litt Skuffa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: litt Skuffa

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

litt Skuffa

Hjelp. Har kjøpt meg en Marantz PM S 1 og en Marantz SA s 1 som er koblet opp mot B&W sine DM 604 S3. Har prøvd med litt forskjellig musikk, men syns det ikke er noe bra lyd.

Førsteinntrykket er at Høytalerne blir for store. Må liksom gasse opp veldig. Høytalerene er Bi Wired, kanskje jeg skal prøve uten?
    Er det noen som kan komme med noen andre forslag til høytalere?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er det som mangler i lyden? Generelt ullen lyd, eller spesifikke mangler, som lite bass? No er det utruleg kva du kan oppnå med litt eksperimentering med HT-plassering osv, veit ikkje kor mykje du har prøvd på den fronten, men trur dessverre du har vore litt uheldig med matchinga her, Marantz+B&W er etter mi erfaring ein litt kjedeleg kombo. Begge har ein litt tilbakelent lydsignatur, saman vert det litt for "pen i tøyet". Fint til jazz og pianokonsert, men lite anna med mindre du guffer volumet noko verre.

Synst B&W treng ein forsterkar med litt friskus-lyd for å fungere som allrounder. Ville sett på Harman/Kardon(870 var ein bra match med DM602-arane eg hadde før). Eventuelt Music Angel KT88, men veit ikkje om denne er sterk nok for større B&W.

Tar forbehold om at eg ikkje har erfaring med desse spesifikke modellane.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Kva er det som mangler i lyden? Generelt ullen lyd, eller spesifikke mangler, som lite bass? No er det utruleg kva du kan oppnå med litt eksperimentering med HT-plassering osv, veit ikkje kor mykje du har prøvd på den fronten, men trur dessverre du har vore litt uheldig med matchinga her, Marantz+B&W er etter mi erfaring ein litt kjedeleg kombo. Begge har ein litt tilbakelent lydsignatur, saman vert det litt for "pen i tøyet". Fint til jazz og pianokonsert, men lite anna med mindre du guffer volumet noko verre.

Synst B&W treng ein forsterkar med litt friskus-lyd for å fungere som allrounder. Ville sett på Harman/Kardon(870 var ein bra match med DM602-arane eg hadde før). Eventuelt Music Angel KT88, men veit ikkje om denne er sterk nok for større B&W.

Tar forbehold om at eg ikkje har erfaring med desse spesifikke modellane.
    Det er ikke manko på bass ihvertfall, heller tvert om. bassen syns jeg rumler en del, og diskant og mellomtonen blir litt slukt opp av bassen.
    Savner litt punch.
    Nå er det sånn at jeg nettopp har kjøpt Marantz tinga, så det blir uaktuelt å prøve noen andre forsterkere, men høytalere JA..

Forslag?
    Forslag?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det PM 15 s1 du tenker på?

Tror ikke B&W er en god match til denne...

Men har hørt den i godt samspill med Triangle

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er det PM 15 s1 du tenker på?

Tror ikke B&W er en god match til denne...

Men har hørt den i godt samspill med Triangle
    Ja PM 15 S1 er nyinnkjøpt så den skal beholdes.
    Det stemmer også, syns jeg at B&W ikke spiller noe særlig godt isammen med PM`n

Triangle har jeg aldri hørt om, hvem forhandler disse?
    Andre?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Det er ikke manko på bass ihvertfall, heller tvert om. bassen syns jeg rumler en del, og diskant og mellomtonen blir litt slukt opp av bassen.
    Savner litt punch.
    Nå er det sånn at jeg nettopp har kjøpt Marantz tinga, så det blir uaktuelt å prøve noen andre forsterkere, men høytalere JA..

Forslag?
    Forslag?
    Rumlete/dårleg definert bass kan tyde på at Marantzen er litt for svak for 604. B&W er effekttørste.
    Dersom høgtalarbytte er aktuelt vil eg anbefale Klipsch. Har ikkje prøvd Marantz/Klipsch saman, men begges lydsignatur tilseier at matchen burde vere bra. Såvidt eg hugser anbefaler og bruker Klipsch sjølv Marantz i produktutviklinga.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så synes jeg at B&W er laidback og trives godt med engelske forsterkere som har noe mere mellomtonepresens.

Vet at Norsk HiFi Center fører de...
    Ukjent for mange, men usedvanlig bra høyttalermerke som til-og-med har fått med seg noen utmerkelser i USA for sine CELIUS... Men hvis budsjettet er litt trangt kan det være verdt å sjekke ANTAL og ALTEA!

EDIT: Lugburz har også ett poeng, men modererer meg siden jeg ikke har hørt dem sammen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Personlig så synes jeg at B&W er laidback og trives godt med engelske forsterkere som har noe mere mellomtonepresens.

Vet at Norsk HiFi Center fører de...
    Ukjent for mange, men usedvanlig bra høyttalermerke som til-og-med har fått med seg noen utmerkelser i USA for sine CELIUS... Men hvis budsjettet er litt trangt kan det være verdt å sjekke ANTAL og ALTEA!

EDIT: Lugburz har også ett poeng, men modererer meg siden jeg ikke har hørt dem sammen.
    Takk for svar og lenke. Jeg får ta meg en runde på Mandag å sjekke opp litt.
    Tenkte å besøke Neby og Eltek siden begge disse fører marantz.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin den Marantz´en, både på lyd og design. Men den er nok ikke sterk nok til å holde de tungdrevne 604 med jerngrep. Å få til det koster nok mer enn å bytte høyttalere. Dessuten er potensialet større i elektronikken så jeg ville si høyttalerene er flaskehalsen uansett om Marantz hadde mer power.. Sjekket du ikke dette før du kjøpte?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Veldig fin den Marantz´en, både på lyd og design. Men den er nok ikke sterk nok til å holde de tungdrevne 604 med jerngrep. Å få til det koster nok mer enn å bytte høyttalere. Dessuten er potensialet større i elektronikken så jeg ville si høyttalerene er flaskehalsen uansett om Marantz hadde mer power.. Sjekket du ikke dette før du kjøpte?
    Ja 604 er nok litt tungdrevne. Men derfor så tenkte jeg å bytte dem ut med noen som ikke er det. Hva mener du med å få til det koster nok mer enn å bytte høytalerne? Sjekket ikke så mye da jeg bråkjøpte litt p.g.a et godt tilbud, men var allikevel forbredt på at 604 må selges..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NHFC er avviklet, men formidler høyttalerene igjennom Maxwell så vidt jeg vet. Du kan vel fremdeles ta kontakt med Halvar Rostad vedrørende noe av deres gamle portefølje, så vidt jeg vet.

Sist jeg prøvde Triangle Antal var den litt frempå i toppen (testet med Quad four-forty), noe som ikke nødvendigvis kler PM15.

PM15 er ikke så glad i lavimpedante høyttalere. Høyttalerene dine har i tillegg en del vanskelige fasedreininger og trenger forsterkere med godt dimensjonerte strømforsyninger. Ikke at PM15 er dårlig, for all del det er en meget god forsterker, men det er andre høyttalere den takler bedre enn de du har.

Jeg ville sett meg om etter noe annet enn klipsch, da jeg ikke finner noen høyttalere i denne prisklassen som er gode musikkformidlere uten å ha vesentlige (overskyggende) mangler. De er svært dynamiske og potente, men har ikke holografien eller grunnklangen på et nivå jeg kan slå meg til ro med. Dette er selvfølgelig svært avhengig av preferanser, så de kan sikkert passe svært godt til dine behov.

Jeg vil anbefale deg å ta en lytt til Dynaudio Focus 140 med den forsterkeren, det er en kombinasjon jeg har tro på at kan være svært god.

Lykke til i jakten!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604S3 har en snodig impedansekurve. Raser helt ned i 2,6ohm. Marantz`n er nok litt for svak til disse HT.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    NHFC er avviklet, men formidler høyttalerene igjennom Maxwell så vidt jeg vet. Du kan vel fremdeles ta kontakt med Halvar Rostad vedrørende noe av deres gamle portefølje, så vidt jeg vet.

Sist jeg prøvde Triangle Antal var den litt frempå i toppen (testet med Quad four-forty), noe som ikke nødvendigvis kler PM15.

PM15 er ikke så glad i lavimpedante høyttalere. Høyttalerene dine har i tillegg en del vanskelige fasedreininger og trenger forsterkere med godt dimensjonerte strømforsyninger. Ikke at PM15 er dårlig, for all del det er en meget god forsterker, men det er andre høyttalere den takler bedre enn de du har.

Jeg ville sett meg om etter noe annet enn klipsch, da jeg ikke finner noen høyttalere i denne prisklassen som er gode musikkformidlere uten å ha vesentlige (overskyggende) mangler. De er svært dynamiske og potente, men har ikke holografien eller grunnklangen på et nivå jeg kan slå meg til ro med. Dette er selvfølgelig svært avhengig av preferanser, så de kan sikkert passe svært godt til dine behov.

Jeg vil anbefale deg å ta en lytt til Dynaudio Focus 140 med den forsterkeren, det er en kombinasjon jeg har tro på at kan være svært god.

Lykke til i jakten!
    Takk. Blir nok til å annonsere et par med 604 s3 i mårra på AV torget..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •