Kenwood KRFV6300DS + Proson Libra 1004 = ikke nok kraft?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kenwood KRFV6300DS + Proson Libra 1004 = ikke nok kraft?

Hei hei alle sammen.

Dette er min førse post og jeg er ganske grønn når det kommer til Hi-Fi. Hva som passer sammen med hva og hvorfor er jeg utrolig usikker på, derfor kommer jeg med følgende spørsmål:

Jeg fikk forleden en receiver i bonus fra jobben, en Kenwood KRFV6300DS, dette passet meg ypperlig, fordi min gamle Sony Receiver hadde akkurat tatt kvelden.

Problemet er bare at jeg mistenker Kenwooden å ha for lite muskler til å drive mine Proson Libra 1004, for det finnes nesten ikke bass i det hele tatt når jeg spiller lyd/musikk. Sony'n fungerte 10 ganger bedre....

Har jeg gjort noe feil, eller er det bare at Kenwooden har for lite muskler til å drive Proson Libra 1004 ht?

Link til forsterker: Kenwood Surround Receiver Sølv 5.1 - Gøte Lundblad AS

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ha muskler nok den, har du husket å stille høyttalerene til "large"?

med for lite kraft vil du fort merke det når du spiller høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha stilt inn på large nei, skal ta sjekke ut dette når jeg kommer hjem.

Takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den trekker jo bare 255watt fra strømnettet så spesielt sterk er den jo ikke.
    Tror nok høyttalerne dine vil har litt mer guffe faktisk.

Hvis du deler opp 255w delt på 5 kanaler blir det 51 w pr kanal minus det som ikke går ut som effekt.
    Se hva som står bakpå sonyen din i nærheten av strømledningen.Kan hende den trekker mere strøm enn kenwooden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg pusla litt med noen settings, og har nå fått det til.

Forskjellen var som natt og dag, hadde rett og slett oversett at receiver'n sto til surround oppsett + noe annet småtteri som jeg bytta på nå.

Greit nok, Kenwooden er ikke den kraftigste, men sånn som det er nå fungerer det hele kjempe bra.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Den trekker jo bare 255watt fra strømnettet så spesielt sterk er den jo ikke.
    Tror nok høyttalerne dine vil har litt mer guffe faktisk.

Hvis du deler opp 255w delt på 5 kanaler blir det 51 w pr kanal minus det som ikke går ut som effekt.
    Se hva som står bakpå sonyen din i nærheten av strømledningen.Kan hende den trekker mere strøm enn kenwooden.
    Jeg så det, men på vanlige lynivåer har ikke effekten altfor mye å si på bassgjengivelsen. Hadde det vært for lite kraft hadde ikke bassen forsvunnet men vrenget.

Ellers er det jo mye tull med effekt målinger.
    Pioneer er ikke noe bedre på sin "1400W" LX90, den trekker 550W i bruk, hvordan dette kan gi 10x140W skjønner ikke jeg: Men at den kan gi 140W i korte pulser som jo er det vanlig lyd er, det kan jeg skjønne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener joey men 500w er jo dobbelt så mye som på kenwooden alikevel så det blir jo uansett mer krefter med en forsterker som drar mer strøm.
    Har selv en yamaha som er på 7x130w og bak står det 550w.men sammenlignet med den forrige yamahen jeg hadde, (5x100w og 220w fra nettet) kan det ikke sammenlignes i det hele tatt,V1800 er som 10 kraftverk i forhold til den gamle som kunne beskrives som en sykkeldynamo...

Men Snomn, bra du fikk det til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •