beats™ by dr. dre™

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beats™ by dr. dre™

Da var endelig nye hodetelefoner i hus, valget falt på beats™ by dr. dre™ etter å ha vært innom alt fra sennheiser, akg, beyer dynamic og grado i ulike prisklasser uten å bli helt overbevist, følte jeg det var på tide å prøve noe nytt og hva er vel bedre enn å kjøpe et produkt utviklet av idolet sitt?

liggende side om side, headset, solo album og biografi. doktoren er definitivt i huset

klokkene brukes nå sammen med MF X-CAN DAC V8.

og lyden? tja. en krysning mellom rimelig krell og mcintosh elektronikk? DYP-BASS SOM IKKE ER OVERDREVEN! ATTAKK I MELLOMBASSEN! STILLHET - SORT BAKGRUNN! DYNAMISK KONTRAST! POWERHANDLING! lydmessig er klokkene langt fra nøytrale, de bærer preg av å være lukket samt støyreduserende, lyden slipper aldri klokkene og det savnes både gjennomsiktighet, separasjon og finkornethet. klangsignaturen heller mot det mørke, den mangler krisphet, luft og oppløsning samt mikrodynamikk. på grunn av nevnte "egenskaper" opplever jeg lyden som langt mer tilgivende enn f.eks grado. men den er utrolig tøff på trommer og alt av slagverk og har et fundament jeg aldri tidligere har hørt fra en hodetelefon. den favoriserer helt klart hip-hop og r&b, noe som er helt greit for min del, da cd arkivet består av hovedsaklig av rap skiver. direkte sammenlignet med grado sr 325i må jeg si at totalt sett foretrekker jeg beats, men det betyr ikke at de er "best", de bare presenterer musikken jeg liker å høre på, på en langt mer engasjerende måte, enn hva jeg tidligere har vært vant til.

har bestilt meg nordost heimdall ikable, selvsagt hører man forskjell
    eru schtinn haru låv, er det ikke det man sier?

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer med nye øreklokker er forsåvidt enig at man bør velge produkter utifra hva man selv mener er bra og passer til sin egen musikk smak. Bra ikke alle følger strømmen

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anskaffet meg også disse hodetelefonene en tid tilbake og kan ikke annet si enn at jeg deler dine synspunkter rimelig eksakt, Audiophil!

Den gjør jobben på en skikkelig måte, i særdeleshet der det nettopp trengs god formidling av 'Beats'

Til 3000,- bør man forlange bortimot det beste av en hodetelefon, og jeg synes Monster cables i regi Dr.Dre gjør jobben fortreffelig. Har vel egentlig kun benyttet de når jeg har tatt turen med fly og koblet de med iPhone som det også hevdes at skal være en skikkelig god match. Må skrive under på dèt!

Noice-cancelling fungerer bra, i hvertfall var det mitt synspunkt, og jeg må si det er en skikkelig god idè å ha en rask og enkel mulighet for mute på den ene siden Da går man ikke glipp av øl'en man ønsker å bestille, eller kapteinens værmelding for fly-destinasjonen. Herlig!

Bassen er vel det man er mest forventningsfull til i og med navnet på klokkene. Og jeg må si at det var en befrielse etter flere timers gjennomlytting at man ikke lot seg friste til å "overdimejsonere" denne (bassen) kun for å imponere ved et førsteinntrykk. Mange kjøper ting etter første møte fordi de lar seg imponere. I dette tilfellet holdt basskvaliteten seg hele flyturen på 4 timer uten at den ble sjenerende og "for mye" etterhvert. Slik skal det naturligvis være.

Tommelen opp for en av tidenes beste hodetelefoner, spesielt om man liker musikk med beats i sentrum!

Jeg har fra før Pioneer's HDJ-1000, disse også til flere tusen kroner, og må si det er en ganske distinkt forskjell. Dette er DJ hodetelefoner som gjør jobben virkelig bra i diskant og mellomtone segment, samt har en mye klarere og definert stram bass. Altså mindre dynamisk og egner seg derfor bedre der det er SKIKKELIG med støy i bakgrunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også disse hodetelefonene :-D
    Er veldig fornøyd med dem, bare elsker starten på Dire Straits - Money for nothing..

Dette låter knall med disse Hodetelefonene :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •