7.1 eller 5.1 med presence (Yamaha Reciver) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    DSP-programmene som brukes til film ligger under "Movie" (tror jeg det er definert som) og heter noe sånt som "Movie Spectacle", "Movie Standard", "Sci-Fi" eller noe i den duren. Du må inn i det som er definert som "sub-menu" for å justere dialogløft.

Vær oppmerksom på at "sub-menu" får du kun opp etter at du har satt Presence til "Yes".
    Jeg rotet endel selv før jeg fant helt ut av dette på min Yamaha Z-7.

Min erfaring er at Presence kommer veødig ann på hvilken film man ser,på noen filmer får man bedre effekt en på andre.
    Måtte også feile/prøve endel før jeg følte at Dialogløft satt som det skulle.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-julegave.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    De to siste kanalene i ett 7.1 oppsett får lyden generert av receiveren via DSP-programmene. På Yamaha sine receivere har dette virkelig noe for seg.

På DSP-Z11'en er det 6 kanaler som får generert lyd fra forsterkeren...

Morten
    På en film som har 7.1 lydspor så vil jeg tro at receiveren ikke trenger å fake lyd til bakhøyttalerne. Jeg har bare noen-og-40 BD-filmer, men av de har bare 2 7.1-lydspor.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    På en film som har 7.1 lydspor så vil jeg tro at receiveren ikke trenger å fake lyd til bakhøyttalerne.
    Det er riktig.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg har enda ikke klart å finne ut av hvordan jeg stiller inn dette skal jeg innrømme. ops: Eller vikrer bare dette under disse forferdelige "stadium", "concert hall" o.l. dsp moduser?
    En del gode råd under her.

Jeg bruker Movie Standard, og veksler mellom den og Straight for å høre forskjell på Presence funksjonen (og DSP sikkert).

Velger "Menu" på fjernkontrollen; Så Stereo/Surround - Movie - Standard. Så velger du Submenyen, som er på Return-knappen. Så blar du til Dialogue Lift og velger denne. Hos meg er nivå 4 best.

Forsker på dette as we speak. Virker som det er veldig forskjell på film til film for hvor effektivt det er.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg litt med Presence funksjonen til yamaha rx-v663, men får det ikke helt til. Har lest i bruksanvisning, men blir ikke veldig klok på den. Koblet til noen små høytt, bare for å se hva dette er. Hva må jeg sette innstillingene på receiveren til? Det jeg har prøvd på så langt er å gå inn på sound meny'n og velge precense, men der stopper det også litt opp. har satt i en blu ray film, men ingen lyd i høytt.. HJELP..

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall kuttet 7.1 til fordel for 5.1 + presence. Det har gitt meg et skikkelig løft ...anbefales

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Har prøvd meg litt med Presence funksjonen til yamaha rx-v663, men får det ikke helt til. Har lest i bruksanvisning, men blir ikke veldig klok på den. Koblet til noen små høytt, bare for å se hva dette er. Hva må jeg sette innstillingene på receiveren til? Det jeg har prøvd på så langt er å gå inn på sound meny'n og velge precense, men der stopper det også litt opp. har satt i en blu ray film, men ingen lyd i høytt.. HJELP..

har prøvd litt mer.. nå er det lyd, men ikke når jeg velger de nye lydformatene. hva kommer dette av?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    En del gode råd under her.

Jeg bruker Movie Standard, og veksler mellom den og Straight for å høre forskjell på Presence funksjonen (og DSP sikkert).

Velger "Menu" på fjernkontrollen; Så Stereo/Surround - Movie - Standard. Så velger du Submenyen, som er på Return-knappen. Så blar du til Dialogue Lift og velger denne. Hos meg er nivå 4 best.

Forsker på dette as we speak. Virker som det er veldig forskjell på film til film for hvor effektivt det er.
    Ja, Movie Standard fungerer fint på 5.1 lydkilder, i stereo gir det merkelige rom/ekko effekter. Men "straight" gir ingen lyd i presence-høyttalerne. Mulig "Sur. Decode" gjør det?

Ja, nivå 4 på Dialogue Lift fungerer best hos meg og.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •