Strømfilter - Bare fordeler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømfilter - Bare fordeler?

Har akkurat lånt med meg et strømfilter fra soundgarden:
    Strømfilter | Tilbehør | Soundgarden
    + en ganske fet strømkabel
    Strømkabler | Kabler | Soundgarden

Strømnettet her jeg bor, er ganske ræva, det er derfor jeg har lånt med meg utstyret.

Forskjellen var ganske stor i diskantområdet, veldig mye mer tiske, tiske lyder og transienter, så det var absolutt en forandring. Nå har jeg ikke testet altfor mye enda, men bare lurer på det er noen bakdeler med et sånt filter.
    Jeg har en liten følelse av at bassen ble svakere, men det kan være fordi diskanten ble klarere.

Noen synspunkter?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er egentlig bare fordeler ved og bruke et strømfilter om du trenger det...hvis ikke, så gjør det etter egen erfaring bare lyden dårligere..
    Har brukt ISOTEK GIIMINISUB som strømfilter i noen år, og på de plassene jeg har brukt det, så er det forbedringer...Både i diskant området som du nevner, men også i resten av frekvensområdet....så min klare anbefaling, er og bruke et strømfilter om du merker en vesentlig forskjell, eller en så stor forbedring at du selv synes at det er verdt pengene...Selv så har jeg bestillt Nordost Thor fra Soundgarden..Men dette er da ikke et strømfilter... Men som sagt, så har jeg brukt ISOTEK GIIINISUB i noen år....Som forøvrig et et skikkelig godt strømfilter...
    Men om du vurderer Thor til bruk i anlegget ditt, så burde du merke en klar forbedring, de tgjorde ihvertfall jeg...

Brahma strøm kabel er en skikkelig fet strømkabel, men av erfaring så er det bedre og bruke en skjermet strømkabel inn i thor, så kan du bruke brahma etter det..
    F.eks en Isotek supreme power cord...fåes på soundarden til ca 3000....denne er gull
    bruker den selv..

mener det er bilde av den på min hifi...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 40740

Vedlegg 40741

her er bilder av de

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Må si lyden ble fantastisk mye mer levende etter at jeg koblet på Thor.
    Dette med strømkabelen er jeg veldig i tvil om. De påstår selvsagt at jeg må en dyr kabel på soundgarden, men selgere er og forblir selgere og de stoler jeg aldri på. Mulig jeg låner med en sånn kabel som du snakker om her så sparer jeg en del tusenlapper.

Forstår ikke helt hva som er poenget med å bruke en bra kabel inn til Thor så lenge det klarer å levere nok strøm men. Føler det blir litt smør på flesk.

Hvis ikke Thor er et filter, hva er det da? :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thor er vel egentlig bare et strømdistrubusjon senter... Den filtrerer ikke strømmen som et noe mere ordinert filter gjør... Den har et duppedings i seg som heter Quantum..Den fjerner noen magnetiske felter i og rundt Thor(quantum blei først brukt i drivhus i USA for og få avlinger til og bli fortere ferdig, slik at de kunne høste det tidligere og da tjene flere penger(hvem som fant ut at han skulle ta det med hjem i stua er et annet spørsmål))

Noen mener også at du blir roligere i kroppen av og bruke Quantum...men nok om det....

Thor har også Valhalla som intern kabling, noe som ikke gjør Thor noe dårligere av den grunn + at den også fordeler strømmen javnt til de foskjellig komponentene..

I og for seg så er det riktig at du skal bruke en god strømkablel inn i Thor...Men Brahma er litt drøyt...
    Fikk selv anbefalt Isotek Supreme på Soundgarden...Pga skjerming...Brahma har jo ikke dette...

Men hva du bruker etter Thor er an annen sak...der må du for all del benytte deg av Brahma....den står på ønskelista hos meg ihvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg oppfatter det er Thor II et strømfilter i motsetning til en strømgenerator som Power Plant Premier. Forskjellen er at PPP genererer et helt nytt strømsignal, mens Thor bare renser det opprinnelige strømsignalet fra veggen.

Selv bruker jeg en PPP med meget godt resultat, men strømkablene har mye å si. Da jeg skiftet til en PS Plus strømkabel til effektforsterkeren, ble lyden mye mer dynamisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de hadde en egen boks der nede med 4 x quantum som man skulle bli roligere i kroppen av, hehe. Mulig det bare er 4 x placebo.

Drømmesøker: Var det når du byttet strømkabel fra filteret/generatoren til forsterkeren du merket forskjell? Fikk høre at den biten ikke var så viktig, at det var fra veggen og inn i filteret som var det viktigste.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan både ha positiv og negativ effekt på lyden tror jeg.Les denne tråden også,som sikkert også kan være til hjelp.Hadde med lynvern å gjøre men tar vel for seg noe av det du søker også:Padde med lynvern....

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømfilter

Jeg for min del bruker htc2600mk2 ifra monster, ingen lydmessige forandringer hos meg. Skal prøve å kable om alt av strøm for å høre om det blir forskjell på mitt oppsett..

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Drømmesøker: Var det når du byttet strømkabel fra filteret/generatoren til forsterkeren du merket forskjell? Fikk høre at den biten ikke var så viktig, at det var fra veggen og inn i filteret som var det viktigste.
    Jeg mailet med en fra PS Audio, og fikk til svar som du sier at biten fra vegg til filteret var den viktigste. Der bruker jeg óg den beste strømkabelen min, en PS Audio Statement.

I begynnelsen når jeg begynte å bruke PPP'en syntes jeg at den reduserte dynamikken. Jeg prøvde da å bytte strømkabelen som jeg hadde tilknyttet forforsterkeren, en PS Audio Plus, med den jeg hadde til effektforsterkeren en Soundstring kabel. Det var da jeg merket en ganske stor forskjell med hensyn på dynamikk. Antagelig har ikke Soundstring kabelen klart å levere nok strøm til effekten, med det resultat at dynamikken ble redusert. Det er derfor ikke likegyldig hvilke kabler man bruker sammen med en strømrenser/generator. Når en del klager på at en strømrenser/generator reduserer dynamikken, kan det derfor være at man ikke har brukt gode nok strømkabler.

Hvis du har anledning synes jeg kanskje at du burde prøve strømrenseren fra Nordost opp mot en strømgenerator som PPP.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •