621 blir satt opp med korrekte innstillinger for at filter, oppsampling, HDMI-behandling etc skal fungere. Ikke helt plug`n`play.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden HD621 har egen software/firmware, kommer det stadig oppdateringer som er å laste ned fra hjemmesiden til M. Siste versjon:

Build 3408 (2009-06-04)

New Features

* Basic Source template added for:

Meridian Sooloos Control 10

Software Fixes - Critical - Software must be updated

None

Software Fixes - Useful - May be useful to upgrade but not essential

* Forced propagation of soft button (msr) legends when adding sources to the system.
    * Comms type is now mutable for non-designated products.
    * Comms type and comms address now correctly stored to controller.
    * Changes to Product address and System address within the Identification tab now persist for all controllers.

Software Fixes - Minor - Update probably not necessary

* Forced updating to Properties dialog Sources tab when changing input connection type (e.g., Analogue to Digital).

HD621 Product Firmware Release 1.0.4 (2009-05-14)

New Features

* Implemented the blank/unblank Mcomms messages to illuminate or douse the front panel led's in unison with a Meridian system

Software Fixes

* Fix for incorrect colour space

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som styrer sin Meridian prosessor via kabel (RS232), så trenger HD621 en egen RS232-forbindelse. Dette da interfacet mellom HD621 og prosessor er dedikert lyd.

Meridian har lagt ut RS232-kommandoer for HD621 på deres hjemmeside.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian Hosts Event for its Most Dedicated Aficionados

6 July 2009

‘Hitchhikers’ to Visit Huntingdon HQ – July 10th 2009

Meridian Audio is to present a second ‘Hitchhikers’ event – HH2 - at its Huntingdon headquarters on July 10th.

Meridian ‘Hitchhikers’ is a global network comprising the most ardent and enthusiastic Meridian followers who mainly correspond through their own dedicated forum-style website at The Hitchhikers Guide to Merdian

Over 50 Meridian ‘Hitchhikers’ – some travelling from as far as Australia – will make their way to Cambridgeshire to attend a series of presentations on Meridian Sooloos, DSP7200, 808.2, DSP8000 and the outstanding 810 Reference Video System. In addition, there will be a special tutorial on how to get the best from your Meridian theatre and an optional factory tour. There will also be a special Q & A session with Bob Stuart, Meridian’s co-founder, Chairman and CTO.

Meridian has a long-held tradition of supporting its most loyal supporters and the company holds the ‘Hitchhikers’ in extremely high regard. The event planned for July 10th is just one way of manifesting that gratitude to them and bringing them all closer to the company, its products, philosophies and its head-office team.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD621 VS 808.2i

Venter inn 861V4 Graphite og HD621 etter å ha ventet siden September 2007. da jeg solgte min 861 p.g.a at en kilde i Meridian sa det ville komme en 861V6. Endelig 2 år etter kom HD621.
    Å i den anledning skal jeg sannsynligvis selge min 808.2i p.g.a av HD621
    Hvorfor?
    I teorien så sitter jo det samme i HD621 apodizing-filteret som i 808.2i.
    Jeg bruker idag også en Apple TV Der alt er Lossless lagt inn av cd`n mine. Lyden overføres vìa HDMI som gjør at HD621 kan tilføre apodizing-filteret og upsample det som er 44.1 Khz til 88Khz og en reklokking via en FIFO-buffer krets for å fjerne HDMI jitter.
    Jeg vil da kunne eliminere alt 808.2i må gjøre med Cd før den sendes vìa MHR til 861 da det som ligger som lossless på Apple TV`n er bedre i teorien en den som er på CD platen ( er som å ha en cd som er brent på 1X brenn VS masse produksjon, mindre feil korrigering)
    Jeg skal ha ett par audiphile venner på besøk når vi gjør blind test 808.2i Vs Apple TV/HD621.

Ellers i siste Avforums blind kabel testen kom Meridian sin blueCabel Coax med gull plugger ut som best i test.http://avforum.no/forum/ny-arrangeme...ml#post1206067

PerS

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Venter inn 861V4 Graphite og HD621 etter å ha ventet siden September 2007. da jeg solgte min 861 p.g.a at en kilde i Meridian sa det ville komme en 861V6. Endelig 2 år etter kom HD621.
    Hvorfor?
    Jeg bruker idag også en Apple TV Der alt er Lossless lagt inn av cd`n mine. Lyden overføres vìa HDMI som gjør at HD621 kan tilføre apodizing-filteret og upsample det som er 44.1 Khz til 88Khz og en reklokking via en FIFO-buffer krets for å fjerne HDMI jitter.
    Jeg vil da kunne eliminere alt 808.2i må gjøre med Cd før den sendes vìa MHR til 861 da det som ligger som lossless på Apple TV`n er bedre i teorien en den som er på CD platen ( er som å ha en cd som er brent på 1X brenn VS masse produksjon, mindre feil korrigering)
    Jeg skal ha ett par audiphile venner på besøk når vi gjør blind test 808.2i Vs Apple TV/HD621.

Ellers i siste Avforums blind kabel testen kom Meridian sin blueCabel Coax med gull plugger ut som best i test.http://avforum.no/forum/ny-arrangeme...ml#post1206067
    Jeg er også spent på apodizingfilteret i HD621. Har ikke lagt inn bestilling enda da jeg må prioritere nye høyttalere/forsterkere, men det kommer. Skal bli godt å blåse støv av 861v4 igjen.... :-D

Jobber også med å få RS232 kommunikasjon med 861, og det kuleste hadde vært å fått til 2-veis kommunikasjon slik at fjernkontrollen viste kilde og volum etc. Ref. Remotecentral skal 2-veis kommunikasjon med Meridian komponenter være ganske enkelt å få til.

Jeg var forøvrig ikke klar over at Meridian lagde/leverte andre kabler enn Speakerlink. Dette må vel bare være noe de tilbyr kundene sine for å kunne levere komplette løsninger, iom det ikke står noe om dette på hjemmesiden.....

BTW, Graphite - er det sølv eller den nye fargen det ble litt diskutert om på Meridian forumet en stund?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue Cabel fra Meridian

Blue Coax kablen kommer stadard med produkter som kankobles til Meridians prosessorer med SmartLink.
    Da følger det med 1 til 3 pr.d.d SmartLink coaxial digital kabeler.

Kan også bestilles direkt hos HifiHuset.
    Ble blåst vekk av hvor mye coax kabelen hadde å si. ref blid testen.
    Graphite er det tredje farge valget på 800 serien. Svart, sølv og Graphite
    Her er DSP 8000 i Graphite og Sølv

HD621 bruker manual

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Hvorfor?

PerS
    Vel testen er utført: Apple TV / HD621 combo`n kom ut som vinner da jeg personlig synes lydbildet ble bedre i toppen, mere oppløst mindre mørkt.
    Artisen kom frem til å stå mellom høytalerene ikke lenger bak som med 808.2i.

Brukte orginal CD som var lagt inn i itunes via no loss program som rippet det i Apple Lossless som lå på HD i Apple TV`n mot orginal CD`n i 808.2i
    Kabel brukt fra Apple TV til HD621 var Kimber HD29 HDMI kabel, bestilt en *kabel som er opptimalisert for lyd via HDMI som skal overta for Kimber kabelen som flyttes til Oppo BD-83CHT!

*PerfectWave I2S-12 HDMI Cable
    The PS Audio PerfectWave I2S12 HDMI cable uses solid silver conductors for all 19 of its signal paths.
    PS Audio - PerfectWave I2S HDMI Cable : More Info

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er ikke den eneste som skryter av HD621.

Ser flere som lar CD-spillere og harddiskbaserte løsninger gå igjennom Hd621 for å dra nytte av apodising filteret, da med coax til HDMI konvertere (tror Gefen har en slik).

Jeg tror oppgradering av 861 i neste omgang (V5) blir kort med MMHR 8ch RJ45 input, samt apodizing filter på alle andre innganger. Kanskje også noen flere funksjoner i software. Det spekuleres i alt mulig rart på nettet, men jeg tror ikke Meridian kommer til å legge til noen funksjoner som innebærer store endringer i arkitekturen. I allefall ikke om det ikke er noe de mener er viktig.

Ellers så er følgende nytt å melde fra Meridian.

Meridian Select

"Meridian Audio, widely recognized as a world-leader in high quality audio and video reproduction, is now offering the ultimate bespoke color service, Meridian Select, to customers worldwide. In today’s interiors market, there is a huge array of furniture finishes available. As a result, consumers have a very specific idea of what themes they want to complement their living environment. The Meridian Select program not only meets the requirements of the market but also responds to customers’ wishes for a broader range of product color options to co-ordinate with their interiors.

Meridian Select uses the K5 selection of RAL system, the most popular European color reference standard in use today. Using this system the Meridian Select customer can choose from a vast choice of colors, and in doing so achieve their ideal surroundings.

Meridian Audio holds the opinions of its customers in high regard and has often consulted them about the design of its products. Through research conducted by Meridian into how its customers live, this ethos has been reinforced: Meridian Select was a direct result of these findings. Meridian is confident that its Select program is something that customers will choose and value for years to come.

All Meridian products are hand-built to order at the company’s headquarters in Cambridgeshire, giving Meridian the flexibility to offer this unique service. Meridian Select is available DSP8000, DSP7200, DSP7200HC and DSP5200, DSP5200HC loudspeakers; and all 800 Series products; the 808.2 CD Player, the 800 DVD Player and the 861 Surround Controller.

In addition to bespoke color lacquering, Meridian Select includes further personalization in the form of a small plaque, featuring the customer’s name alongside the signatures of Meridian’s founders, Bob Stuart and Allen Boothroyd.

The K5 selection of the RAL System offers 210 metallic and non-metallic colors for a full range of options for customers. Meridian Select products are sold at a premium of 20% above the MSRP.

Dealers should contact their regional Meridian Representative for chart instructions and additional order information."

Det er ganske genialt å kunne velge lakk selv. Det hadde vært kult med en hvit 861 prosessor. 8)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

10.11.09: World's first Meridian Concept store opens in Bangkok

World's first Meridian Concept store opens in Bangkok

Noe for neste Thailand ferie? Meridian åpner sin første concept-store i metropolen Bangkok. Det er helt tydlig med et slikt konsept at Meridian ønsker å fokusere mot rike asiatere. Kanskje ikke så rart med tanke på at gjennomsnitts månedslønn i det Thailand er omkring 1500kr.

Meridian, together with its exclusive distributor in Thailand, MRD Audio Co., are launching the first Meridian Concept store in the world - in the centre of one of the world's most vibrant and exotic cities, Bangkok.

The Meridian Concept store (exterior view below) is situated in Thailand's most exclusive shopping complex - Siam Paragon in the upmarket Pathumwan district of Bangkok. It represents the first dedicated Meridian showroom in the world, and as such will become the flagship demonstration location for the company's range of products in Asia. Meridian products are currently available in over 50 countries, including the UK (Meridian's home), the USA, Russia, India, China and Japan.

• The Gallery: a dedicated retail zone displaying the company's compact products and organisational history
    • The Crown Jewels: a display cabinet showcasing a current or historical ground-breaking Meridian product
    • The Meridian Experience: a demonstration theatre for Meridian's class-leading home cinema products
    • The Orangery: a home set-up demonstration room featuring flexible Meridian system configurations.
    • The Concierge Reception: an exclusive area where clients can discuss the finer details of their system and installation

http://www.meridian-audio.com/news/2009/11/10/world's-first-meridian-concept-store-opens-in-bangkok.aspx

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Når det gjelder brukervennlighet, har du sammenlignet fjernkontrollen til en 861 vs en receiver?

Dagens receivere er jo så fulle av totalt ubrukelige funksjoner at fjernkontrollene må gi samme knapp 2 funksjoner, og en 3. knapp brukes for å switche mellom de. Jeg har selv en Yamaha-receiver på soverommet, og kan ikke akkurat si at den med alle sine benevnelser, knapper og funksjoner er spesielt brukervennlig.
    Det er helt riktig det du skriver om funksjoner og ryddighet. MEN, formen på Meredian sin kontroll er under enhver kritikk. Den må ligge på bord eller holdes med begge hender. Den er skikkelig klønete å bruke med en hånd. Det er min klare mening. Og en hånds bruk er klar preferanse for de fleste fjernkontrollbrukere....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er helt riktig det du skriver om funksjoner og ryddighet. MEN, formen på Meredian sin kontroll er under enhver kritikk. Den må ligge på bord eller holdes med begge hender. Den er skikkelig klønete å bruke med en hånd. Det er min klare mening. Og en hånds bruk er klar preferanse for de fleste fjernkontrollbrukere....
    Ja slike plastremoter kineserene slenger med i eskene på systemboksene er helt horrible å bruke. Knapper beregnet for barnehender, knirkete plast, lite eller ingen bakgrunnsbelysning, multifunksjonstaster, komplisert brukermanual etc. Hadde det ikke vært for at ting kanskje skal selges en gang, hadde de havnet rett i søplekassa her.

Og en hånds bruk er klar preferanse for de fleste fjernkontrollbrukere....
    Har også en Philips Pronto som også må holdes med begge hender, og den er vel regnet som favoritt for store deler av custom-markedet (der man stort sett kun finner større fjernkontroller i den utformingen). Den Logitech-fjernkontrollen som er så populær her inne er vel også beregnet for 2 hender. Selv iPhone ender man jo opp med å holde med begge hender, den er også klønete sånn sett. Men likevel passe populær.

Det sagt, man kan jo fint holde det fleste multifjernkontroller (også meridian) med en hånd om man bare skal skifte volum.

Så den kritikken er i aller høyeste grad subjektiv. Men hey, smaken er som baken - det er godt vi har alternativer å velge mellom.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med forskjellen på audio delen i de ulike surround prosessorene til Meridian? Har fått med meg at Meridian har uttalt at det låter bedre når videodelen fjernes. For meg virker det da litt som uting å kombinere audio og videprosessering i samme boks. I tillegg virker som om en dedikert video prosessor til 10-15k gruser disse som sitter i diverse receivere og prosessorer.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke audiodelen er så ulik i de forskjellige prosessorene til Meridian. G og 800 serien låter nok subjektivt ganske likt. 861 har riktignok en enkel romkorreksjon under 250hz, og det diskuteres om at den også får det mye omtalte apodizing-filteret snart. Selv gamle prosessorer fra Meridian kan forøvrig nå oppgraderes til å bli HDMI kompatible. Det er mange nå som kjører de gamle 5-serie Meridian prosessorene sammen med nye HD621.

Når det gjelder blanding av audio og video, så mener Stuart at de 2 signalene bør skilles av slik at bredbåndet video ikke har mulighet til å påvirke lyd. Han har derfor ytret motstand mot hele HDMI standarden, og det la grunnlaget for HD621 som splitter A/V signalene. Hadde Meridian fått velge så tror jeg alle hadde koblet sine komponenter sammen med billig CAT 5 kabel.

Cary har valgt en lignende løsning der de bruker 2 bokser dedikert lyd og bilde. Jeg tror det kan være smart i en kompromissløs løsning.

Dedikerte videoprosessorer blir selvsagt bedre enn de innebygde i receivere, selv om noen av de også har begynt å bli greie. Jeg har en Optoma jeg er svært fornøyd med.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ganske forventet de 861 oppgraderingene; flere smarte endringer ift. inn/utganger for de som sitter med Meridian høyttalere eller Sooloos. Men ikke mye å skrike høyt om for oss andre så langt jeg kan se. Det er litt rart at de ikke har tatt med apodizing filter, det hadde jeg håpet på. Det kommer kanskje i en firmware oppgradering.

Spørs om jeg kommer til å oppgradere med det første.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian Sooloos kommer nå på iPad. Ser lovende ut. Applikasjonen er gratis.

Sooloos: The iPad/iPhone Connection

Get the most out of your Meridian Sooloos system by using your iPhone®, iPod Touch® - and now, your iPad® – as a rich wireless controller. The free Meridian Sooloos app lets you take full advantage of your Meridian Sooloos digital media system to store, manage, browse and play the highest quality audio in multiple zones around your home.

With an average 4+ star rating on the iTunes App Store, the Sooloos app has been winning fans since its release in March 2010. The new iPad version of the app delivers all the same functionality and takes advantage of the iPad's gorgeous screen.

Sooloos: The iPad/iPhone Connection — Meridian

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian 800 trade-up

Meridian tilbyr frem til 1. August 2010 innbytte av eldre 800-modeller mot nye 861 V6 og 808.3 til "a very special price".

Meridian Configuration Software oppdatering

Nå på Build 3432 (2010-03-02). Kun støtte for 808.3, 861 V6 og SpeakerLink som er nytt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •