[LØST]Mitt fremtidige anlegg til 50 tusen om ett år kan være...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation [LØST]Mitt fremtidige anlegg til 50 tusen om ett år kan være...

Denne subwooferen:Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI Concept Sub 12 Subwoofer
    Disse bakhøytalerne: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalere
    Disse frontene: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 10 Høyttalere
    Kanskje denne recieveren:Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! den til 20 tusen.
    Denne centerhøytaleren: Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept CT Senterhøyttaler
    Disse kablene: Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: QED Original kabel til bakhøytalerne og Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel denne til frontene. Til slutt disse subwoofer kablene Kabel - Subwooferkabel | Hi-Fi Klubben: QED Performance Miniature Subwoofer kabel
    Det skulle blit til ca 40 tusen men har noen en bedre løsning eller alternativ version på dette anlegget? Eneste er at jeg kanskje skal investere til en forforsterker eller sterkerte reciever. Hadde vært fint om man fant onkyo til mer en 20 tusen. Takk Dette er ett anlegg jeg tenkte jeg skulle kjøpe om ett år ca. Jeg vet at det kan komme andre ting på markedet som er bedre men basisen bør vel være det samme. Kanskje nyere kabler og reciever men ellers greit. Pengene skaffer jeg på ett år^^

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen sub kanskje

edit.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha dette anlegget om ett år, så kan du jo om ca ett år begynne å sjekke bruktmarkedet?
    At Onkyo'en er for billig skjønte jeg bare ikke... Vet ikke hvordan denne vil drive hele anlegget, men man kan jo alltids svi av noen ekstra kroner på feks en effekt til frontene for å gjøre det litt dyrere

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig hadde jeg valgt helt andre komponenter, ialfall høyttalere.

er greit å ha en plan, men slike planer forandrer seg garantert på et år, så heller vent til du har pengene. og da se på hva du skal ha.

50000 er tros alt ikke all verden når det kommer til hjemmekino. du kommer langt, men skal man ha en særiøs tv eller prosjektor, slik man bør i en grei kino, er 50000 litt lite.

mvh
    stian

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde begynne med et stort og godt bilde. Prosjektor+ lerret er for meg vigtigst.

Det hjelper lite med lyddel til 300.000,- om bildedelen er en 50" TV.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ey, er sterionalegg det er snakk om, ikke en hjemmekino.

Man får greit anleg til 10000kr, og man får et greit et til 1000 000, alt etter hva økonomien tilater.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen

Man får greit anleg til 10000kr, og man får et greit et til 1000 000, alt etter hva økonomien tilater.
    Bakhøytalere står da på lista... hvor mange bruker slike i stereo?
    Forøvrig enig, man vil selvsagt ha best mulig innenfor sin egne økonomiske ramme, og ikke etter andres.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    personlig hadde jeg valgt helt andre komponenter, ialfall høyttalere.

er greit å ha en plan, men slike planer forandrer seg garantert på et år, så heller vent til du har pengene. og da se på hva du skal ha.

50000 er tros alt ikke all verden når det kommer til hjemmekino. du kommer langt, men skal man ha en særiøs tv eller prosjektor, slik man bør i en grei kino, er 50000 litt lite.

mvh
    stian
    Tja, ikke helt enig der. Du får mye glede for 50000. Du får en god full HD projektor til 12-13000 og et stort lerret til 3-4000. Til feks kr 8-9000 får du meget gode hjemmekinoreceivere som jeg vil påstå er mer enn gode nok for 90% av de interesserte. Da har du kommet opp i rundt 25000 og har fortsatt 25000 igjen til gode høyttalere. Spes hvis du sjekker bruktmarkedet kan du gjøre noen meget gode høyttalerkupp til den prisen. Et slikt oppsett vil tilfredsstille langt på vei de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger vel klipsch rf 83 + rc 64 + rs 52 til 25k på brukten, samt en onkyo 905 til 8k. Da er det 17k igjen til projektor og lerret. Men det spørs om de ligger der neste år da

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen

les tråden da kis... står jo oppført surroundreciever, center og bakhøyttalere dær....

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    les tråden da kis... står jo oppført surroundreciever, center og bakhøyttalere dær....
    TV er eksludert denne hjemmekinoen. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en samsung til 50 tusen og pc til 50 tusen. Dere lurer sikkert på hvordan jeg skaffer alle disse pengene men jeg driter litt penger ja^^ Denne blue ray spilleren tenket jeg meg Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Den pioneeren til 17 tusen.Og en samsung syncmaster skjerm til pc en i tillegg til de femti tusen for pc.

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss de på døt å liv må koste 50k, kan du kjøpe min data ;

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt elektronisk skal koste ca 50 tusen. Skal ikke bruke mer penger på det. Pc - Anlegg og TV. Til sammen 150 000 tusen.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville godt for noe helt annet. For det første Ikke kjøp gulvhøyttalere og bruk surroundhøyttalere, kjøp heller surround høyttalere eller bokhylle høyttalere, de har en mye bedre spredning og surroundfølelsen blir bedre.
    Gå også heller litt ned på forsterker og legg mer i høyttalere

Gode altarnativ er jo klipsch rf-82, jbl es-90, b&w 683, dali ikon 7, b&w cm7
    med tilhørende center og bakhøyttalere i same serie

Som reciever ville jeg sett på en yamaha rx-v1800(1900) og heller inveistere i et effekttrinn til frontene når økonomien tillater det

som sub ville jeg sett på svs, svs fås her lsound.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg ville godt for noe helt annet. For det første Ikke kjøp gulvhøyttalere og bruk surroundhøyttalere, kjøp heller surround høyttalere eller bokhylle høyttalere, de har en mye bedre spredning og surroundfølelsen blir bedre.
    Gå også heller litt ned på forsterker og legg mer i høyttalere

Gode altarnativ er jo klipsch rf-82, jbl es-90, b&w 683, dali ikon 7, b&w cm7
    med tilhørende center og bakhøyttalere i same serie

Som reciever ville jeg sett på en yamaha rx-v1800(1900) og heller inveistere i et effekttrinn til frontene når økonomien tillater det

som sub ville jeg sett på svs, svs fås her lsound.no
    Ehh?
    For det første ikke kjøp gulvhøyttalere-
    Gode alternativer er rf-82, jbl es-90, b&w 683, dali ikon 7, b&w cm7- disse er da gulvhøyttalere.

Det henger ikke sammen det at en stativ/bokhyllehøytaler har bedre spredning. Det er alt etter hvordan produsenten selv legger opp til det...
    Concept serien til Dali er ikke en "surround serie" i den forstand. Det er en helt vanlig høyttalerpakke..

Jeg ville nok kanskje tatt noen små råd som du selv synes virker fornuftig, ta med deg go`filmen og go`cdn ned til den lokale sjappa å lytt, prøv med deg hjem osv..
    Det er iallefall halve morroa for meg =)

MVH
    Lars B

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Ehh?
    For det første ikke kjøp gulvhøyttalere-
    Gode alternativer er rf-82, jbl es-90, b&w 683, dali ikon 7, b&w cm7- disse er da gulvhøyttalere.

Det henger ikke sammen det at en stativ/bokhyllehøytaler har bedre spredning. Det er alt etter hvordan produsenten selv legger opp til det...
    Concept serien til Dali er ikke en "surround serie" i den forstand. Det er en helt vanlig høyttalerpakke..

Jeg ville nok kanskje tatt noen små råd som du selv synes virker fornuftig, ta med deg go`filmen og go`cdn ned til den lokale sjappa å lytt, prøv med deg hjem osv..
    Det er iallefall halve morroa for meg =)

MVH
    Lars B
    Ble litt feil der, jeg mente ikke bruk gulvhøyttalere som surroundhøyttalere, bruk helst surroundhøyttalere eller bokhyllehøyttalere. Det er vanskligere og få god surroundlyd med gulvhøyttalere pga de er større og har flere elementer, de er dermed vanskligere og plassere og det er lett for at møbler og andre gjenstander kan komme ivegen for høyttalerene. Med surroundhøyttalere og bokhyllehøyttalere har en mye større frihet til og plassere høyttalerene og det er dermed letter og få en god surroundeffekt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Ble litt feil der, jeg mente ikke bruk gulvhøyttalere som surroundhøyttalere, bruk helst surroundhøyttalere eller bokhyllehøyttalere. Det er vanskligere og få god surroundlyd med gulvhøyttalere pga de er større og har flere elementer, de er dermed vanskligere og plassere og det er lett for at møbler og andre gjenstander kan komme ivegen for høyttalerene. Med surroundhøyttalere og bokhyllehøyttalere har en mye større frihet til og plassere høyttalerene og det er dermed letter og få en god surroundeffekt
    Da kan vi si oss enig i at vi er uenig og ikke spore helt av i denne tråden.

Mitt råd står ved, plukk deg ut noen favouritter å lytt

MVH
    Lars B

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigheten av bilde som C. Alshus nevner er ikke til å kimse av. Bildet har så forbasket mye å si!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound - SVS PB13-Ultra
    Er denne subben bedre XD?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StriferNet
    L-Sound - SVS PB13-Ultra
    Er denne subben bedre XD?
    Det bør holde med en eller to av den ja...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •