Hjemmekino til maks 10,000 kroner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til maks 10,000 kroner.

Først av alt vil jeg si at jeg er ingen HiFi fantast, så jeg har generelt lite peiling på dette emnet, men jeg skulle svært gjerne ha hatt hjelp til følgende...

Jeg er på jakt etter et hjemmekinoanlegg med små diskrè høytalere, med bra lyd. Minimum 5.1

Jeg vurderer Harman/Kardon HS300

eller dette.

Pioneer LX03

Har også sett på høytalere fra Canton, men finner ikke så mye info om dette på norske nettsteder.

Det som er bakdelen med de komplette anlegga, er at det er dvd spillere med. Trenger strengt tatt ikke dette da jeg bruker PS3 til å spille dette. Så om noen kan anbefale høytalere og receiver separat til 5.1 anlegg, så setter jeg pris på dette også.

Ellers, har noen erfaringer med nevnte løsninger?

På forhånd takk for innspill.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok ble en utfordring å få en hel surround pakke og reciver tilunder 10 laken er jeg redd, men det er jo ikke umulig.
    Litt gode design systemer derimot har en tendens til å ligge en del høyere.

Tror nok du slår det meste av kompakt systemer med en pakke som denne: Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 hvit high glossy
    Den kommer jo i glossy sort, hvit og i lys tre.
    Ikke noen ruvende høytaler men ikke som de du hadde nevnt da.

Tannoy har noe bra Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Men det er såklart de til 20.000 som er med virkelig god kvalitet.

Har vert borti mange som finner alt de trenger i et Komplett.no - Sony DAV-DZ860W hjemmekino 5.1, HDMI, trådløse bakhøyttalere
    Som vel skal være noe av det bedre blant denne typen systemer.
    Så film og hørte på musikk på et slikt i helgen, og det var et enormt løft i forrhold til tv lyd og gjorde surround jobben på en hederlig måte etter at det var stilt inn riktig.
    Kan bruke komplett som utgangspunkt, da de har en hel rekke surround systemer på siden sin, men tror ikke det er så mange som gir noe serlig mer enn sony systemet jeg linker til over.

Hadde det vert meg hadde jeg ikke vert i tvil hvis jeg hadde ti tusen å bruke op dette, Dynavoice surrround pakken, god reciver fra Onkyo (606)eller yamaha (663) får du for 4500,- - 5000,- om du leter litt.
    Og kombinert det med XTZ 99 W10.16 i Sort Matt

så har du en pakke til 10900,- som vil gi deg vannvittig mye morro.
    Og jeg kan skrive under på at det låter bedre enn kompakt system fra Sony og HK

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Heisann...

Nei hjemmekino til under 10 000,- er vanskelig. Men en mulighet er Samsung HT-BD2.. Da får du 7.1 samt blu-ray.

Det vant EISA pris for beste produkt, som jo er gode greier.

Er og spesielt anbefalt av "lyd og bilde".. selv om ikke "lyd og bilde" testene alltid er helt å stole på spør du meg. :-?

Her er link : Samsung HT-BD2 - Hjemmekinosystem - Netshop.no - pc data foto minne digital

8995,- må da være en fin pris...

Selv ville jeg kjøpt meg en hjemmekino reciever og diverse høyttalere...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkkommen til forumet :-D

Litt stramt budsjett er ingen hindring for gode filmopplevelser. Jeg ville nok gått for en receiver og høyttalere og ikke en "alt i ett" pakke...

Receiver: Yamaha RX-V461 AVshop.no / YAMAHA RX-V463 Black 5.1 Receiver kr. 3.199,-

Fronthøyttalere: dynavoice F6 Dynavoice Magic F-6-pakke High Glossy Black kr. 2.490,-

Senterhøyttaler: Dynavoice C6 Dynavoice Challenger C-6 i Black Oak kr. 1.490,-

Bakhøyttalere: Dynavoice S4 Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black kr. 890,-

Start med dette og spar til du har råd til sub etter hvert; f.eks. denne:
    XTZ 99 W12 i sort pianolakk

evt. en litt dyrere fra SVS L-Sound - SVS PB10-NSD

og litt kabler så er du i mål! :-D

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

1: yamaha rx-v661 reciever med 7.1 mpcm, så vist du har planer om blu-ray så får du full hd-lyd så lenge spilleren dekoder formatene, ps ps3 dekoder aller formatene, så ikke at du hadde det før nå

Yamaha RX-V661 receiver Titan / Silver - Netshop.no - pc data foto minne digital

2: Dynavoice m-65 høyttalerpakke

Dynavoice M-65 pakke i Calvados farve

subwoofer: xtz99w12
    XTZ 99 W12 i sort matt farge

totalt blir dette 11k plus fraktkostnader

vist du vil spare litt kan du prøve og gjøre et røverkjøp på en eller to av disse subene

Gooba.no - NETTAUKSJON

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blander vel litt ferdige pakker og serier og finisher her homecinema, men samma det, Dynavoice er bra utstyr til prisen ingen tvil om det.
    Selv ville jeg ikke gått fra en 12" XTZ til en 10" SVS men nå er jo ikke dette mitt prosjekt.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hei og velkkommen til forumet :-D

Litt stramt budsjett er ingen hindring for gode filmopplevelser. Jeg ville nok gått for en receiver og høyttalere og ikke en "alt i ett" pakke...

Receiver: Yamaha RX-V461 AVshop.no / YAMAHA RX-V463 Black 5.1 Receiver kr. 3.199,-

Fronthøyttalere: dynavoice F6 Dynavoice Magic F-6-pakke High Glossy Black kr. 2.490,-

Senterhøyttaler: Dynavoice C6 Dynavoice Challenger C-6 i Black Oak kr. 1.490,-

Bakhøyttalere: Dynavoice S4 Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black kr. 890,-

Start med dette og spar til du har råd til sub etter hvert; f.eks. denne:
    XTZ 99 W12 i sort pianolakk

evt. en litt dyrere fra SVS L-Sound - SVS PB10-NSD

og litt kabler så er du i mål! :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det jo bare bluray spiller langtongting hadde, så ser ikke helt det store ved å kjøpe et system med nettop det inkludert.
    Det kan ikke herske veldig mye tvil om at å bruke 10,000 på reciver og høytalere gir det bedre reciver og høytalere enn om du bruker 9000,- på reciver høytalere og BR spiller. Men det var jo en stilig pakke.

Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Heisann...

Nei hjemmekino til under 10 000,- er vanskelig. Men en mulighet er Samsung HT-BD2.. Da får du 7.1 samt blu-ray.

Det vant EISA pris for beste produkt, som jo er gode greier.

Er og spesielt anbefalt av "lyd og bilde".. selv om ikke "lyd og bilde" testene alltid er helt å stole på spør du meg. :-?

Her er link : Samsung HT-BD2 - Hjemmekinosystem - Netshop.no - pc data foto minne digital

8995,- må da være en fin pris...

Selv ville jeg kjøpt meg en hjemmekino reciever og diverse høyttalere...

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, et tips kan være Kef KHT 2005.2 som låter bra og er diskre. Fås både i sølv og sort. Med en god receiver som f. eks. yamaha 663 eller onkyo 606 har du et system som spiller bra på både musikk og film, samt du er på budsjett.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Hei, et tips kan være Kef KHT 2005.2 som låter bra og er diskre. Fås både i sølv og sort. Med en god receiver som f. eks. yamaha 663 eller onkyo 606 har du et system som spiller bra på både musikk og film, samt du er på budsjett.
    Kef KHT2005 koster jo 9995 alene..?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med max 10K har du jo råd til HS350? I disse tider burde det også gå an å få prutet noe ned på den prisen. Jeg syns i hvertfall HS350 fungerer godt på film, og det er også god nok lyd i det til å kunne kose seg med musikk i avspilleren.

Skal man invitere folk for å spille enkelte filmsnutter grisehøyt fins det jo selvfølgelig bedre greier, men til hverdagsbruk syns jeg det fungerer glimrende. Ikke minst er designet bra, det ikke et eneste løsekomponetanlegg til samme prisen som kan måle seg med ytelse/design.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Kef KHT2005 koster jo 9995 alene..?
    Regner med du sikter til den nye 2005.3

Den forrige modellen har i det siste blitt solgt veldig rimelig på diverse nettbutikker eks. Kef KHT 2005.2 5995,-

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Regner med du sikter til den nye 2005.3

Den forrige modellen har i det siste blitt solgt veldig rimelig på diverse nettbutikker eks. Kef KHT 2005.2 5995,-
    Se der ja gitt! Det der er et MEGET godt sett for pengene.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Skulle jeg holdt meg innen for 10 000,- ville jeg valgt følgene komponenter:
    AVshop.no / YAMAHA RX-V463 Black 5.1 Receiver (3199,-)
    Komplett.no - Patos surroundpakke, 2stk Basic 310, 2stk Basic 110 og 1stk Basic 210C (1999)

XLS200 (ca. 4000 ink. frakt/mva)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Blander vel litt ferdige pakker og serier og finisher her homecinema, men samma det, Dynavoice er bra utstyr til prisen ingen tvil om det.
    Selv ville jeg ikke gått fra en 12" XTZ til en 10" SVS men nå er jo ikke dette mitt prosjekt.
    hmmm... ja ser det nå at jeg var litt for rask der... ble jo (nesten) bare rot...
    Fronter:
    Dynavoice Magic F-6 EX Black High Glossy kr. 1.490,-

Senter:
    Dynavoice Magic C-4 Black High Glossy kr. 790,-

Surround:
    Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black kr. 890,-

Tror dette skulle være litt mer forståelig... og ikke minst billigere :-D da er sub'en innen rekkevidde også.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Jeg er på jakt etter et hjemmekinoanlegg med små diskrè høytalere, med bra lyd. Minimum 5.1

Jeg vurderer Harman/Kardon HS300

eller dette.

Pioneer LX03
    Etter det du skriver tror jeg du har funnet to gode alternativer. :-D
    Begge har små høyttalere og et fint design. Holder en knapp på Pioneer. Denne har to HDMI innganger. (til PS3 og evt. sat/bakkenett tuner)
    Tror ikke H/K har HDMI inn.

Lykke til!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett godt, og økonomisk tips om du velger dynavoicesettene eller andre sånne komponentsett så ikke kjøp centerhøyttaler. Disse småcenterhøyttalerne vil i bestefall ødelegge filmopplevelsen....

Så, ikke kjøp center, spar pengene!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i bestefall være litt enig i at en dårlig senter kan hemme filmopplevelsen, men å kutte ut senter kanalen kan jeg ikke med all godvilje si at jeg syns er et godt råd.
    Enten går man for surround eller så holde man seg til stereo, men surorund reciver og 4.1 eller hva enn du ser for deg er feilslått mener nå jeg. då får du ikke det beste fra stereo, ei heller ikke noe av det viktigste ved surround.

Mitt tips ville heller vert å legge noen hundrelapper ekstra og kjøpe senteren fra serien over, hvis den låter noenlunde likt såklart.
    Heller spare penger på rimlige surround høytalere enn å ofre det som mange regner som den viktiste høytaleren i et surround system.

Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Ett godt, og økonomisk tips om du velger dynavoicesettene eller andre sånne komponentsett så ikke kjøp centerhøyttaler. Disse småcenterhøyttalerne vil i bestefall ødelegge filmopplevelsen....

Så, ikke kjøp center, spar pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, her manglet det ikke med innspill. Takk skal dere ha.

Vel, jeg har kommet bittelitt lengre. Jeg har nå bestilt meg Harman Kardon AVR 255 Dette var så bra pris, så jeg bare slo til. Så jeg begynner å bygge rundt denne, siden her kan jeg koble til min PS3, tuner og Xbox360. Jeg har fra før noen Proson 6030 Conquest høytalere. (ikke lik dem som leveres med spikes, men har samme navnet. sikkert eldre)
    Disse skal byttes ut, og jeg synes at Dynavoice F6 virker som et bra valg, selv om de er større enn det jeg hadde sett for meg når jeg begynte med dette.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Wow, her manglet det ikke med innspill. Takk skal dere ha.

Vel, jeg har kommet bittelitt lengre. Jeg har nå bestilt meg Harman Kardon AVR 255 Dette var så bra pris, så jeg bare slo til. Så jeg begynner å bygge rundt denne, siden her kan jeg koble til min PS3, tuner og Xbox360. Jeg har fra før noen Proson 6030 Conquest høytalere. (ikke lik dem som leveres med spikes, men har samme navnet. sikkert eldre)
    Disse skal byttes ut, og jeg synes at Dynavoice F6 virker som et bra valg, selv om de er større enn det jeg hadde sett for meg når jeg begynte med dette.
    jeg ville lagt i litt mer og gått for m-65 istedet, du får en bedre høyttaler og du får bi-amping terminal, så da kan du bruke de to ekstra bak-kanalene til recieveren til å bi-ampe frontene vist du kjører 5.1 system

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du har testet selv, men jeg har hatt begge høytalerene det er snakk om her og var kanskje mest fornøyd med F-6, syns faktisk det var vesentlig lettere å få dem til å spille pent enn M65.
    Men såklart kan man få mer guffe utav sistnevnte og det er en mer rocka høytaler, men når alternativet til F6 har vert stativhøytalere så mener jeg kanskje at storebroren blir litt voldsom....

En annen ting er jo at M65 fysisk er en langt større høytaler, f6 er ikke veldig dyp eller høy, noe som gjør dem lette å plassere, litt bedre finish også på de nyere modellene av høytaleren.

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg ville lagt i litt mer og gått for m-65 istedet, du får en bedre høyttaler og du får bi-amping terminal, så da kan du bruke de to ekstra bak-kanalene til recieveren til å bi-ampe frontene vist du kjører 5.1 system

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •