Trippel demo på Hadeland , oppsummering og bilder - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 128
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi kan starte hos Rune. Vi kjører herfra mellom 11 og 12 så får vi se hvor mye vi roter før vi finner fram...:wink:

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!

Da var demoen overstått for min del, måtte melde pass ca 1630 da siste gjeng dro fra meg pga av kjøteren,så ble ikke noe kebab eller demo hos Ola på meg idag :-)
    Ble holdt demoer for to grupper her og hos Ronny, og må si det var morro å treffe nye, hyggelige folk som jeg bare kjente nicket på fra før av(med ett par unntak som jeg har truffet før).

Takk for idag, og må gjenta sånne ting litt oftere !

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må jeg takke de ansvarlige for demodagen (i går). Det var som alltid hyggelig å møte nye ansikter til "nick'ene" på forumet. Det var 3 forskjellige oppsett, men de hadde ett fellestrekk! Det var GODLYD! :-D Jeg koste meg i alle fall hele dagen, selv om det ikke ble så mye tid på hvert sted denne gangen. Jeg tok noen bilder i full fart (uten stativ eller noe...) så får dere et lite inntrykk av oppsettene :-D

1. stopp: Runelang81
    Pent oppsatt anlegg med et par mindre utbredte høyttalere i Spendor. De er relativt små fysisk, men spiller stort. Hos Rune synes jeg de gav tilstrekkelig trøkk og med litt hjelp av rommet spilte de langt ned i de dype toner. Selv om det er bare 8" bass-elementer så var det ikke savn av noe i bassregisteret. Når det gjelder holografi så kunne jeg tenke meg litt større bredde og dybde, men det var absolutt akseptabelt. De spilte variert musikk like bra og jeg skjønner at Rune er fornøyd med oppsettet slik det står nå.
    -bilde1-jpg

Spendor
    -bilde2-jpg

8" bass
    -bilde3-jpg

Diskant
    -bilde4-jpg

Rotel fulle av POWER!
    -bilde5-jpg

Neste stopp var hos Roeng2
    Her ble vi møtt av et par bakoverlente lekkerbiskener. Audio Physics Scorpio er utrolig lekre med treverk av største mulige WAF :-D Ingen kan vel klage over noen slike i stua??? Selv om de fysisk er bakoverlente er de absolutt ikke det når det kommer til lydbilde og åpenhet. De har en herlig mellomtone og en nydelig oppløsning i toppen. Matchet med Krell og EC var det meget behagelig å bruke en time sammen med denne kombo'n. Den eneste som ikke spilte på lag hele tiden var CD-spilleren som var begynt å bli litt kresen på CD-platene... måtte ikke skip'e for fort heller...:shock: da var det: rykk tilbake til start...

Nydelig håndverk
    -bilde6-jpg

-bilde7-jpg

En litt småkranglete CD-spiller, men den leverer så det holder (når den vil...)...
    -bilde8-jpg

Godt matchet med Krell
    -bilde9-jpg

Lekkert! :-D
    -bilde10-jpg

Siste stopp ble hos Gwandarion
    Siden sist jeg var der hadde det kommet inn et par nye komponenter. Elektrostater stod der fortsatt, men i et par nyere modeller enn sist. En meget vellykket oppgradering! Det må man også kunne si om kraftverket som stod og strålte ut muskler øverst i racket. Plinius er bare fantastisk macho! Det er leketøy for store gutter :twisted: Ola har et oppsett som kan beskrives på mange måter, men et ord som kommer inn i mitt hode er: transparent. Det er klokkeklart og definert og sweetspot er et fint sted å være! :-D Velvære er det!

(nesten) hele gjengen...
    -bilde11-jpg

Muskelbunten!
    -bilde12-jpg

Er ikke dette tøft så vet ikke jeg! 8)
    -bilde13-jpg

Takk igjen til alle involverte! :-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Den eneste som ikke spilte på lag hele tiden var CD-spilleren som var begynt å bli litt kresen på CD-platene... måtte ikke skip'e for fort heller...:shock: da var det: rykk tilbake til start...
    Kan si det sånn at til mandag skal jeg ringe og undersøke om ECS Holding kan ta service på den eller om jeg må sende den til Electrocompaniet.

Jeg har ikke sett på det som et så stort problem da kun 3 plater før demo hadde vært problematiske:-D Men viste seg fort i løpet av demoen at den er virkelig klar for en service, da det var flere plater den ikke ville lese av:evil:

Ellers så vil jeg takke alle som tok turen innom får og lytte til mitt anlegg og hyggelig selskap med folk med felles interesse.

mvh
    Ronny

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en kompis med akkurat samme problemet med sin EMC-1UP. Han sendte den inn til oppgradering av drivverk for et halvårs tid siden og fikk den igjen god som gull, samtidig som den nå spiller alt man putter inn. Oppgraderingen ble gjort av nåværende Electrocompaniet.

Det er det gamle drivverket som er litt ruskete på en del CD-er.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Homecinema, må ha enda bedre tid neste gang. Tiden går veldig fort når man sitter å lytter. Morro med bilder by the way, må si høytalerene til Roeng er de lekreste utseende messig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Enig med Homecinema, må ha enda bedre tid neste gang. Tiden går veldig fort når man sitter å lytter. Morro med bilder by the way, må si høytalerene til Roeng er de lekreste utseende messig.
    Takk for det Rune:-D

Enig med deg i at tiden ble litt dårlig, neste gang skal jeg prøve og få ordnet så jeg kan ha demo hele dagen slik at det blir mer tid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hadde en kompis med akkurat samme problemet med sin EMC-1UP. Han sendte den inn til oppgradering av drivverk for et halvårs tid siden og fikk den igjen god som gull, samtidig som den nå spiller alt man putter inn. Oppgraderingen ble gjort av nåværende Electrocompaniet.

Det er det gamle drivverket som er litt ruskete på en del CD-er.
    Tak da er det ikke bare min som er kranglete, vet du noe om hvor mye dette kostet og byttet de til drivverk som ikke er flytende?

Post gjerne svar her http://avforum.no/forum/hvilket-utst...2s-stereo.html så holder vi denne tråden til temaet.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Tak da er det ikke bare min som er kranglete, vet du noe om hvor mye dette kostet og byttet de til drivverk som ikke er flytende?

Post gjerne svar her http://avforum.no/forum/hvilket-utst...2s-stereo.html så holder vi denne tråden til temaet.
    Tror drivverket er noenlunde likt, bare basert på en nyere og forbedret utgave som ikke har disse problemene. Det er forøvrig et helt vanlig problem på alle modeller med det eldre drivverket. Pris husker jeg ikke helt, men det ble noen tusenlapper. Det er bare å ringe EC så kan de gi deg svar på det meste der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tror drivverket er noenlunde likt, bare basert på en nyere og forbedret utgave som ikke har disse problemene. Det er forøvrig et helt vanlig problem på alle modeller med det eldre drivverket. Pris husker jeg ikke helt, men det ble noen tusenlapper. Det er bare å ringe EC så kan de gi deg svar på det meste der.
    Takk for svar, jeg får ta en tlf til EC i morgen.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, alle sammen!

Da må jeg også få takke for en skikkelig fin dag med mye godlyd og hyggelige AV-folk

En spesiell takk til Ronny og Rune for gjestfriheten og demoene

I og med at roeng2 bor nærmest megynte jeg der sammen med Eriblist og Flateng. Fant ganske fort fram til de gule rekkehusene, men etter å ha ringt på riktig nummer et par ganger, ble jeg litt overrasket over at edt ikke var noen hjemme? Ringte Ronny og fant ut for det første så var han rett nedi gata for å plukke opp noen folk og jeg var på feil rekkehus-rekke

Ting ordnet seg til slutt og vi entret den nye leiligheten. Fikk såvidt hilst på madamen og den lille guttungen før det bar inn i stua til herlighetene. Må si meg enig med Rune at høyttalerne til Ronny er meget tiltalende. Nydelig finish, og en slank, flott fremtoning.
    Prøvde litt forskjellige testspor til å begynne med for å bli litt kjent med de, før Eriblist og Flateng dukket opp. Var fort gjort å konstatere at her var det bra med detaljer og et skikkelig godt bass-fundament. Ronny flyttet inn for 3 uker siden, men har allerede fått anlegget opp å stå rimelig greit, ja.
    Det første jeg la merke til var at det var et veldig stort lydbilde rundt høyttalerne, med deilig klang og en meget behagelig fremføring. Ikke noe som stakk seg ut spesielt, bortsett fra muligens noen frekvenser i bassen.
    Savnet etterhvert litt fokus på pinpointing, og fikk lov å vinkle de litt lenger ut, slik at de passet mer til meg. Høyttalerne trenger egentlig litt mer rom for å utfolde seg helt, slik at det blir litt kompromiss mellom størrelsen på musikken og pinpointing, men, bevares, et meget bra oppsett for all slags musikk og jeg må si at jeg er imponert over hva Ronny har fått til i en liten stue, både estetisk og lydmessig

Etter et par timer hos Ronny, bar det videre innover de mørke skoger til Gran og Runelang81. En grei veibeskrivelse gjorde at jeg kjørte rett på, og etter et par gode sladder opp bakkene til hotellet, var jeg inne på tunet til et meget koselig rødt hus på toppen.
    Ble møtt av den samme Hadelandske gjestfriheten her. En god kopp kaffe og rett ned i godstolen i sweetspot
    Rune gikk ganske rett på sak og satt på litt egen musikk, slik at vi fikk en følelse av anlegget. Spendor med Hegel pre, Rotel ICE og Marantz CD-spiller skulle fort vise seg å være en meget god match til mine preferanser.
    Spendorene er ikke store, men har allikevel et meget godt fundament i bassen ned til ca. 37-40hz. Men for et lydbilde! Jeg liker veldig godt pinpointing og detaljer og her kom det fram til de grader. Jeg koste meg mer og mer under byttingene med de andre i sweetspot og matet på med flere og flere cd-er med gode holografi-innspillinger. Ville egentlig ikke reise avgårde, men med besøk av barnebarn hjemme så hadde jeg ikke så mye valg

Vi rakk da en burger på Gran før de andre reiste oppover til Gwandarion og jeg satt snuten hjemover.

Tusen takk til alle for nok en meget hyggelig AV-opplevelse....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig kommentar Morten.

Ser behovet for test cd`r etter at du var har og justerte litt på vinkling av høyttalere. Må nok bare få skaffet meg slike for målerutstyr kan jeg låne med meg fra jobb da vi har utstyr fra Norsonic. Har en måler som kan måle til 6hz mulig lavere men husker ikke.
    Skal se om jeg kan finne de frekvensene i bass som får litt ekstra energi av rommet og se om det er mulighet for og gjøre noe med de.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Morten!
    Hadde som jeg sa til deg på lørdag ikke trodd lyden min var noe for deg, men da har vi ikke så forskjellig smak som jeg trodde da.

Mvh Rune

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil takke alle tre demo holderne for en meget bra, og ikke minst hyggelig demo. Det var meget gøy å høre på alle tre oppsettene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en vellykket demo dette Håper jeg får mulighet ved en senere anledning.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Det høres ut som en vellykket demo dette Håper jeg får mulighet ved en senere anledning.
    Absolutt mulig å gjenta dette, ikke noe stress, bare morro!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut Hvilken musikk ble spilt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spilte alt fra Dimmu, Opeth o.l til Kari B, Katie M og Morten Harket. Begge grupper hadde medbragt musikk, jeg spilte bare litt variert av det jeg hører på først, så kjørte de showet selv resten. Drakk kaffe jeg :-)

Både Håvard og Morten som var på hver sin gruppe hadde med mye test/demo cder, og det funker jo ofte bra! Har ikke noe av det selv, så er jo litt morro å høre nye ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Jeg spilte alt fra Dimmu, Opeth o.l til Kari B, Katie M og Morten Harket. Begge grupper hadde medbragt musikk, jeg spilte bare litt variert av det jeg hører på først, så kjørte de showet selv resten. Drakk kaffe jeg :-)

Både Håvard og Morten som var på hver sin gruppe hadde med mye test/demo cder, og det funker jo ofte bra! Har ikke noe av det selv, så er jo litt morro å høre nye ting.
    Det kan jeg tenke meg var moro. Opeth krever en del av oppsettet, likeså Dimmu. Hvordan låt det? Og har du noen forslag til god musikk som du fikk høre under demo'en?
    Jeg for min del har begynt å høre litt på Rush i det siste, har blitt innkjøp av 3 plater derfra. I tillegg er jo Ayreon et must. Og Opeth's My Arms, Your Hearse fant jeg ut at manglet, så da ble den kjøpt inn.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rolig metal sangen, som f.eks Damnation albumet fra Opeth, spiller det meget bra på(synes jeg). Det mere "bråkete" og kjappe materialet(Deliverance f.eks), sliter det litt mere med.Ikke helt ute å kjører,men da hører man at det bare er en to veis konstruksjon, blir litt mye å gjøre på en måte.

Husker så dårlig jeg, men var jo mange hjemmelagde demoskiver ute å gikk, men hvilke sanger? Tjaaa....
    Eneste jeg husker var at jeg skal kjøpe Morten Harket's album "Vogts Villa", en sang som ble spilt derfra som var knallbra !
    Selv om han er en femikladd.... :-)

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •