25 000,- Lyd OG bilde - Så mye som mulig for pengene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

25 000,- Lyd OG bilde - Så mye som mulig for pengene.

Projektor er allerede bestemt; BenQ W5000 med Dreamscreen rammelerret og oppheng, altså rundt 18 laken med kabel. Problemet nå er å prøve å holde budsjettet rundt 25, selvom jeg stiller ganske store krav til lyd+reciever da dette skal kunne streame 1080P fra PS3 og HELST, videreføre signaler via kun EN HDMI fra rack til projektor da det også skal stå en X360 i racket, til små 7 laken.

Jeg får dette virkelig ikke til, det jeg da må være ute etter er en liten pakke som helst ikke må overstige 7 laken, altså bare lyd og A/V stream (receiverdel+forsterker). Men skjønner kanskje at jeg er nødt til å strekke meg til 10? Driver og innreder en kjellerstue, og så langt virker det umulig å få til alt jeg krever i en liten komplett hjemmekinopakke, selvom denne ser ut til å levere det meste jeg krever, UTENOM HDMI inngang som gjør det hele vanskeligere.

Er virkelig eneste løsning å gå for løskomponenter med slike krav? Altså kjøpe alt separat; receiver, høyttalere og subwoofer? Gå for en XTZW99 10" + passenede reciever og noe som Dynavoice M-65 eventuelt F6?

Jeg skjønner at det høres logisk ut og kutte ned på bildedelen, men da denne BenQ prosjektoren har fått så vanvittig mye bra kritikk, ser det ut til å være noe som blir å holde ihvertfall rundt 10 år før utskifte blir relevant.

Dette + Receiver?

Eventuelt dette + XTZ W9910" + Receiver?

Håper på svar, har store krav selvom det ikke er til meg personlig. - Takk!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert å kjøpe brukt evt. demo?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som passer her, det er jo billigere å handle alt komplett i pakke ser jeg?
    Jeg er igen surrerundtmann så jeg vet ikke strort om produktene, men prisene passer jo med budsjettet?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt/demo overhodet ikke aktuelt, satt budsjett som kan strekke seg litt, her gjelder det å få noe som gir MYE for pengene! Keep it coming

Noen som har erfaringer med dette oppsettet? Ser da VELDIG bra ut? Sprenger budsjettet men hvis feedbacken er god er dette noe å vurdere.

HDMI inn/ut 2/1, perfekt. Noen som vet om denne kan konvertere kompositt (RødGrønnBlå) til HDMI utgangen? Er frakten virkelig 1290,-? Det er jo fantastisk??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være bare rent film/spill oppsett eller er det krav til musikk også ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe krav til musikk, film/spill!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er effektive høytalere til prisen som ergner seg best til film og spill.

PGA høy følsomhet (sensitivity) så kan selv en mindre forsterker skape høy lyd med de.

Men anbefaler da valget av forsterker og bli Yamaha, Marantz eller Onkyo

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne pakken være aktuell da?Den er jo satt ned en god del så her må man vel si du får mye for pengene.Så kjøper du denne i tillegg.Den prisen er i allefall god....men...

....Ville jo heller anbefalt et fullblods XTZ-oppsett som Denne!! da disse leverer veldig mye for det du betaler.Etter min mening ser dette absolutt helt rått ut!Det blir jo litt dyrere siden du må kjøpe Reciever utenom.Kanskje Denne som jeg ser de selger til 1000,- det som Mono selger den for.Dette blir jo 19000,- alene,men det vil også merkes på lydenDette oppsettet har jo også en del høyere WAF(Woman acceptance factor) enn proson vil jeg påstå,om det skulle være nødvendig

Tror det er verdt å ta i litt når du først skal ha noe slikt og som forhåpentligvis vil gi den det måtte gjelde mye glede og moro i en god stund framover.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •