Electroworld 2008 offisiell tråd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 171
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe spennende på lydsiden på denne messa?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Så du tror Pioneer er tomme for de i Norge?

Det tror ikke jeg.

De ville helt klart tapt en sak Markedsføringsrådet for ulovlig markedsføring. Hadde det stått at det var begrenset av hver modell er det helt ok.
    Men når det står at alle Pioneers modeller selges uten noe som helst av forbehold da hjelper ikke bitteliten generell skrift nederst på siden.
    Når Elkjøp fører kampanjen hjelper det vel ikke hvor mye Pioneer har på lager?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det skrives mye om projektorer her, men jeg må si jeg var meget skuffet over årets messe. Trodde de virkelig skulle ta steget dette året. Men dette var triste saker syns nå jeg. Nå er jeg interresert i både mobil, pc og litt gaming i tillegg til lyd og bilde. For dette var da mye større i fjord? Er det finanskrisen som har bidratt til labert oppmøte fra utstillerne??

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går rykter om at Elkjøp trekker seg fra Electroworld-konseptet etter årets arrangement, og det kan nok bety enden på visa for denne messa. Ta dette med en liten klype salt foreløpig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Når Elkjøp fører kampanjen hjelper det vel ikke hvor mye Pioneer har på lager?
    Annonsen har helt tydelig avsender Pioneer. Det er også kun deres stand det refereres til. Elkjøp er ikke nevnt overhodet, bortsett fra på baksiden som samarbeidspartner til messen.

Så hvem som står for det formelle salget betyr svært liten, om noen.

Spørsmålet er hvor mye fuzz man hadde ønsket å lage dersom man ville kjøpe, men det var mye å spare og man kommer langt med dialog. Lover og regler må selger følge.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i ca 1,5 time i Avshop sin flotte demo kino. Eneste probelemt var folk som hele tiden dro gardinen foran døra til siden og Samsaya for full guff som overdøvet Indy......... :lol:

Må si at det er utolig lekkert med bare lerret i front

Om projektorene er jeg i hovedsak enig med Stricky. Men synes avtanden fra Epson til VW80 var liten. Sony er klart skarpere (god optikk) men Epson ligger ikke langt etter. Ser bort fra panorering da dette ikke er relevant å kritisere.

AE3000 var slett ikke værst. Var kanskje enda litt mørk og ikke samme dynamikk som Epson men etter mitt syn klart bedre enn HW10. HW10 var den som hadde minst skarphet, dårligst farger og minst dynamikk. Den er fremdeles en god projektor men dårligst av de som ble vist.

Det er tydelig at kalibrering ga stor kvalitetsheving. Synd at ikke JVC var representert.

Skulle jeg ønsket noe til testoppsettet var det at de hadde kjørt samme scener på alle pj etter tur. Når en kjører en film fortløpende og skifter pj hvert kvarter så blir det vanskelig å sammenligne sortnivå på daglysscener på en og inne tempelruiner om natta på en annen. Men det beste pj demo på messe hitil

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Satt i ca 1,5 time i Avshop sin flotte demo kino. Eneste probelemt var folk som hele tiden dro gardinen foran døra til siden og Samsaya for full guff som overdøvet Indy......... :lol:

Må si at det er utolig lekkert med bare lerret i front

Om projektorene er jeg i hovedsak enig med Stricky. Men synes avtanden fra Epson til VW80 var liten. Sony er klart skarpere (god optikk) men Epson ligger ikke langt etter. Ser bort fra panorering da dette ikke er relevant å kritisere.

AE3000 var slett ikke værst. Var kanskje enda litt mørk og ikke samme dynamikk som Epson men etter mitt syn klart bedre enn HW10. HW10 var den som hadde minst skarphet, dårligst farger og minst dynamikk. Den er fremdeles en god projektor men dårligst av de som ble vist.

Det er tydelig at kalibrering ga stor kvalitetsheving. Synd at ikke JVC var representert.

Skulle jeg ønsket noe til testoppsettet var det at de hadde kjørt samme scener på alle pj etter tur. Når en kjører en film fortløpende og skifter pj hvert kvarter så blir det vanskelig å sammenligne sortnivå på daglysscener på en og inne tempelruiner om natta på en annen. Men det beste pj demo på messe hitil
    Så du noe til lerretstrukturen i lyse scener som lygren snakket om?
    Mvh bigtor

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja, den er veldig godt synlig i lyse scener (som f.eks. panoreringer over himmelen osv). Stort sett uproblematisk ellers.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ja, den er veldig godt synlig i lyse scener (som f.eks. panoreringer over himmelen osv). Stort sett uproblematisk ellers.
    Ja ok så man ser det godt ja
    Jeg begynner å bli noe usikker på om det har noe for seg å oppgradere til dette lerretet da jeg er redd jeg kommer til å sitte å irritere meg over dette? men men.......
    Mvh bigtor

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffa

Ble skuffa over året messe :-(

Reklamerer med 250kvm Playstation avdeling, og det var ikke mulig å få kjøpt et eneste spill noe sted!

Noe bra, f.eks. det lille avlukket med pj'test, men alt i alt en skuffelse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Stricky sittet å sett på dette i fire dager. Så han har vel best forutsetninger. Jeg synes ikke det var plagsomt/synlig men fokuserte mest på forskjeller mellom pj og ikke lerretkvalitet. Glemte til og med å sjekke prisen på det :roll:

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå har Stricky sittet å sett på dette i fire dager. Så han har vel best forutsetninger. Jeg synes ikke det var plagsomt/synlig men fokuserte mest på forskjeller mellom pj og ikke lerretkvalitet. Glemte til og med å sjekke prisen på det :roll:
    Er det noen som vet hva messeprisen var på dette lerretet?
    Mvh bigtor

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg fikk ikke med meg dette tilbudet på S-3EC før nå jeg. Fatter ikke at dette kunne gå meg forbi, jeg som skal kjøpe disse høytalerene nå...

Dette var frustrerende, men nå er vel løpet kjørt..

Eller finnes det noe håp overhode?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de gir bort 50% nå, men det vil jo si at det er enorme marginer så gode forhandlingskort har du vil jeg si.

Edit, var nesten så jeg dro opp og kjøpte 5 par selv for å selge med 40% rabatt til uken.. :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hva messeprisen var på dette lerretet?
    Det var 35% avslag på V4 lerretene. Da måtte du betale på forhånd og det sto at det var 8-10 uker leveringstid. Der øvrige Dreamscreen lerretene var det 15% på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kinrommet vil også benytte ekte kinohøyttalere fra JBL, er spent også på hva de har å by på av effekt. Bruk av PRO-AV høyttalere i hjemmekinoen er noe jeg personlig synes er veldig spennende, ettersom kostnad på denne type høyttalere er noe helt annet enn tilsvarende laget for privatmarkedet.
    Noen som fikk hørt dette eller? JBL PRO-AV stuff? Høres det kulere ut enn det det er?! :P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iskrem
    Noen som fikk hørt dette eller? JBL PRO-AV stuff? Høres det kulere ut enn det det er?! :P
    Det er alt for mye støy på en slik messe til å kunne uttale seg kvalifisert om dette. Men lyden var god den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig elektro world

Dette er den dårligste Mesen jeg noen sinne har vært på Helt elendig.
    Eneste som kunne hinte til noe bra Pioneer, Playstation og demo rommet til avshop.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk til AVshop som tross alt gjorde så godt de kunne.

Det er ikke enkelt å gjøre det bedre enn dette på en sånn messe.
    Man har tross alt begrensede midler og mån måtte hatt en STORT rom for å kunne kjøre 4 projectorene samtidig.

Jeg var der på søndag når Gorm hadde kalibrert projectorene.

Jeg synes at VW80 var i en klasse for seg med mye trøkk og god dynamikk i bildet. Panoreringene var silkemyke og jeg likte fargene.

Jeg syne lilebroren var nest best, med samme bildekarakteristikk som storebror. Familielikheten er påfallende.

TW5000 var også bra, spesielt fargene.
    Nå sto det en 170W lampe i den pre-prod modellen i steden for den 200W lampa som skulle vært der så det manglet noe dynamikk i forhold til Sonyene, men likevel bra.
    Panoreringene var helt håpløse, men det blir garantert fikset.

AE3000 imponerte ikke så voldsomt med ett noe slørete og blasst bilde i forhold til de andre. Dette er likevel en god projector som mange nok ville blitt fornøyd med til prisen.

Lerretet var bra og perforeringen var synlig men ikke plagsom.

Lyden var høy og tøff.
    Litt for tøff for min smak, men det var jo kinolyd man var ute etter.
    Med så skarp lyd blir jeg lyttetrett etter få minutter.

Jeg synes lyden på konserten til Samsaya var veldig bra og dama var jo ikke stygg akkurat8)

AVconsept glimret med sitt fravær så vi fikk ikke sett noen Mitsubishi projectorer.

Panasonic var fraværende.

Elkøp hadde ikke en stor tilbudshall som sist.

Alt i alt en skuffende messe synes jeg.

Hadde det ikke vært for den sosiale rammen rundt messa hvor man kan treffe andre entusiaster hadde jeg ikke tatt turen fra Arendal.

Med mindre økonomien i bransjen tar seg opp og det blir satset hardere til neste år kommer ikke jeg på Electroworld 2009.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hæ!!! Seriøst?
    Jada. Kjøpte S-3 og SC-LX81,og betalte 41000 med levering på døra.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •