Sliter med skarp diskant i Dali+denon oppsett. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer Djmurre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Noen som har noe formening om hvilke kabler jeg burde velge til dette anlegget?
    Kjører samme oppsettet som deg med Denon 1909 og Consept 6, bruker QED orginal kabler og er veldig fornyd med det oppsettet.

Kilde: Hifikubben:
    QED Original er et meget godt alternativ hvis du skal ha en vellydende og god høyttalerkabel som ikke koster mye penger! Den gjør ikke så mye ut av seg når det kommer til utseendet. Den er knappe 3.6x7 mm, og gjør ikke mye ut av seg. Det gjør den derimot på lyd. Denne rimelige høyttalerkabelen har fått en rekke utmerkelser og vunnet flere tekster. Blant annet 5 av 5 stjerner i What Hi-Fi og kåret til ”Best Buy” i Hi-Fi Choice.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qed er et godt tips.Lever mye til prisen.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån med deg Qed og Biltema/Clas heim og kjør test....
    Eg har enda ikkje heilt klart å høyre forskjell

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med kabler vil du aldri få noe godt svar på her inne. Halvparten vil si at du skal handle på biltema, og den andre halvparten vil si at du trenger å kjøpe litt dyrere saker. Bestem deg for hva du ønsker å bruke i kroner, og finn gjerne et par brukte på torget eller sentralen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mikrofonen må legges på ett flatt og hardt underlag når Audyssey kalibreringen skal jobbe. Hvis den legges på mykt ujevnt underlag(sofa, stol) så blir diskanten skarp. Men det står vel i bruksanvisningen?
    Jeg merket stor forskjell etter at jeg la mikrofonen på ett høyttalerstativ
    (i ørehøyde) i steden for på stoltoppene.

edit: mer korrekt: "Placing the microphone on a couch or sofa may, depending on the material of the furniture, cause too much absorption or reflection, causing the Audyssey filters to excessively boost or cut certain frequencies - adversely affecting the calibration results." (den gamle runde mic`en)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde likevel ikke være noe problem om man kjøre Pure Direct i stereo.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Mikrofonen må legges på ett flatt og hardt underlag når Audyssey kalibreringen skal jobbe. Hvis den legges på mykt ujevnt underlag(sofa, stol) så blir diskanten skarp. Men det står vel i bruksanvisningen?
    Jeg merket stor forskjell etter at jeg la mikrofonen på ett høyttalerstativ
    (i ørehøyde) i steden for på stoltoppene.

edit: mer korrekt: "Placing the microphone on a couch or sofa may, depending on the material of the furniture, cause too much absorption or reflection, causing the Audyssey filters to excessively boost or cut certain frequencies - adversely affecting the calibration results." (den gamle runde mic`en)
    Det hadde jeg faktisk ikke fått med med, får prøve og kalibrere opp igjen forsterkeren da. Takker for tipset.

Men si jeg selger Denon reciveren og kjøper meg en ny en, hvilken ville dere ambefalt da til disse høyttalerene? NAD, HK? Eneste jeg stiller til krav er att den støtter HD-lyd, har auto-kalibrering og HDMI switch!

Har sett litt på HK AVR355 siden jeg har en kamerat som er HK fan men vet ikke helt åssen denne fungerer opp mot Dali høyttalerene i diskant området. Men tipper jeg får nok kontrol i bassen hvertfall med den:P Men har ikke disse noen problemer med lyden opp mot PS3 eller er dette rettet opp?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo 806 eller Yamaha 1900
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva med Onkyo 806 eller Yamaha 1900
    Onkyo 806 ser jo rimlig bruktbar ut ja. Den skal fungere bra sammen med Dali Consept også eller, bedre en denon asså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at du sliter med skarp diskant så er nok Yamaha det beste valget.

litt lesestoff ang. lydbildet til de forskjellige merkene: Forsterker/receivere produkttester - Tester - Lyd og Bilde

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hadde holdt en liten knapp på Yamaha. Om jeg ikke husker feil så er det dårlig med innstillinger for stereo oppsett på Onkyo`n. Men mulig dette er forandret på 806 kontra 805 modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er PS3 noen god lydkilde? Jeg har aldri hørt den, men mener å huske at jeg leste en test av den som avspiller, der fikk den strålende kritikk for bilde, men det motsatte for lyden i en sammenligningstest med billige DVD-spillere. Det kan jo hende at du ville bli kvitt problemet ditt med en dedikert spiller som var spesielt rund i toppen - og at det er et smartere valg enn både kabler og ny forsterker. Men som sagt: Jeg har ikke hverken hørt eller sett PS3 noen gang.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Men er PS3 noen god lydkilde? Jeg har aldri hørt den, men mener å huske at jeg leste en test av den som avspiller, der fikk den strålende kritikk for bilde, men det motsatte for lyden i en sammenligningstest med billige DVD-spillere. Det kan jo hende at du ville bli kvitt problemet ditt med en dedikert spiller som var spesielt rund i toppen - og at det er et smartere valg enn både kabler og ny forsterker. Men som sagt: Jeg har ikke hverken hørt eller sett PS3 noen gang.
    Hmmm, så du mener att en dedikert Blue-ray\DVD spiller vill forbedre lyden? Vill ikke dette vere merkbart lite iogmed att alt er digitalt sendt fra ps3 til reciver, eller tar jeg helt feil her nå? Isåfall blir det å skaffe seg en ny spiller før jeg eventuelt bytter reciver!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Hmmm, så du mener att en dedikert Blue-ray\DVD spiller vill forbedre lyden? Vill ikke dette vere merkbart lite iogmed att alt er digitalt sendt fra ps3 til reciver, eller tar jeg helt feil her nå?
    Det spørs om det er en bra DAC i spilleren eller ikke det. Kjører du digitalt så bruker du jo DAC`n reciveren. Har spilleren en bra konverter så kan jo det være et løft. Kan eventuelt bruke HDMI til film og analog RCA til musikk. Vilke BD spillere som egner seg vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste du kan gjøre er å prøve selv. Og det finnes jo en del forretninger med bytterett. Men jeg er ganske sikker på at det er det beste å satse på en dedikert spiller, og enklere enn å kjøpe DAC.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •