Noen spørsmål angående Squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål angående Squeezebox

Har fått meg Squeezebox Duet, jule presang fra dama, ja julen kom tidlig i år :-D

har søkt litt på / om den, men fant ikke så mye.

Lurer sikkert på en del etter hvert også.
    Men begynner smått.

Skrur dokker den av når den ikke er i bruk, eller lar dokk den stå på hele tiden, Squeezebox eg meine...

Og fjernkontollen har også volumkontroll, hva setter dok den til, eller bruker dokk den fremfor volum kontroll på forsterker?

Har fåreløpelig koblet den til Onkyo 705`en med Coaxial/dig-kabel.
    En CAMBRIDGE DacMagic DAC er bestilt, stiller meg i den evig lange bestillingen hos Klubben. Så får vi teste om dette er saker, og heller invistere i annen DAC en gang dersom den ikke skulle falle i smak...

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har fått meg Squeezebox Duet, jule presang fra dama, ja julen kom tidlig i år :-D

har søkt litt på / om den, men fant ikke så mye.
    Her finner du "alt" om Duet:
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Skrur dokker den av når den ikke er i bruk, eller lar dokk den stå på hele tiden, Squeezebox eg meine...

Og fjernkontollen har også volumkontroll, hva setter dok den til, eller bruker dokk den fremfor volum kontroll på forsterker?
    Nå har jeg SB3 classic, ikke Duet. Jeg skrur den i stand-by mellom hver bruk, og bruker den som klokke.

Jeg har skrudd av muligheten for å justere volum i Squeezecenter. Ser ikke noe poeng i å ha to volumkontroller i serie. Dersom du justerer ned volumet på Dueten mister du vel i prinsippet dynamisk oppløsning, siden volumkontrollen er i det digitale domenet. Om det er bedre/verre enn å bruke analog volumkontroll i forsterkeren vet jeg ikke, men jeg har valgt å bruke sistnevnte.

Egen DAC kan gjøre MYE. Har selv kjørt løpet med å bruke DACen i SB3, deretter receiver (liten forbedring, ikke mye), ONtech (utrolig mye bedre), og nå nylig Stello DA220MkII (enda et godt hakk hvassere enn ONtech). Jeg mener at jeg har hatt _mye_ å hente på en god DAC. Når det gjelder ONtech vs Stello så er det mer en smaksak enn noe annet. Begge er utrolig gode!

ONtechen er forøvrig til salgs, bare send pm.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Nå har jeg SB3 classic, ikke Duet. Jeg skrur den i stand-by mellom hver bruk, og bruker den som klokke.

Jeg har skrudd av muligheten for å justere volum i Squeezecenter. Ser ikke noe poeng i å ha to volumkontroller i serie. Dersom du justerer ned volumet på Dueten mister du vel i prinsippet dynamisk oppløsning, siden volumkontrollen er i det digitale domenet. Om det er bedre/verre enn å bruke analog volumkontroll i forsterkeren vet jeg ikke, men jeg har valgt å bruke sistnevnte.

Egen DAC kan gjøre MYE. Har selv kjørt løpet med å bruke DACen i SB3, deretter receiver (liten forbedring, ikke mye), ONtech (utrolig mye bedre), og nå nylig Stello DA220MkII (enda et godt hakk hvassere enn ONtech). Jeg mener at jeg har hatt _mye_ å hente på en god DAC. Når det gjelder ONtech vs Stello så er det mer en smaksak enn noe annet. Begge er utrolig gode!

ONtechen er forøvrig til salgs, bare send pm.
    Har godt inn i menyen og satt "volume adjustment" til off men volum knappene funker like fint da også
    så er derfor eg lurer på hva eg skal sette volum til. Vet at dersom man kobler en mp3 spiller eller lignende til en forsterker og setter volum til max på mp3 spilleren blir det fæl lyd, nå er ikke Squeezbox en mp3 spiller. men flere kilder som kan justere volum etter hverandre kan ikke være særlig bra..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •