[LØST]Mitt fremtidige anlegg til 50 tusen om ett år kan være... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av StriferNet
    L-Sound - SVS PB13-Ultra
    Er denne subben bedre XD?
    4xconcept10+L-Sound - SVS PB13-Ultra
    onkyoen og kabler till dette og Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM61 Senterhøyttaler denne.
    Bedre valg? Eneste jeg lurer på er om onkyoen klarer å drive dette :P
    Hvis den ikke gjør det(som derre må finne ut av) så kan jeg alltids kjøpe denne Onkyo TX-NR1000 (silver) AV receiver reviews - CNET Reviews

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten provoserende....hehe...

Unnskyld at jeg virker krass her men,
    Concept 10 x4 var da også et valg om du først skal bruke så mye grynsekk på god surround...For det første så er jo Concept 10 den "dårligste" av den serien i mine ører.Concept 6 er for liten og får ikke ut kruttet like godt som Concept 8 som lager den beste balansen etter min mening.Men dette er sett under stereosammenheng.Diskanten i disse er heller ikke noe å skryte av og mellomtonen er vel heller ikke så vanskelig å utkonkurere.Detter er jo en rockehøyttaler etter min mening ikke noe jeg ville trekke asosiasjoner til Surround med.

Det du presenterer her Ser jo mer eller mindre ut som en samling av wannabees som står rundt Lederen og roper leve bassen (hver sin smak).suben er ingen dårlig ide,men hva skal du med fire Concept 10 når du allerede har en mester av en sub som banker samtlige av de "wannabee`ene"som omkranser den.Den gjør jo en bedre jobb alene enn alle de fire til sammen.
    Skal du ha god lyd i Surrounden synes jeg du bør la suben få gjøre sin jobb med bassen Og velg heller noen Høyttalere som gir mer valuta i form av god lyd og bra oppløsning lengre oppover i frekvensene og som også har egenskaper på perspektiv(plassering av lyder effeketer) og som evner og presentere dybde,bredde og høyde i lyden.Der er jo bare dumt at du betaler masse penger for mye matriale når du egentlig burde legge pengene i selve innmaten.Concept10 er en god HT for sitt bruk,en rocker dette her.Men etter min mening ikke noe førstevalg som sorround-HT.

hva med noe slikt?:

Monitor Audio Test side 1

Monitor Audio Test side 2

Sier ikke at dette er det du burde velge men her får du i allefall noe som virkelig gir valuta for pengene og hvor hver av høyttalerne har en spesiell oppgave i surroundoppsettet,altså fullverdig.Og MA er lettdrevne og trenger kanskje ikke en så dyr/kraftig forsterker som den du foreslo helt i starten.Men smaken din er ikke min så for det jeg vet er det Concept 10 x 4 + SVS 13" som kan hende er noe for deg.Tror bare at opplevelsen blir en helt annen med noe i form av Monitor audio,JBL,Klipsch,Dali,B&W,XTZ osv. sine skreddersydde oppsett framfor å velge i den retning du her foreslo.

noen ganger er det Riktig nok bra og kombinere forskjellige merker på For-,Bak-,Senterhøyttaler og sub,og sette sammen et surrounoppsett slik.Og noen ganger trenger man ikke det fordi det allerede er så bra sammensatt fra starten av.

Man kan få utrolig mye godlyd for den grynsekken du har tenkt å bruke,i dagens stereo/surround-verden.Benytt deg av den muligheten å få mest mulig for pengene.

Det er jo kun som tips og litt veiledning vel og merke.Ønsker deg som alle andre lykke til!Håper du finner det du ønsker deg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uansett kjöpt brukt for å få maks ut av budsjettet. Man får så vanvittig mye mere for pengene da.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så concept 10 blir for dårlig i forhold til subben? Ok men da tar jeg en billigere en og da er vel det bra?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så concept 10 blir for dårlig i forhold til subben? Ok men da tar jeg en billigere en og da er vel det bra?

Jeg kan prøve og forklare deg så bra som jeg kan. Concept 10 er en høyttaler som streker seg ned til omlag 30hz som er en dyp basstone, svsen du fårslo streker seg ned til 18hz som er en enda dypere basstone. svsen er dermed overlegen conceptene på dypbass, men også på en del andre omeråder. Conceptene er mer ment til de som vil ha et steroanlegg med mye bass uten en subwoofer, men jeg vil si det er en langt bedre løsning med mindre høyttalere og en eller to suber i tilleg.

På en reciever er det mange forskjelige innstilingsmuligheter, som blant annet et delefilter. Du kan velge og sette høyttalerene som small eller large. Velger du å sette en høyttaler som large vil den spille alle de dype bassfrekvenser som er i lydsporet helt til den begynnner og dipe av frksmpl 30hz som concept gjør. Setter du høyttalerene som large vil de dype bassfrekvensen til suben spille lavere en resten, pågrunn av at concept 10 høyttalerene dipper av ved 30hz,du vil da få mer bass fra 30hz og oppover og bassfrekvensene vil spille langt høyere en mellomtone og diskant pga både sub og fronthøyttalere spiller med

Setter du en høyttaler som small og setter delefrekvensen til foreksempel 80 hz, betyr det at høyttaleren kun vil gi lyd fra seg fra 80hz og oppover, Det som er under 80hz er mellombassen og dypbassen. De frekvensene som da er under 80 hz vil bli sendt til en subwoofer som sansynligvis vil spille dise frekvensene med bedre lyd,samt vil den streke seg dypere en de andre høyttaleren. Å sette høyttalerene som small er da og foretrekke, siden du da sansynligvis vil få en jevnest mulig frekvenskurve i bassomerådet(dvs) at alle bassfrekvenser spille like høyt(stramere bedre bass) Det vil også bli mer like nivå på bass,mellomtone og diskant, man får da dermed ikke bruk for den ekstra pondusen concept har i bassomerådet, så legg heller pengene i mindre og bedre høyttalere

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en kjøpt så dyr pc som 50k i 2008/2009?? Lurer berre altså, mange år sidan eg var inne i pc-verdenen..Altså, skulle vel alltids klart å setje sammen ein pc til 50k, men er det då verdt det, eller blir det veldig lite ekstra ytelse i forhold til en til halve prisen?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å skjønne nå. Concept 10 er for dårlig til å sette sammen med en svs sub ok. Men kan noen mekke ett anlegg med concept 10 som er sorround og som koster ca 50 tusen? Eller kanskje prisklassen blir mindre men hovedsaken er at jeg får noen concept 10 høytalere. Jeg har nå concept 6 og er fornøyd med dem men ønsker en oppgradering ikke noe helt nytt så derfor ønsker jeg concept 10 og da vill vel de spille høyere kraftigere og litt renere vel?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan prøve og forklare deg så bra som jeg kan. Concept 10 er en høyttaler som streker seg ned til omlag 30hz som er en dyp basstone, svsen du fårslo streker seg ned til 18hz som er en enda dypere basstone. svsen er dermed overlegen conceptene på dypbass, men også på en del andre omeråder. Conceptene er mer ment til de som vil ha et steroanlegg med mye bass uten en subwoofer, men jeg vil si det er en langt bedre løsning med mindre høyttalere og en eller to suber i tilleg.

På en reciever er det mange forskjelige innstilingsmuligheter, som blant annet et delefilter. Du kan velge og sette høyttalerene som small eller large. Velger du å sette en høyttaler som large vil den spille alle de dype bassfrekvenser som er i lydsporet helt til den begynnner og dipe av frksmpl 30hz som concept gjør. Setter du høyttalerene som large vil de dype bassfrekvensen til suben spille lavere en resten, pågrunn av at concept 10 høyttalerene dipper av ved 30hz,du vil da få mer bass fra 30hz og oppover og bassfrekvensene vil spille langt høyere en mellomtone og diskant pga både sub og fronthøyttalere spiller med

Setter du en høyttaler som small og setter delefrekvensen til foreksempel 80 hz, betyr det at høyttaleren kun vil gi lyd fra seg fra 80hz og oppover, Det som er under 80hz er mellombassen og dypbassen. De frekvensene som da er under 80 hz vil bli sendt til en subwoofer som sansynligvis vil spille dise frekvensene med bedre lyd,samt vil den streke seg dypere en de andre høyttaleren. Å sette høyttalerene som small er da og foretrekke, siden du da sansynligvis vil få en jevnest mulig frekvenskurve i bassomerådet(dvs) at alle bassfrekvenser spille like høyt(stramere bedre bass) Det vil også bli mer like nivå på bass,mellomtone og diskant, man får da dermed ikke bruk for den ekstra pondusen concept har i bassomerådet, så legg heller pengene i mindre og bedre høyttalere
    Fornuftig og Godt forklart!!

Begynner å skjønne nå. Concept 10 er for dårlig til å sette sammen med en svs sub ok. Men kan noen mekke ett anlegg med concept 10 som er sorround og som koster ca 50 tusen? Eller kanskje prisklassen blir mindre men hovedsaken er at jeg får noen concept 10 høytalere. Jeg har nå concept 6 og er fornøyd med dem men ønsker en oppgradering ikke noe helt nytt så derfor ønsker jeg concept 10 og da vill vel de spille høyere kraftigere og litt renere vel?
    Synes ikke du skjønner noe av det vi sier ved og holde fast på disse Concept 10 jegDe er ikke for dårlige til svs,de er for dårlige til å lage god surround generelt.Cervin wega er mye bedre om du først går i den retningen.De har drevet på med slikt lenge å vet hva de driver med.så da bør du heller se i den retningen om det er mye lyd og masse trøkk du vil ha.

Om concept 10 spiller renere?
    Niks.jeg tror rett og slett den pompøse og overdrevne bassen bare vil overdøve resten av frekvensområdet og samtidig blir dynamikken dårlig.Du kan spille høyt men får ikke bra lyd.Perspektivet kan du glemme da disse ht ikke evner holde munn når de skal og det blir en fin smørje som romler i rommet.

Ser ut som du vet hva du vil ha men bare vil ha backing.Det kan ikke jeg gi deg på det området.

Som du ser er det andre også som helt klart fraråder deg å sette opp slik fordi du får ikke særlig mye igjen per krone i forhold til det du KAN få!det er stor forskjell på mye lyd og god lyd.Ønsker deg det sistenevnte(god lyd) og med det siste kan man også få det førstnevnte(mye lyd) og mer enn nok av det også.Så hvofor ikke ta begge deler istedet for noe man kunne få like enkelt for 20 år siden.Speaker A og Speaker B on + sub(satt litt på spissen men neimen ikke lang unna i forhold til det man frasier seg ved å sette opp slik.)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker jo ikke som trådstarter ikke vil høre på oss uansett, var vell bare for å vise at han skulle hive litt penger ut av vinduet.

vil han bruke pengene sine på concept 10 ( som i mine øyne ikke er verdt halvparten, og man får så utrolig mye bedre til prisen av de) så må han få gjøre den feilen så han selv får finne ut hvordan de er.

hadde jeg skulle brukt 50k på høyttalere og elektronikk hadde dette vært valget mitt:

front
    Stativ | Høyttalere | Soundgarden

center
    Senter | Høyttalere | Soundgarden

bak
    Vegg | Høyttalere | Soundgarden

forsterker
    Harman Kardon AVR 355

sub(er)
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI IKON SUB Subwoofer

ville vurdert effektforsterkere til center og front etterhvert.

men dette er jo bare meg da....

mvh
    stian

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt rivende håret nødt og ha concept 10? Det er en høyttaler som er designet med tanke på og spille med party faktor og mye bass i et stereoanlegg uten suber. skal du absolut ha de ville jeg ikke bryd meg med sub

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere sier er at concept 10 er en dårlig sorround høytaler? Ok. La oss komme med deres forslag om ett anlegg til 50 tusen som du får mye lyd for da^^ Fint oppsett stian foressten.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere sier er at concept 10 er en dårlig sorround høytaler? Ok. La oss komme med deres forslag om ett anlegg til 50 tusen som du får mye lyd for da^^ Fint oppsett stian foressten.
    du skal nokk lete lenge etter noe som er like morsomt på film som jbl ls settet, vurderer selv frontene i stereoen min.

mvh
    stian

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks Jbl Studio L serien eller Klipsch RF-serien og Monitor Audio.Enkelt og greitt og bra

Dette merket er vel selve svaret på god kino-lyd.De har lang erfaring på dette området.Noen liker kanksje ikke utseende med grillene av men med dem på så både ser de ut og låter toppers!27.000,- hos Soundgarden.

Dynamikk av en annen verden!Men er vel litt med klipsch at enten elsker du det eller så liker du det ikke i det hele tatt.Det tror jeg har litt med at de som ikke liker det,har hørt det på helt feil match.Dette er kjempegode surround-ht!Mange komboer så pris varierer en del her om du velger rf-63 i front blir det 10k dyrere enn rf-62.Så der kan man finne ut selv hva man vil ha og trenger.Ca 28.000,- og oppover hos Ton
    Art om man starter fra 60-serien og ikke 50-serien.

Gode all-roundere!Like bra på musikk som på surround. 25.500,- hos Hifi-Huset.

Noen eksempel i alle fall.Dette kan ikke bli feil.Du må bare finne rett forsterker til hvert enkelt oppsett så det ikke blir for skarpt,da alle disse HT-settene jeg nevnte her har høy detaljeringsevne og en krisp topp.

men det er mange flere alternativer på andre merker også.Dette er bare en dråpe i et hav du har å velge iDali,B&W,XTZ osv har også masse bra her.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Klipsch høytalerne hvordan låter de? Klar og dyp eller klar og skarp eller mye bass eller hvordan er dem?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke dette anlegget kjøpes om et år da?
    Det har sikkert kommet en drøss nye recivere og blu-ray spillere innen den tid.
    Jeg hadde forøvrig valgt helt andre komponenter og definitivt startet med å tråle bruktbørsene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på disse:

Rotel RSP-1098

Rotel RMB-1075

Tror du skal lete lenge etter et bedre kjøp enn dette mht pris.Testene så meget bra ut også...Bare et tips

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for hva jeg skal ha. det blir Yamaha forsterker - Klipsch rs 83 og center og bak. Til slutt en svs sub.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo bli bra.Du må skrive litt om inntrykk når den tid kommer da.

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0