Clean power

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Clean power

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Clean power

Hei der ute !

Jeg trenger noen gode råd.

Jeg bor i en leilighet fra sent 70 tall der det kun er lagt inn strømkontakter uten jord i stue og oppholdsrom.
    http://avforum.no/forum/images/smili...n_confused.gif
    Er sikker på at jeg kan ha stor nytte av å legge et nettfilter mellom nettet og anlegget men er det jo ingen muligheter å sende transientene til jord.
    Verdsetter gode forslag !!!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke jord har du ingen problemer egentlig....men det er en annen snakk...
    Transienter trenger du ikke bekymre deg om egentlig, utstyret skal tåle det. Det er verre om spenningen din synker vesentlig, eller konstant er en del høyere enn det normale.
    For lyn er der ikke mye du kan gjøre likevel...annet enn lynvern i sikringsskapet.
    Jeg vet ikke hvilket anlegg du har, og hvor kritisk du er, men generelt skal du ganske høyt op i pris før noen "strøm rense greie" skal hjelpe på noe.
    Hører du klar forskjell på lyden om dagen og sent på kvelden? Da har du sikkert masse forurensning på strømmen fra fabrikker og elektriske komponenter i nærheten, og da KAN et filter hjelpe, men du må prøve først....
    Nettfiltret som LCAudio selger f.eks. har overhodet ingen effekt på lyden om din forsterker ikke har over 120.000uf i strømforsyningen, og da snakker vi ganske seriøs strømforsyning altså.
    Monster sine har varierende resultater hos folk, så igjen, prøv før du kjøper.
    ISOL8 er anerkjendte produkter, men igjen, resultater varierer, og jeg tror at desto høyere oppløsning du har i anlegget desto større sjangser for at du hører forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettstøy

Ja der forskjell på lytteroplevelser sent på kvelden og midt i middagstid. For tiden spiler jeg på Xindak produkter :
    XA 6950 - Muse 1.0 - Dac 3 og B&w 805 N. Hvorvidt man er kresen med denne utrustningen er det sikkert mange meninger om , men i mine ører klinger dette slett ikke så værst.
    Monster filterene krever jo jording og det er her mitt " problem " ligger. Jeg leter etter noe som ikke leder elektrisk støy til jord. http://avforum.no/forum/images/smilies/confused.gif

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve PSAudio sin Noise Harvester...sett den i støpslet før uttaket til stereoen, og unngå lamper med dimmere....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •