Rimelige men gode hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelige men gode hodetelefoner

Nå er jula her og da er det på tide å ønske seg et par hodetelefoner. Jeg kan tenke meg noen jeg både kan bruke mens jeg går og mens jeg sitter på jobb...
    Etter en del titting har jeg kommet frem til disse alternativene:

AKG K 24 P
    Sennheiser PX 200
    AKG K 412 P

Dvs. hodetelefoner til 200-400 kr. Er det noen som har erfaringer med disse eller noen bedre forslag?

(Har jo også siklet etter Grado SR-60, men med mindre jeg drar til USA (eller Danmark) blir de for dyre for meg...)

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SR-60 og de er absolutt veldig bra på lyd.
    Men kan bli litt upraktiske pga størrelse osv.

Generelt vil jeg anbefale type "in-ear" plugger istedenfor hvis man er mye på farten og samtidig ønsker å dempe lyden utenfra.

Beveger du deg opp mot 400 kr for plugger får du faktisk ganske mye for pengene. Det dumme er at man omtrent må kjøpe de "uhørt" - så lønner seg å lese om de på forhånd.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado er vellyd, men ikke best komfort.
    Nå kjøpte jeg et par ekstra øreputer til mine SR-60, og det hjalp litt.

Du kan kjøpe Grado fra USA via Elusive Disc og spare endel kroner. Du må nok regne med å betale mva&tollgebyr, men det er verdt det:

60 daler for et fantatisk headset, ca kr 420 + frakt
    GRADO SR60 PRESTIGE HEADPHONES - elusivedisc

Ekstra øreputer, 10 daler, ca kr 70 + frakt
    GRADO SR60 REPLACEMENT EAR PADS - elusivedisc

Når du får Grado'ene, så legg merke til lukta (ja, lukta) når du åpner esken......det oser av kvalitet

Ørepropper, kjøp Sony MDR-EX71 på e-bay:
    SONY MDR-EX71 SL HEADPHONES/ EARBUDS CD MP3 DVD W/ WNTY - eBay (item 380085581093 end time Dec-05-08 08:47:35 PST)

10 daler, det er jo ikke så veldig dyrt...... god lyd!

-----------------------
    Test her:
    Grado SR 60 @ HeadRoom - Right Between Your Ears

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200-400 = Koss PortaPro

Kjedelig men mye lyd for pengene.

Styr unna SkullCandy.
    Mye design - laber lyd

Sam

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss Porta Pro er faktisk et av de bedre kjøpene du kan gjøre etter min mening (i forhold til pris selvsagt)
    De spiller godt, med en varm og god lyd. Kvaliteten må vel sies å være god, og skulle de bli ødelagt får du nye pga. livstidsgarantien. De er behagelig å ha på, de veier lite, og kan enkelt fraktes med rundt om. Dog lekker de en god del lyd, naboen på toget/bussen hører greit hva du spiller.

Visst du ønsker AKG ta en titt på k414. Har disse selv, og akkurat nå er det de jeg foretrekker best. De er lukkede og demper godt lyd både inn og ut. De er veldig følsomme og spiller godt uansett hvilken spiller du kobler de på. Lyden er god, mellomtonen kommer ikke like klart frem som på Porta pro, men bassen er kraftigere og dypere. Selv hører jeg mye på diverse techno og tech-house og dette låter fabelaktig på disse hodeltlf. Selv Sennheiser hd650 på en meget god rør hodetlf forsterker klarer ikke å matche engasjementet til akg'en. (Og her snakker vi utstyr til 5-6000kr. - Håper dog en god dac vil hjelpe betraktelig)

Grado SR 60 har jeg ikke hørt, men de skal jo være meget gode. Så klarer du å få spart noen kroner kan du ikke gå feil her!

Du har jo også Sennheier PX100 og PX200. 100modellen er åpen, og spiller litt mere rocka enn 200 som er lukket og spiller mere nøytralt. Gode hodetlf med bra rykte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •