Stor forskjell på forskjellig CD-leverandører?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor forskjell på forskjellig CD-leverandører?

Hei, bare en ting jeg lurer på kjapt, finner det sikker med og søke litt her men vet ikke ka eg skal søke på:P

Spørsmålet er, hvor stor forskjell er det på de forskjellige CD-leverandørenes kvalitet? Er det noen som er spesielt bedre en andre leverandører? Da tenker jeg på selskaper som Columbia/SonyBMG, Warner Bros/Warner, RCA/SonyBMG og Mercury UK/Universal osv!

Hva er egentlig SACD?

Newcomer davalex sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Veldig godt spørsmål! Jeg vet ikke helt hvor stor forskjell det er på de forskjellige selskapene, men noe er det helt sikkert! Det er iallefall veldig stor forskjell på de forskjellige produsentene. Hvis man finner en produsent man liker, vil han eller henne mest sansynlig ha gode utgivelser på andre artister og plater.

Jeg vet iallefall om en produsent man bør holde seg langt unna, og det er Robert "Mutt" Lange. Han har produsert innspillingene til blant annet The Corrs, som jeg synes har mye god musikk, men der innspillingen er så flat og trist at all gleden bare forsvinner! De har derimot èn utgivelse fra MTV' Unplugged "periode" som er et par hakk bedre. Men der er det ikke Robert Lange som har produsert platen, men Mitchell Froom.

Du har også de selskapene som jobber hardt for å lage meget gode innspillinger, og som kanskje er mer kjent for dette enn artistene de produserer for musikken for. Et selskap som er verdt å nevne her er Stockfisch Records. Vil du sjekke ut en plate fra Stockfisch som har meget god innspilling bør du kjøpe "Chris Jones - Roadhouse & Automobiles".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •