Hjemmekino til maks 10,000 kroner. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer stekt denne pakken her: Dynavoice Magic F-6-pakke High Glossy Black

Med denne, har jeg da ikke et komplett 5.1 anlegg? Og er senterhøytaleren i denne pakken ok?

Trenger også forslag til sub. Den AjSelj anbefalte var litt i dyreste laget i forhold til det jeg tenkte.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vet ikke hva du har testet selv, men jeg har hatt begge høytalerene det er snakk om her og var kanskje mest fornøyd med F-6, syns faktisk det var vesentlig lettere å få dem til å spille pent enn M65.
    Men såklart kan man få mer guffe utav sistnevnte og det er en mer rocka høytaler, men når alternativet til F6 har vert stativhøytalere så mener jeg kanskje at storebroren blir litt voldsom....

En annen ting er jo at M65 fysisk er en langt større høytaler, f6 er ikke veldig dyp eller høy, noe som gjør dem lette å plassere, litt bedre finish også på de nyere modellene av høytaleren.
    jeg bøyer meg i støvet, men jeg mener uansett at det hadde vert en fordell med en høyttaler med bi-ampings terminal for og få fult utbytte av hken

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å nerme seg noe støv, men utifra det trådstarter hat forklart så virket de bare noe voksne rent fysisk.
    Ja for å utnytte de siste to kanalene må man jo koble til flere høytalere eller biampe, men det betyr jo også at de strømreservene reciveren har vil bli delt på flere kanaler, hvor mye det har å si på denne reciveren vet jeg ikke.

F6 tror jeg alikevel vil bli drevet godt av den reciveren, de pleier ikke å overdrive voldsomt når de oppgir watt hos HamanKardon.

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg bøyer meg i støvet, men jeg mener uansett at det hadde vert en fordell med en høyttaler med bi-ampings terminal for og få fult utbytte av hken
    Senteren er nok litt i minste laget ja ville gåt for en av de større senterene fra dynavoice. sikkert bare å ringe å snakke med surround og få en pakke med større senter.
    Ellers så er vel ikke 3000,- for en 10" XTZ subb så galt ?
    Var kanskje 12" jeg nevnte før?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite sidespor her, men hvorden vil dere vurdre dette settet opp mot Dynavoice? Patos surroundpakke, 2stk Basic 310, 2stk Basic 110 og 1stk Basic 210C Tatt pris i betrakting? Kombinert med en sub vel og merke.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke et sidespor, det skal være en en meget bra pakke.
    Men de patosene jeg har hørt mest skryt av til prisen er den nye MKll serien, eller den er hvertfall noe nyere enn den du linker til.
    Kan ikke si så veldig mye mer om det du linker til, har ikke hørt selv
    Litt kjedeligere design kanskje... senteren virker mer solid.

Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Et lite sidespor her, men hvorden vil dere vurdre dette settet opp mot Dynavoice? Patos surroundpakke, 2stk Basic 310, 2stk Basic 110 og 1stk Basic 210C Tatt pris i betrakting? Kombinert med en sub vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designmessig ser Dynavoice bedre ut, så det blir vel dem. Hva mener dere om jeg bytter ut C-4 senteren med C-5. Vil det være bra nok?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å begynne med to front-høyttalere og en sub? Så kan du invistere i surround senere?

tror du vil bli mer fornøyd da. Er jo også gøy og ha noe og glede seg til i fremtiden

jeg ville da sett på xtz 93wmt stativhøyttalere. Xanakor her på forumet har brukt disse med harman-kardon med godt resultat har jeg forstått

XTZ 93 WMT Pyramide Pianolakk

og en xtz 12 eller 10

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Nå var det jo bare bluray spiller langtongting hadde, så ser ikke helt det store ved å kjøpe et system med nettop det inkludert.
    Det kan ikke herske veldig mye tvil om at å bruke 10,000 på reciver og høytalere gir det bedre reciver og høytalere enn om du bruker 9000,- på reciver høytalere og BR spiller. Men det var jo en stilig pakke.

yes... og er akkurat derfor jeg skriver : "Selv ville jeg kjøpt meg en hjemmekino reciever og diverse høyttalere..." :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    hva med å begynne med to front-høyttalere og en sub? Så kan du invistere i surround senere?

tror du vil bli mer fornøyd da. Er jo også gøy og ha noe og glede seg til i fremtiden

jeg ville da sett på xtz 93wmt stativhøyttalere. Xanakor her på forumet har brukt disse med harman-kardon med godt resultat har jeg forstått

XTZ 93 WMT Pyramide Pianolakk

og en xtz 12 eller 10
    Ennå flere valg? :?

Lekre høytalere. Hvordan er disse i forhold til F-6 sånn lysmessig? Og, kan disse stå på en tv benk? Stativet var litt stiv i pris.

Ellers, skulle jeg bare begynne med front, så bør jeg vel ha en senterhøytaler også vel?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda hvorfor ikke, vist budsjetet tilater de. De går nok greit og sette de på tv-benken så lenge de er noe lunde høyde på den og den er relativt bred, men det beste er nok stativ.

Her er noen litt rimligere stativ, med de er i sølv da

L-Sound - B-Tech Stands

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller fins det veggfeste for disse?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller fins det veggfeste for disse?
    jeg ville ikke hengt de på veggen. Vist du vil absolutt vil ha de på veggen burde du heller kjøpe on-wal høyttalere som er bergenet på og henges på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min HK 255 i hus og jeg er i ferd med å bestille Dynavoice F6. Trenger å vite om Dynavoice C5 holder som senterhøytaler da flere har påpekt at C4 ikke holder helt mål.

På forhånd takk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, F6 kombinert med C5 burde da være en bra kombinasjon ville jeg tro, har bare ikke alt for mye tillit til 4" som satt i c4 senteren.
    Har ikke hørt c4 senteren men c5 vet jeg at gjorde en bra jobb sammen med M65 og en 661 reciver.

Da er min HK 255 i hus og jeg er i ferd med å bestille
    Dynavoice F6. Trenger å vite om Dynavoice C5 holder som senterhøytaler da flere har påpekt at C4 ikke holder helt mål.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være lett å bestemme seg. Særlig når man ikke har peiling.

Jeg er nå få tastetrykk unna å bestille på sorround.no, men før jeg trykker "kjøp" så vil jeg bare være helt sikker på et par ting.

Senterhøytaler: Tenkte litt på Dynavoice Challenger C-5 i Black Oak eller XTZ 89 Center. Hva vil dere anbefale. Er det noen annen modell jeg burde vurdere til max 1300,-?

Sub: XTZ 99 W10.16 Pianolakk ligger i handlekorgen min, men jeg undrer på om XTZ 99 W8.16 i sort pianolakk holder for mitt bruk? Jeg har kone og barn og ett ikke særlig lydisolert hus. Dette gjør at jeg ikke fyrt opp noe voldsomt høyt på anlegget på en typisk filmkveld, der barna ligger og sover.

Takker for innspill til mine spørsmål.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •