Doble coax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Doble coax?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doble coax?

Har bare en coax i min forsterker, ønsker å koble til HD PVR fra Get og mediasenter med coax. kan jeg doble inngangen i forsterkeren og få digitallyd fra begge kilder?

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kun digital lyd fra SPDIF og HDMI fra Get HD PVR. De er kun analoge signaler ut fra coax der.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du en ekstra optisk inngang se denne : http://avforum.no/forum/generelt-aud...sk-switch.html
    Trenger du flere analoge innganger kan du kjøpe en liten boks, BT 931, den har fire : Series 900 A/V bokser

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklarte meg vel feil i mangel av tekniske ord
    Jeg skal koble en PC til forsterker. Lyd går via HDMi til TV, men vil ha lyd via surroundforsterker. PCen har SPDIF ut via headset-utgang. På forsterker har jeg en coax og en del optiske inn.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Forklarte meg vel feil i mangel av tekniske ord
    Jeg skal koble en PC til forsterker. Lyd går via HDMi til TV, men vil ha lyd via surroundforsterker. PCen har SPDIF ut via headset-utgang. På forsterker har jeg en coax og en del optiske inn.
    Da bruker du optisk SPDIF mellom PC og forsterker.
    Feks. med en slik kabel: AVshop.no / MONSTER AI LSS KIT, 2 meter optisk med minijack adapter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fikk det ikke til med sånn kabel. Tror det er riktig kabel, men noen innstillinger etc. Fant ut at jeg har optisk ut på TV (Samsung 40" LCD). Kjører lyd og bilde inn til TV med HDMi og optisk ut fra TV til forsterker. Men får ikke surround. Noen ide om hvorfor?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fikk det ikke til med sånn kabel. Tror det er riktig kabel, men noen innstillinger etc. Fant ut at jeg har optisk ut på TV (Samsung 40" LCD). Kjører lyd og bilde inn til TV med HDMi og optisk ut fra TV til forsterker. Men får ikke surround. Noen ide om hvorfor?
    Du får nok kun 2-kanals lyd ut fra den utgangen.

Klippet fra brukermanual:
    "DIGITAL AUDIOOUT (OPTICAL)
    Koble til en digital lydkomponent.
    Når HDMI IN-kontaktene er tilkoblet, går det kun ut 2-kanalslyd fra kontakten DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) på TV-en. Hvis du vil høre 5.1-kanalslyd, må du koble den optiske kontakten på DVD-spilleren eller Kabel-/Satellittboksen direkte til en forsterker eller hjemmekino og ikke til TV-en."

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Da forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke får lyd ut ifra headset utgangen på HP pavilion dv-5 maskinen. Den skal være SPDIF og sende flerkanalslyd. Men får ikke noe signal med en TOS kabel (med jack konverter i ene enden). Ser ikke noe lys i kabelen.

Har satt utgangen til standard lydutgang, noen ide til hvordan jeg kan teste dette mer? Prøver å google, men finner ikke noe.

Hadd det virket å koble HDMi rett i en forsterker med HDMi inngang?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville være lettere hvis du fortalte hvilken forsterker du har også.
    Jeg er ikke så bevandret i dette, men kan du koble hdmi fra digital dekoder til tv´en, og da en digital kabel fra digital ut på hd dekoderen til forsterkeren?
    Hvis hd dekoderen sender lyd ut fra begge er det jo bra.
    Da får du surroundlyd til anlegget fra den kanal du ser på, og bildet skulle være fint med hdmi.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Da forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke får lyd ut ifra headset utgangen på HP pavilion dv-5 maskinen. Den skal være SPDIF og sende flerkanalslyd. Men får ikke noe signal med en TOS kabel (med jack konverter i ene enden). Ser ikke noe lys i kabelen.

Har satt utgangen til standard lydutgang, noen ide til hvordan jeg kan teste dette mer? Prøver å google, men finner ikke noe.

Hadd det virket å koble HDMi rett i en forsterker med HDMi inngang?
    Headphone utgangen på HP'en din må konfigureres til SPDIF istedet for standard analog lyd. Dette velger du i lyddriveren på PC'en. Når den er aktivert skal du kunne se lys i kabelen.
    Er usikker på om HDMI utgangen på den maskinen gir flerkanals lyd ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer VSX-D811 Reciever.
    Bærbar PC er en HP DV5000 serie.

Ringte HP, de mente det var analog port foran, og ikke digital. Synes det er rart, etter å ha googlet litt og sett flere topics om SPDIF fra frontport på masknen og at det i kontrollpanel for lyd står at det er "SPDIF (fra frontpanel for hodetelefonstasjon)". Noen ide om hvordan jeg kan aktivere den i så fall? Jeg har bare funnet ut i Vista kontrollpanel hvordan jeg setter porten som standard.

Ellers kan vel kanskje løsning med eksternt lydkort med optisk være en mulighet, men hadde vært veldig(!) greit å få brukt det interne hvis mulig.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er andre også som har problemer med dette på disse HPene.
    Hvis du går inn på kontrollpanel, finner du noe som heter Realtek der? Og isåfall finnes det instillinger for digitallyd der?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •