Koble DM683 til H200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble DM683 til H200

Jeg har B&W DM683 og Hegel H200.

Jeg er litt grønn på dette område så jeg får bare spørre.
    Det jeg lurer på er følgene: på hegeln er det 2 stk + og - utgang til hver side.jeg bruker kun 1 stk + og - på hver side nå. Men skal jeg bruke begge? Det er også 2 stk + og - på 683`n. Men bruker kun 1 stk der også. Hva skal jeg bruke?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk et par til hver side, forutsatt at det er en "bro" mellom de to settene på høyttalerne dine. Mellom pluss og pluss, og mellom minus og minus.

Om du senere vil til med flere kabler for å biwire så skal du forandre litt på dette, men ikke tenk på det nå, bare nyt musikken.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jakv skriver så bruk bare ene utgangen på forsterkeren.

Dette med at det er 2 + og - terminaler på forsterkeren har vell med om du vill drive flere enn 1 høgtaler par.

Ang 683 så skal det vere noen mettall skinner (jumpere) mellom de to - polene og de to + polene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av impgt
    Jeg har B&W DM683 og Hegel H200.

Jeg er litt grønn på dette område så jeg får bare spørre.
    Det jeg lurer på er følgene: på hegeln er det 2 stk + og - utgang til hver side.jeg bruker kun 1 stk + og - på hver side nå. Men skal jeg bruke begge? Det er også 2 stk + og - på 683`n. Men bruker kun 1 stk der også. Hva skal jeg bruke?
    Du kan bruke begge settene med høyttalerterminaler bak på Hegel'en. Du må da ha to sett med singelwire kabler.Et sett som du bruker til å koble til inngangen til diskant-elementene (HF) på høyttalerne, og ett sett som du bruker til å koble til bass-elementene (LF).

Du vil da kjøre med det som kalles for ekte bi-wiring, i motsetning til uekte som innebærer å bruke én bi-wirings kabel.

Det du kan gjøre er å begynne med ett sett kabler (som er det jeg antar du har nå), koble disse til høyttalerne og bruke den medfølgende skinnen som følger med høyttalerne. Og senere f.eks. prøve å låne et identisk sett med kabler som du kobler opp (husk å fjerne skinnen) slik at det blir ekte bi-wiring, og se om du hører noen forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •